
Průzkum společnosti Visa ukazuje, že tvůrci obsahu hrají stále větší roli při rozhodování hráčů o výdajích. Více než čtvrtina hráčů uvádí, že ovlivňují jejich nákupní rozhodnutí, a více než polovina sleduje herní influencery alespoň jednou týdně. U hráčů ve věku 18 až 24 let je toto číslo ještě vyšší – celých 70 procent.
Zájem o tvorbu obsahu roste: třetina hráčů streamuje nebo sdílí herní videa na sociálních sítích. Každý pátý se považuje za tvůrce herního obsahu, přičemž 52 procent zvažuje, že by se jím stalo v budoucnu. Devět z deseti hráčů se domnívá, že kariéra herního influencera je v posledních třech letech stále atraktivnější.
„Herní komunita v Evropě představuje digitálně zdatnou a dynamickou skupinu. Herní zábava je pro mladší publikum zásadní z hlediska kontaktu s ostatními vrstevníky a zdrojem kreativity, což podporuje i rostoucí vliv tvůrců herního obsahu. Jsme odhodláni pomáhat jim budovat důvěru a přispívat k prosperujícímu ekosystému,“ uvedla Kim Kadlec, marketingová ředitelka společnosti Visa Europe.
Výzvy a příležitosti pro tvůrce
Kdo tvorbou obsahu ještě nevydělává, ten o to usiluje. Mezi hlavní zdroje příjmů patří streamování, předplatné a spotřebitelské nákupy. Tři z deseti tvůrců vydělávají přes 1 000 liber (necelých 30 tisíc korun) měsíčně a absolutní většina očekává růst svých příjmů v příštím roce. Mezi těmi, kdo zatím nevydělávají, jsou hlavními překážkami získávání sponzorství, tvorba poutavého obsahu a zajištění stabilního příjmu.
Visa uznává tvůrce obsahu jako malé podniky a pomáhá jim snadno a bezpečně přijímat platby. Nabízí finanční nástroje a zdroje určené malým podnikům po celém světě. V souladu s tímto závazkem nedávno ve Varšavě uspořádala akci zaměřenou na herní průmysl, které se zúčastnili odborníci a herních osobnosti.
„Visa si uvědomuje, že influenceři, streameři a další tvůrci jsou ve skutečnosti malí podnikatelé. Je skvělé vidět, že jim pomáhá nejen s monetizací, ale i s budováním dlouhodobé stability,“ prohlásil esportový komentátor Trevor „Quickshot“ Henry. „Hráči chtějí podporovat své oblíbené tvůrce, a proto potřebují rychlá a bezpečná platební řešení. Je skvělé vidět, že Visa tento trend reflektuje a aktivně se zapojuje,“ dodala moderátorka Frankie Ward.
Výzkum také ukazuje, že hraní her podporuje nejen ekonomiku, ale také rozvíjí dovednosti hráčů. 81 % hráčů věří, že hraní her či sledování esportu zlepšuje jejich schopnost řešit problémy a rychle myslet. 71 % tvůrců obsahu se domnívá, že tvorba herního obsahu posiluje jejich digitální a technické dovednosti.