
Velké propouštění zaměstnanců v herním průmyslu je poslední dobou čím dál častější záležitostí. Vedení Warner Bros. se rozhodlo ukončit tři svá studia: Monolith Productions, Player First Games a Warner Bros. Games San Diego. Restrukturalizace zahrnuje také zrušení očekávané hry Wonder Woman, kterou vyvíjelo právě studio Monolith Productions s třicetiletou historií, během níž na svět vzešly i hry jako Shogo, Blood nebo F.E.A.R.
Fanoušci se bouří, a to nejen vzhledem k ukončení fungování oblíbeného studia, ale také k ztrátě Nemesis systému. Šlo o herní mechanika, díky níž si NPC nepřátelé pamatovaly střety s hráčem a dokonce jim umožňovala dynamicky postupovat v hierarchii a reagovat na předchozí akce. S nedávnými kroky Warner Bros. se zdá oblíbená mechanika jako navždy ztracená.
Create the Nemesis system for video games
Everyone loves it
Refuse to allow anyone else to use it
Never use it again
Shut down a bunch of your game developers
Fuckin’ bravo WB— Aeon Penenko ⓸ 🏳️⚧️🇵🇸 (@AeonPeneko) February 25, 2025
Warner Bros. si systém patentovalo v roce 2021, přestože byl vyvinut již v roce 2014. Ochrana patentu trvá do 11. srpna 2036 a Warner Bros. si ji může prodloužit pravidelným placením poplatků. To znamená, že žádná jiná hra nebude moci Nemesis systém použít, pokud ji nevytvoří přímo Warner Bros.
Monolith měl v plánu využít Nemesis systém v připravované hře Wonder Woman, která měla být ambiciózním open-world projektem s ústřední postavou DC univerza. Pro mnoho fanoušků není krok Warner Bros. nic jiného než naprosté pohrdání vůči odkazu Monolithu, který vedení v posledních letech házelo klacky pod nohy. Ačkoliv studio vytvořilo dvě z nejlepších her s licencí Pána prstenů, žádné další tituly ze Středozemě už neplánovalo a Nemesis systém zůstal nevyužitý.
Warner Bros. v budoucnu nesměřuje do experimentálních projektů, ale do zavedených značek. Podle interních zdrojů se nyní společnost hodlá soustředit na čtyři klíčová univerza. Po úspěchu Hogwarts Legacy se tak plánují další tituly ze světa čar a kouzel. Dokonce i očekávaná famfrpálová hra Quidditch Champions však zklamala a nezaznamenala takový úspěch, jak se předpokládalo.
Stále sílící značka Her o trůny má potenciál přinést velké výnosy, pokud se podaří správně uchopit herní adaptaci. Ačkoliv se studio pyšní hned několika hrami z tohoto prostředí, žádná hra se zatím nedokázala stát pravým hitem pro široké spektrum hráčů. Dlouholetou jistotou je naopak série Mortal Kombat, z níž se bez debat stala jedna z nejpopulárnějších her svého žánru.
I přes neúspěšné a nákladné pokusy se Suicide Squad a Gotham Knights selhaly, studio Rocksteady má pracovat na nové Batman hře. Mnohé fanoušky oblíbených značek děsí také k zaměření Warner Bros. na mobilní hry, kde zvládá efektivnější monetizaci.