
Antonov se narodil v Bulharsku, ale už v mládí odešel do západní Evropy, kde studoval průmyslový design. Do herního prostředí se dostal v devadesátých letech a jeho prvním větším projektem byl Kingpin: Life of Crime (1999) od Xatrix Entertainment. Tento drsný akční titul mu otevřel dveře k větším příležitostem, což vedlo k jeho přijetí do Valve, kde definoval ikonickou podobu legendárního City 17 v Half-Life 2.
Jeho vize dystopického města, kde se mísí prvky východoevropské architektury s mimozemskou okupací Combine, se vryla do pamětí mnoha hráčů a posunula hranice herního designu. Podobný rukopis o pár let později vtiskl i do Dishonored, kde se jeho talent projevil ve vytvoření industriálně-viktoriánského Dunwallu.
Viktor Antinov, art director of Half-Life 2, has sadly passed away at age 52. pic.twitter.com/0ydi20ulxz
— The Game Awards (@thegameawards) February 16, 2025
Antonov se kromě Half-Life 2 a Dishonored podílel i na dalších projektech jako Doom či Fallout 4. Jeho styl byl pokaždé zkrátka nezaměnitelný. Kombinace realismu, opuštěných prostor a zvláštních prvků, které narušují zažitý řád. V loňském dokumentu k 20. výročí Half-Life 2 vzpomínal na své dětství, kdy s oblibou prolézal opuštěné továrny a skladiště, což se nakonec stalo inspirací pro jeho herní světy.
Jeho smrt oznámil bývalý scénárista Valve Marc Laidlaw, který ho popsal jako „brilantního a originálního tvůrce“. Připojili se i další kolegové, včetně Raphaëla Colantonia a Harveyho Smithe, kteří na něj vzpomínali nejen jako na mimořádného umělce, ale i jako na vtipného a inspirativního člověka.
Dnes naše studio truchlí nad milým kolegou, inspirativním přítelem a legendárním vizuálním režisérem. Před týdnem zemřel jeden ze zakladatelů Eschatology Entertainment Viktor Antonov. Stále čekáme na oficiální dokumenty, ale bohužel to nejsou fámy.
Cesta, kterou jsme s Viktorem sdíleli, inspirace, kterou přinesl, a svět, který jsme společně vybudovali, pro nás mají hluboký význam. Jsme vděční za neuvěřitelný zážitek, pozoruhodnou historii, kterou jsme vedle sebe vytvořili, a za jeho talent a vize – bez kterých by samotné založení našeho studia nebylo možné.
Viktor nesmírně přispěl k utváření jedinečného světa našeho připravovaného projektu a ovlivnil vizi celého týmu o herním vesmíru. Je hluboce smutné, že Viktor už s námi nebude moci osobně prezentovat tento vesmír.
Upřímnou soustrast vyjadřujeme jeho rodině, přátelům a kolegům. Truchlíme spolu.