
Nejnovější zásah do pravidel se zabývá čtyřmi hlavními body. Tou první je skutečnost, že vzdání zápasu se nyní započítává do žebříčku jako prohra. Některé týmy zneužívaly toho, že přijaly pozvání na turnaje, do kterých následně nenastoupily a neměly za zabrání míst dalším konkurentům v pořadí žádný postih.
Nejvítanější změnou je úprava, podle které si týmy nově vyslouží zařazení do žebříčku po pěti odehraných zápasech namísto dosavadních deseti. Vzhledem k nízkému počtu otevřených kvalifikací byl vstup do ekosystému až příliš náročný. Velmi pozitivní je také přidání „club share“ zisků k samotným prize money.
Nejdiskutovanější je však eliminace problému, který potkal GamerLegion na IEM Katowice. Uzávěrka žebříčku pro další měsíc nastala v průběhu turnaje, kde GL přišli o místo zaručující pozvání na další velkou akci kvůli tomu, že stále byli ve hře, zaímtco vyřazeným celkům se počítaly finanční odměny okamžitě.
Nově se budou turnajová data do žebříčku propisovat až ve chvíli dohrání celé akce. To s sebou ale nese několik negativních stránek. Dlouhodobé soutěže jako ESL Challenger League hodně utrpí, a to zejména v Severní Americe, kde jde o nejdůležitější Tier 2 akce, která se navíc nestihne dohrát do uzávěrky pro Major.
These new changes to the VRS are poised to have a disastrous effect on the NA scene that stakeholders need to address:
Essentially, the new Valve rule that tournament data will no longer count until the whole event is finished will massively affect the NA region as our sole…— Mnmzzz - Jeff 🇺🇦 (@MnmzzzCS) February 25, 2025