
Counter-Strike je světě FPS her klasikou všech klasik. Spousta hráčů by se nejraději vrátila z CS2 do CS:GO éry, což se dá přirovnat s obdobím přechodu z legendárního dílu CS 1.6. Kdo si zkusí zapnout minulý díl, který se oficiálně odmlčel v září 2023, ten i dnes ocení jeho kvality. Z hlediska řady prvků CS2 stále zaostává.
Absence klíčových zlepšení však nijak neovlivňuje popularitu hry. Od začátku druhé sezóny kompetitivního režimu Premier začala opět pomalu růst hranost, v neděli bylo ve hře v jeden moment 1 744 015 hráčů, což znamená o pár tisíc překročení původního maxima z prosince. Na absolutní peak 1 818 773 hráčů, kterému v závěru CS:GO éry hodně pomohl hype z oznámení CS2, už nezbývá jedničce Steamu ani stovka tisíc hráčů.
CS2 is almost beating its all-time peak, and we’ve basically got nothing going on.
A major content update should smash the previous record 📈 pic.twitter.com/fO2aTsxq9O— xMercy (@xMercy_CS) February 16, 2025
Zasněně si můžeme představovat scénář, ve kterém se Valve stará o nejhranější titul celé své platformy podstatně více a pumpuje do něj nový obsah i zajímavé aktualizace. Bez toho je opravdu neuvěřitelné, jak se Counter-Striku daří i po všech těch letech! Nikdo nemůže rozporovat, kdo je legendou týmového FPS žánru.
Jedním z nejpalčivějších problémů je odjakživa cheatování. Koncem ledna začala nová sezóna vestavěného kompetitivního módu Premier, nad kterým ovšem velká část komunity okamžitě zlomila hůl, protože nutná vylepšení nekonečného boje s cheatery stále nepřicházejí. Na vlastní kůži pocítil sílu „talentovaných hráčů“ také nejúspěšnější český profesionál Tomáš „oskar“ Šťastný, který Premier vzdal po 17 vítězstvích z 21 her.
i stopped playing after i met nice talented people maybe cheaters with scout
— oskar (@CSGOoskar) February 16, 2025