Přejít k hlavnímu obsahu

Kompetitivní hra s rozpočtem 1,5 miliardy bude po šesti měsících vypnuta. Nikdo ji nehrál

13. 3. 2025 | 12:30 Gaming
Loni na začátku září vyšel nový FPS titul Spectre Divide. Hlavním marketingovým tahákem byla skutečnost, že se jedná o hru Michaela „Shroud“ Grzesieka. Ve skutečnosti tomu tak ale vůbec nebylo a on byl jako jeden z investorů pouze výraznou tváří, která dokonce pár dní po vydání Spectre Divide přestala hrát. Jako by šlo o znamení, protože Spectre Divide přestali hrát všichni.
Spectre Divide
Spectre Divide
Zdroj: Mountaintop Studios

Půl roku a konec. Spectre Divide nenaplnilo potenciál a vývojáři z Mountaintop Studios oznámili, že do 30 dnů vypnou servery a vrátí hráčům všechny peníze, které ve hře utratily od začátku první sezóny. Michael „Shroud“ Grzesiek hovořil o revolučním FPS titulu, čímž narážel především na přepínání mezi dvěma postavami v reálném čase. Hru ve velkém velebil a lákal na ni, ale sám ji na streamu po pár dnech opustil.

Spectre Divide si vyzkoušelo 400 tisíc hráčů, ale nepodařilo se mu vybudovat hype a současně si hru na Steamu zapnulo maximálně 30 971 hráčů. Po pouhých dvou měsících od vydání klesla hranost pod tisícovku hráčů a bylo zřejmé, že musí přijít radikální změny, nebo se ambiciózní titul s herním průmyslem velmi rychle rozloučí. O pár měsíců později druhý scénář skutečně nastal, vývojáři vydali smutné prohlášení.

Mountaintop Games se podle výkonného ředitele podařilo za pět let vybral 65 milionů dolarů, které pokryly vývoj, marketing nebo provoz samotného studia. Ani vyšší budget, než mělo české středověké RPG Kingdom Come: Deliverance II, které se stalo globálním hitem a může aspirovat na titul GOTY, nezajistil Spectre Divide úspěch. Výdělky nedokáží pokrýt budoucí provoz hry a vývojáři už nemají z čeho brát.

„Celou dobu to pro nás byl vášnivý projekt, který se zrodil z lásky k žánru. Chtěli jsme přinést něco inovativního a originálního, co by spojilo přátele při nezapomenutelných chvílích. Všichni jsme od začátku věděli, že šance jsou proti nám, ale právě tomu jsme se upsali. Nikdy to nebyla sázka na jistotu. Přesto jsme do toho šli. Spectre milujeme a jsme neuvěřitelně hrdí na to, co jsme s touto komunitou vybudovali,“ loučí se Nate Mitchell, CEO studia.

Tvoří a pisálkuje na pískovišti jménem PLAYzone.cz už od roku 2011. Zkoušel i jiné pozice, redaktořina a komentování je ale cesta. Přes 10000 článků a bleskovek hovoří za vše. Rád si hraje se slovy, stvořil třeba Zápasovník. Je fanouškem také klasického sportu, ze všeho nejvíc ale miluje jídlo.