
Musk už dříve naznačoval, že by rád tvořil videohry prostřednictvím jedné ze svých společností. Své plány potvrdil jednoduchou odpovědí „Ano“ na příspěvek na sociálních sítích, který připomínal jeho dřívější slib o AI herním studiu. Mimo odpovědi však neprozradil žádné detaily o tom, kdy by studio mohlo začít vyvíjet hry nebo jakým směrem se bude ubírat.
Jeho hlavním argumentem pro založení studia je frustrace z dnešního herního průmyslu. Kritizuje, že většinu her vyvíjejí velké korporace, a tvrdí, že současná produkce je příliš ovlivněná ideologickými trendy. „Příliš mnoho herních studií patří obřím korporacím,“ napsal tehdy Musk.
Muskův zájem o hry není žádnou novinkou, i když se v posledních týdnech neukázal v nejlepším světle. Už kdysi naznačoval, že Tesla by mohla vyvinout vlastní hru, ale tvrdil, že to musí počkat na plnou verzi autonomního řízení FSD. Jedním z největších otazníků kolem Muskovy iniciativy je role umělé inteligence ve vývoji her. Teoreticky by AI mohla dramaticky zrychlit a zefektivnit vývoj, eliminovat zdlouhavé procesy a snížit náklady.
— Elon Musk (@elonmusk) February 17, 2025
Společnost xAI, momentálně pracující na AI modelech jako Grok, by mohla vyvinout nástroje pro generování herních světů, scénářů i mechanik v dosud nevídaném měřítku. Ale ne všichni sdílejí Muskovu vizi. Šíří se obavy, že nasazení AI do vývoje her povede k masivnímu propouštění grafiků, scénáristů a designérů. Místo kreativních děl plných lidského nápadu by mohly vznikat generické tituly, které nebudou mít duši.
Navíc se objevují pochybnosti, zda Musk skutečně plánuje dlouhodobý projekt, nebo zda jde jen o další mediální výkřik, který se nikdy neuskuteční. Ostatně, zatím nepadlo žádné konkrétní datum ani informace o tom, kdo by měl hry pro xAI studio vyvíjet. Zatím je vše ve fázi spekulací.