Přejít k hlavnímu obsahu

Dostane odstranění beden hru do problémů? Komunita protestuje i vlastními Hextech skiny

11. 2. 2025 | 13:00 League of Legends Komentář
Napětí mezi vývojáři a hráči dosáhlo pravděpodobně vrcholu. Po rozhodnutí Riotu rozloučit se s Hextech truhlami by se atmosféra v komunitě dala krájet. Hra prý rozdávala příliš mnoho skinů zdarma, což vedlo k tomu, že si lidé přestali kupovat RP. Riot tedy vzal něco, co hráči měli rádi, a prostě to zrušil. Jak se k nákladům na chod hry staví komunita?
Hextech bedna a klíč
Hextech bedna a klíč
Zdroj: Riot Games

League of Legends je free-to-play hra, jejíž hlavní příjem pochází ze skinů. Riot tvrdí, že počet hráčů zůstal stabilní a náklady na vývoj se nijak dramaticky nezměnily. Problém je ale v tom, že lidé jednoduše nekupují skiny tak jako dříve. To dává naprostý smysl. Po 15 letech na trhu už většina hráčů našla své oblíbené postavy a k nim i své oblíbené skiny. Jenže Riot podle všeho vidí jádro problému právě v bednách zdarma.

Podle nich Hextech truhly dávaly hráčům příliš mnoho skinů zdarma, což vedlo k tomu, že už si nikdo nic nekupoval. Jenže realita je trochu jiná. Kdo někdy otevřel Hextech truhlu, ten ví, že když už padaly skiny, tak převážně na postavy, které jste v životě nehráli, nebo takové, které byste si nikdy nekoupili. „Skutečná hodnota těchto truhel byla spíše v iluzi, než v reálném přínosu pro hráče,“ míní český tvůrce Necrit.

Společnost se v současnosti soustředí na takzvané „whales“, tedy hráče, kteří utrácejí velké částky za skiny a další kosmetické prvky. Tyto velryby často neváhají za exkluzivní edice a prémiové kosmetické balíčky utratit balík peněz. Pak jsou tu jsou hráči, kteří občas utratí menší částky, a nakonec „free-to-play“ hráči, kteří do hry neinvestují vůbec nic a spoléhají se na odměny, jako jsou právě Hextech truhly.

Zrušení beden nejvíce dopadlo právě na střední a nižší úroveň platících hráčů, kteří si občas něco koupili, ale nechtěli do hry investovat velké částky. Riot sází na to, že právě tito hráči začnou utrácet více, což je ale velmi nejistá strategie. I když nyní z truhel nic nedostanou, koupí si nějaký skin za peníze? Kdo neutrácel ani předtím, nebude utrácet ani teď.

Riot už v minulosti zkoušel vydělat jinak. Zvýšil počet skinů, začal prodávat prémiové kosmetické předměty, a dokonce začal experimentovat s nechvalně proslulým „gacha systémem“. A teď, když se ukázalo, že to není takový hit, jak vývojáři doufali, se rozhodli prostě ořezat to, co fungovalo alespoň trochu. 

„Jestliže ale Riot tvrdí, že hráči už nenakupují, pak by se měli podívat i na kvalitu skinů,“ odpovídá na kroky společnosti komunita. Dříve jsme měli skiny jako Gentleman Cho'Gath nebo Brolaf – unikátní, originální a vtipné. Dnes? „Každá nová série skinů vypadá jako z továrny bez jakékoliv duše,“ bouří se hráči. Riot sice slibuje vylepšený battle pass, který by měl zahrnovat nejen skiny, ale i samotné šampiony. To z něj dělá zajímavější variantu, ale otázka je, zda to vykompenzuje zrušení Hextech truhel.

S aktuální situací ale komunita nesouhlasí a dává to najevo pod každým příspěvkem Riotu. Komentáře jsou v podstatě pouze memy založené na Hextech truhlách. Vynalézaví hráči dokonce tvoří vlastní skiny jako Hextech Chest Amumu nebo Hextech Chest Gragas, které mimochodem vypadají naprosto úžasně. Skončí tahle debata někdy? Dostane marketingové směřování společnost do problémů, nebo je dokáže vyřešit?

Vášnivý hráč a fanoušek esportové scény. Na PLAYzone tvořím čtvrtým rokem. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.