
První verze YouTube z dubna 2005 měla velký nadpis s výzvou k seznamování. Uživatelé si mohli vybrat pohlaví, určit věkové rozmezí a hledat si partnera. Romantika online, dalo by se říct. Jenže byl tu háček. Nikdo se nepřihlásil.
Zakladatelé se projekt snažili zachránit. Nabízeli po 20 dolarech ženám, aby nahrály seznamovací videa, dokonce inzerovali na Craigslistu. Jenže ani to nezafungovalo. Nikdo o seznamovací YouTube nestál. Z trosek seznamky se však zrodil fenomén.
Trojice rychle pochopila, že jejich původní plán nefunguje, a změnila koncept. YouTube se otevřel jakémukoli obsahu, bez omezení na seznamování. A tak 23. dubna 2005 nahrál Jawed Karim historicky první video „Me at the zoo“ – 19sekundový klip, kde mluví o slonech v zoo v San Diegu.
Od té chvíle YouTube nabral neuvěřitelné tempo. V prosinci 2005 byl oficiálně spuštěn a během pár měsíců se stal místem, kde lidé sdíleli virální videa. V roce 2006 pak přišla zásadní událost. Google platformu koupil za 1,65 miliardy dolarů a zajistil mu budoucnost.
Dnes je YouTube druhou nejnavštěvovanější stránkou na světě (po Googlu), domovem milionů tvůrců a součástí každodenního života. Ale představte si, kdyby zůstalo jen u seznamky. Možná bychom dnes koukali na úplně jiný internet.