
Každý z nás určitě hrál, nebo minimálně slyšel o některé Lego hře. Nejpopulárnější značkou se rozhodně stalo Lego Star Wars, které obdrželo svou první videohru na měsíc přesně před dvaceti lety. K růstu popularity her pod jménem největšího výrobce stavebnic pomohly také další známé série, například Harry Potter, Indiana Jones, Batman, nebo Piráti z Karibiku. Tady ovšem nastal problém. Lego nedokázalo vytvořit úspěšnou hru čistě na základě vlastních nápadů. Pokaždé bylo potřeba kolaboraci s nějakou větší značkou.
Právě i to chce dánská firma změnit. Po dvaceti letech spolupráce se studiem Traveller's Tales se Lego rozhodlo vzít vývoj her do vlastních rukou. Samozřejmě se nejedná o levný investiční krok, ale podle ředitele společnosti Nielse Christiansena se to rozhodně vyplatí. „Rozhodně můžeme říct, že dokud jsme pod značkou Lego, tak můžeme pokrýt zábavu pro děti všech věkových kategorií, ať už digitální, nebo fyzickou. (Vývoj her interně) je něco, co chceme postupně budovat.“
Update on LEGO video games 🎮🧱
• LEGO has tripled its engineering staff and plans to develop games in-house
• TT Games still has one LEGO game in development and may also be working on a Harry Potter game
• It’s unclear how much they will outsource going forward pic.twitter.com/hRwWCEKbSh— Culture Crave 🍿 (@CultureCrave) March 13, 2025
Vývoj her stojí nemalé peníze, které se v době úpadku klasických hraček a stavebnic mohou hodit na podporu jakéhokoliv jiného firemního odvětví, nebo snad ne? Pokud jste si tuhle otázku položili stejně jako my, tak i na ni má Niels Christiansen odpověď. „Udělali jsme docela dost investic do budoucnosti – téměř bych řekl, že raději přeinvestujeme. To je výhoda toho, že jsme rodinná firma s dlouhodobým výhledem,“ uvedl v rozhovoru pro Financial Times.
Největší výhodu oproti klasickým výrobcům hraček má Lego v tom, že nezaspalo nikdy dobu. Když to bylo potřeba, tak se nebálo investovat do různých spoluprací a partnerství, které udržely firmu relevantní i mimo klasickou výrobu stavebnic pro děti. Za zmínku stojí například kolaborace s Fortnitem, Formulí 1, Forzou Horizon nebo Minecraftem. Druhým oživením se stalo kupodivu i období Covidu. Ačkoliv mnoho výdělečných projektů bylo potřeba dočasně uzavřít, tak právě Lego hry a stavebnice se staly zábavou pro mnoho lidí, kteří byli zavření doma. Uvidíme, jestli se Legu podaří navázat na úspěchy svých předešlých her.