
Nová společnost bude mít vlastní vedení, ale stále bude odpovídat Ubisoftu. Cílem je vylepšit příběhové singleplayerové zážitky, posílit multiplayer s častějšími aktualizacemi a rozšířit free-to-play modely. Studio také plánuje přidat více sociálních funkcí, což naznačuje širší propojení hráčů napříč platformami.
Mezi hlavní vývojářská studia patří ty v městech Montreal, Quebec, Sherbrooke, Saguenay, Barcelona a Sofia, která se budou starat o budoucnost těchto značek i jejich rozsáhlé katalogy starších her. Zatím však není jasné, kolik zaměstnanců se do nové entity přesune.
K restrukturalizaci dochází po spekulacích o možném prodeji Ubisoftu nebo jeho jednotlivých značek, včetně zvěstí o zájmu Microsoftu. Zdá se ale, že díky této dohodě si Ubisoft ponechá kontrolu nad svými nejcennějšími tituly – alespoň v dohledné době. Tencent nemůže svůj podíl prodat po dobu pěti let, zatímco Ubisoft musí zůstat majoritním vlastníkem minimálně dva roky.
Zajímavé je, že toto oznámení přichází pouze pár dní po vydání Assassin’s Creed Shadows, který už přilákal více než 3 miliony hráčů a zaznamenal druhý nejúspěšnější launch v historii série, i kdy samotnou společnost to nezachránilo. Ubisoft tím ukazuje, že o značku je stále obrovský zájem, což může být pro investory klíčové. Akcie společnosti po oznámení dohody vyskočily o 10,3 %.
Co tato změna přinese hráčům? Můžeme očekávat ambicióznější herní světy, rychlejší vývoj nových dílů a větší propojení napříč platformami. Ubisoft se snaží zajistit, aby jeho série nebyly jen herními tituly, ale skutečnými ekosystémy, které budou hráči objevovat dlouhé roky. Až časem se však ukáže, jak do bude vypadat v praxi.