Přejít k hlavnímu obsahu

Monster Hunter Wilds válcuje Steam, indie konkurence hlásí nulové prodeje

5. 3. 2025 | 19:00 Gaming
Rekordních 1,3 milionu hráčů Monster Hunter o víkendu tvrdě zasáhlo jiné hry, zejména od indie vývojářů. Někteří dokonce hlásí, že od vydání Monster Hunter neprodali jedinou kopii.
Monster Hunter Wilds
Monster Hunter Wilds
Zdroj: Capcom

Nové RPG od studia Capcom vystřelilo po svém pátečním vydání z nuly na více než milion hráčů. Rekordní čísla zároveň přispěla k tomu, že Steam překonal metu čtyřiceti milionů současně přihlášených uživatelů. Po zbytek víkendu se počet hráčů pohyboval mezi 600 tisíci a 1,3 miliony. Pro sérii Monster Hunter to byl fenomenální víkend, ale pro menší hry na Steamu, které smetla vlna jeho obří popularity, už tak dobrý nebyl.

Jedním z nejvíce zasažených titulů byla nezávislá hra od veterána Nintenda Takayi Imamury. Během více než třicetileté kariéry pracoval jako umělecký ředitel na Star Fox 64 a The Legend of Zelda: Majora’s Mask a byl hlavním designérem F-Zero X. Svůj charakteristický styl otiskl i do své nové hry Omega 6, která vyšla ve stejný den jako Monster Hunter Wilds, a od té doby si připsala jen osm uživatelských recenzí.

Podobně je na tom i japonský indie vývojář STP Works, který uvedl, že se prodeje jeho hry Old Coin Pusher Friends od vydání Monster Hunter Wilds úplně zastavily. Svůj příspěvek myslel určitě částečně v nadsázce, protože je jeho hra stará už bezmála sedm měsíců, takže se pravděpodobně neprodává ve velkých číslech. Je ale očividné, že japonská herní komunita měla o víkendu na programu především novinku od Capcomu.

Hry mě baví i živí od roku 2017, aktuálně se jim věnuji na pozici herní producentky v jednom brněnském studiu. Psaní o hrách je pak pro mě radostí a koníčkem. Kromě nebezpečného tria CS2, LoL a Age of Empires II mám ráda sport a pivo.