Ještě než se vrhneme na balanční změny tak Riot přišel s novým Streamer režimem. Ten umožní tvůrcům obsahu hrát v klidu bez toho, aby jim diváci kazili hry. Stačí ho zapnout v nastavení a všechny přezdívky se změní na jména championů – takže už nejde poznat, jestli je na druhé straně známý hráč, či streamer nebo jen random spoluhráč.
Změny v hlavních mechanikách
- Větší Attack Speed cap – maximální Attack Speed roste z 2,5 na 3, což by mělo odpovídat vyšším hodnotám poškození a zdraví ve hře. ADCarry si můžou mnout ruce
- Úpravy bounties – riot chce zabránit tomu, aby jeden přefeeděný hráč tahal celý tým jako Atlas planetu. Proto se upravují Champion Bounties, které se teď budou snižovat mnohem rychleji, pokud je tým pozadu
- Potřebný náskok pro potlačení bounty se snížil o 60 %
- Plné odstranění bounty pro prohrávající tým teď vyžaduje o 33 % menší deficit
- Jakmile se objeví Objective Bounties, individuální bounties už nebudou u prohrávajícího týmu vůbec existovat
- Buffnutý Chemtech – tým které sebere Chemtech Soul, budeš získá nyní větší bonus po klesnutí pod 50 % HP (z 11 % na 13 % pro extra damage a redukci poškození)
- Nerfnutý Cloud – předchozí buff Cloud draků udělal z hráčů nepolapitelné stroje. Riot se vrací zpátky na zem a bonus k rychlosti se snižuje z 20 % na 15 %
- Void Grubs měly obrovský dopad na winrate týmů, takže dostávají nerf. Nejenže se jejich poškození vůči strukturám snižuje, ale zároveň se jejich životy a attack damage aktualizují už při spawnutí, ne až v čase 6:04
- Atakhanova Voracious Form – Dřívější nerfy Atakhanovy Voracious formy nefungovaly podle plánu, takže Riot přitvrzuje:
- Gold za kill snížen z 40g na 25g
- False Life Withdrawal stasis trvá místo 5,5s celých 15s – tedy podstatně delší downtime
- Léčení po withdrawal teď vyléčí celé zdraví, ale ne pouze základní hodnotu
Time to feast on Patch 25.S1.3 🤌
NEW Dumpling Darling skins, bounty system updates, and champion buffs and nerfs! https://t.co/Erw4zgInZZ pic.twitter.com/u3fB2RfmdD— League of Legends (@LeagueOfLegends) February 4, 2025
Šampioni
Patch 25.S1.3 přináší ještě víc buffů pro assassiny a další úpravy junglerů.
Evelynn už dostala buffy v předchozích patchech, ale Riot si řekl, že to pořád nestačí. Tentokrát ještě znovu posílí, aby mohla efektivněji likvidovat nic netušící oběti. Kayn si taky polepší, ale jen jeho Shadow Assassin forma – hráči, kteří milují modrou formu, se mají na co těšit! Swain zase dostává náplast na předchozí nerfy. Buffy jeho AP buildu by ho měly vrátit zpět do hry a učinit ho opět hrozbou na midu i v teamfightech.
Riot se naopak rozhodl konečně zkrotit nejdominantnější junglery, kteří terorizují hry, a nasazuje jim tvrdé nerfy. Skarner, Wukong a Viego se ocitli na ráně, aby jejich vliv na profi scéně i soloQ klesl. Nejsou ale jediní, Cassiopeia dostává zásah do svého late-game poškození, protože její scaling byl až příliš brutální. Jayce je další obětí nerfů – Riot ho tlačí víc k AD buildům a oslabuje jeho burst damage, v poslední době se totiž „tank Jayce“ ukázal jako příliš silný.
Runy a itemy
Dark Harvest a Electrocute dostávají výrazné zvýšení poškození, což by mohlo znamenat návrat assassinů do Domination rune tree. Zed, Talon a další zabijáci budou mít důvod se vrátit. Hail of Blades dostane menší vylepšení, což by mohlo pomoci šampionům, kteří spoléhají na rychlé burst autoatakové komba.
Bloodsong a Zaz'Zak's Realmspike dostávají nerfy, což nepřímo oslabí supporty s vysokým poškozením jako Poppy a Rell, kteří v poslední době dominovali support roli. Riot chce, aby se tyto itemy víc využívaly na tanky a enchantery místo damage-heavy supportů.
Patch 25.S1.3 jasně ukazuje, že Riot chce změnit metu – assassini dostávají boost, jungle dostává tvrdý zásah a supporti se možná budou muset vrátit ke klasickým tank a utility pickům. Jak se tyhle změny projeví v realitě? To se uvidí už brzy na Summoner's Riftu! Kompletní změny najdete na oficiálních stránkách Riot Games.