
Vyskakovací reklamy se za poslední roky zabydlely hluboko v ekosystému mobilních her a nenápadně začaly infiltrovat i menší tituly na Steamu. Na to Valve promptně zareagovalo. Herní tvůrci mohou aktuálně využívat product placement reálných značek, propagovat své další hry nebo inzerovat tituly mimo Steam.
Co však nově nesmí, je využívat reklamu jako součást herního zážitku. Nutit hráče sledovat reklamy, aby mohli pokračovat ve hře, nebo blokovat obsah za reklamní bariérou je už pasé. Ačkoliv podobná pravidla už existovala dříve, nová úprava je nyní jasnější. Pro vývojáře jde o jasnou zprávu, že v systému nemají hledat skuliny.

Podle nových pravidel Valve je nutné tyto prvky odstranit ještě před vydáním hry na Steamu. Jako alternativy navrhuje přechod na jednorázový nákup nebo free-to-play model s mikrotransakcemi či DLC. Zákaz reklamního modelu doplňuje další omezení zavedená v minulosti, jako je zákaz blockchainových technologií, kryptoměn a NFT.
Tento krok zapadá do mozaiky spotřebitelsky přívětivé politiky Valve. Společnost za poslední měsíce servíruje i další vítané změny, například povinné označování kernel-level anti-cheatu, důslednější sledování aktualizací u her v Early Access nebo lepší systém Season Passů s možností vrácení peněz za chybějící obsah.