Přejít k hlavnímu obsahu

Dvě hlavní postavy původně nebyly v plánu. Mezi koncepty pro Shadows byl i stealth tank

3. 4. 2025 | 12:30 Gaming
Dva týdny po vydání se dá říct, že se Assassin’s Creed: Shadows vydal správným směrem. Jednou z hlavních odlišností oproti předchozím dílům je dvojice hlavních postav – Naoe a Yasuke. A právě touto změnou se i podle vývojářů podařilo výrazně osvěžit celou sérii. Tato cesta přitom zpočátku plánovaná nebyla a jedná se tak spíše o šťastnou shodu okolností.
Dvě hlavní postavy Assasin's Creed: Shadows
Dvě hlavní postavy Assasin's Creed: Shadows
Zdroj: Ubisoft

Pokračování herní série s takřka dvacetiletou historií provází už od prvních ukázek i notná porce kontroverze. Značná část hráčské komunity kritizovala přítomnost historicky doloženého, ale výrazně zromantizovaného afrického samuraje Yasukeho. Jiní se pozastavovali nad celkovým zacházením s japonskou historií a objevovala se také skepse vycházející ze zklamání z posledních dílů, především Valhally.

Podle dosavadních ohlasů a statistik to ale vypadá, že se Ubisoftu podařilo sérii vrátit do správných kolejí. Shadows totiž odstartoval na Steamu ve velkém stylu, v rámci celé série jde o druhý nejúspěšnější start.

Hráči si mohou zvolit mezi dvěma výrazně odlišnými hlavními postavami – shinobi asasínkou Naoe a africkým samurajem Yasukem. Tvůrčí ředitel Jonathan Dumont v rozhovoru pro GamesRadar+ ovšem vysvětlil, že systém dvou protagonistů nebyl původně v plánu. Přinesl ale přirozený vývoj série novým směrem, kombinace dvou hratelných postav patří mezi pozitivní aspekty Assassin's Creed Shadows.

Zatímco Yasuke nabízí přímý boj silou a samurajskou hrdost, Naoe představuje klasickou asasínskou cestu – tichý postup, plížení a zabíjení ze stínu. A právě kontrast zcela odlišných silných a slabých stránek podle Dumonta přináší svěží vítr: „Pokud si oblíbíte jednu postavu, skvělé. Ale možnost střídat je jako osvěžení, změnu tempa nebo pro vyšší znovuhratelnost? To je něco, co Shadows podle mě zvládá líp než jakýkoliv předchozí díly.“

Tvůrci při návratu ke kořenům přitom zpočátku plánovali pouze postavu shinobi. „Čím více jsme si ale hráli s konceptem postavy, tím více jsme mysleli na samurajskou stranu mince. Snažili jsme se udělat něco jako stealth tanka, což ale nefungovalo,“ prohlásil Dumont. V tom momentě je napadlo rozdělit hlavní postavu na dvě, čímž vytvořili jedinečnou dynamiku a hráčům přinesli komplexnější zážitek z prostředí feudálního Japonska.

„Všechny ty hry dělají něco jinak – nejsou to kopie – a právě v tom věřím, že máme i my své místo,“ říká tvůrčí ředitel a dodává: „Díváme se na to, co je zábavné, co mají hráči rádi, ale zároveň víme, že naši fanoušci chtějí, aby to pořád bylo Assassin’s Creed.“ Zatím to vypadá, že pro fanoušky, kteří v posledních letech ztratili víru v sérii, by tohle mohl být správný krok pro celou sérii. Ubisoft však čeká ještě dlouhá náprava nevydařených let.

S přestávkami píše o hrách od roku 2015. Vytvářel hodnoty na sociálních sítí eSuby, Esport ligy a CEE Champions, aktuálně v tomto ohledu kope za český fotbal. Je fanouškem různých sportů, chlupatých stvoření, kvalitní kinematografie a nekvalitních podcastů.

Vážený návštěvníku,

tvůj adblocker je momentálně aktivní. Rádi bychom tě informovali, že naše webové stránky mohou být ovlivněny blokováním reklamního obsahu. To může způsobit nesprávné zobrazení naší stránky a nefunkčnost některých funkcí.

Pokud máš pocit, že ti náš portál nefunguje správně nebo chceš jeho provoz jednoduše podpořit (nebudeme lhát, reklamy nám v provozu dost značně pomáhají), prosíme tě o jeho vypnutí či umístění naší adresy do výjimek.