
Hra InZOI vstoupila 28. března do early accessu, což vysvětluje její raketový růst. Je zatím dostupný jen na PC, ale v plánu je i konzolová verze. Hráči si už v minulém roce mohli osahat editor postav a první reakce byly nadšené – takovou úroveň detailů, včetně realistického oblečení a kulturních prvků, prý nikdo nečekal.
Hráčské publikum rozhodně zaujal, protože na seznamu přání Steamu není žádanější položka. Překonal legendární Hollow Knight: Silksong, ambiciózní Deadlock i očekávané Elden Ring: Nightreign. Za pouhý týden si hru na wishlist přidalo 50 000 hráčů. Hra totiž slibuje fotorealistickou grafiku, obrovské možnosti přizpůsobení a propracované městské prostředí.

Za vznikem inZOI stojí Hyungjun „Kjun“ Kim, herní veterán a šéf inZOI Studio spadající pod Krafton. Jeho syn se ho jednou zeptal: „Proč neexistuje víc her jako The Sims?“ A tak se rozhodl odpovědět vlastní verzí simulátoru života, který má oslovit nejen Asiaty, ale i globální publikum. I když kultura je tím, co InZOI odlišuje. Kim chtěl vytvořit alternativu k Simíkům, která bude bližší asijskému publiku a odrážet moderní trendy jako K-pop módu či architekturu Soulu. Jádro hratelnosti ale zůstává stejné. Hráči si vytvoří postavu, kterou mohou provázet životem, stavět jí domy, budovat kariéru, navazovat vztahy nebo se jen poflakovat po městě a zkoušet nespočet interakcí.
A právě tady inZOI přidává něco navíc – umělou inteligenci, která má generovat realistické reakce a chování postav. Vývoj ale nebyl snadný. Kimovi nadřízení v Kraftonu byli skeptičtí. The Sims totiž nikdy nebylo v Jižní Koreji obrovským hitem a vyvstala otázka, zda hra o vyhazování odpadků a práci na částečný úvazek může být vůbec zábavná. Kim ale věřil, že moderní hráči chtějí něco jiného – realističtější svět, lepší grafiku a hlubší možnosti personalizace.

Jedním z největších taháků hry je Smart Zoi, systém využívající AI, který dokáže přizpůsobit chování postav na základě textových promptů. Chcete sarkastického, přátelského nebo náladového Zoi? Stačí napsat pár slov a hra podle toho postavu upraví. Dalším lákadlem je extrémně detailní editor postav, který se představil už loni a získal si velkou chválu. Hráči v něm mohou vytvořit postavy s nebývalou úrovní detailů. A to nejen vizuálně, ale i co se týče osobnosti. Nicméně ne všechno je tak růžové. Kritici zatím hře vyčítají, že působí až příliš sterilně a bez emocí. Může hyperrealistická grafika nahradit onen nezaměnitelný šarm a humor, který The Sims dělá tak populárním?
InZOI vstoupilo do early access 28. března s polopremium cenovkou, což znamená, že je k dispozici za sníženou cenu, než vyjde plná verze. Hra už si získala obrovskou pozornost a pokud se Kraftonu podaří doladit detaily a vtisknout hře víc života, mohl by se z inZOI stát první skutečně vážný konkurent The Sims. Bude inZOI revolucí v simulátorech života, nebo jen dalším ambiciózním projektem, který po pár měsících zapadne?