Přejít k hlavnímu obsahu

Ví, že vypadají jako šašci, ale mají z toho hromadu peněz. Activision si je podle insidera všeho vědom

9. 4. 2025 | 18:30 Spekulace
Call of Duty se za poslední roky změnilo k nepoznání. Doby, kdy po mapách běhali jen vojáci v taktických uniformách, jsou dávno pryč. Teď je to přehlídka neonových skinů, kolaborací se zpěváky, herci nebo vymyšlenými postavami. A i když to fanoušci často kritizují, čísla mluví jasně. Crossovery vydělávají obří peníze.
Call Of Duty (Teenage Mutant Ninja Turtles Collab)
Call Of Duty (Teenage Mutant Ninja Turtles Collab)
Zdroj: Activision

Podle známého Call of Duty insidera TheGhostOfHope si toho je Activision velmi dobře vědom. Ve svém příspěvku na sociálních sítích uvedl, že „crossovery jim tisknou peníze, ale slyší kritiku, že hra vypadá hloupě.“ Jinými slovy – vydělávají tím majlant, ale taky vědí, že si z nich komunita dělá srandu.

A možná právě proto se v zákulisí začíná mluvit o změně. „Mluví o tom, že s Warzone projeví větší zdrženlivost pro skiny/balíčky/mikrotransakce,“ tvrdí stejný insider. Znamená to, že by se Warzone mohl vrátit ke střízlivějšímu vzhledu? Těžko říct, ale debata prý probíhá. Impulzem k těmto úvahám je zřejmě i úspěšný návrat mapy Verdansk, která se do Warzone vrátila v poslední aktualizaci.

Podle insidera překonala čísla očekávání – a to nejen v počtu aktivních hráčů, ale také v prodejích. „Čísla Xbox Game Pass/PS Store jsou „mimo žebříčky“ ve srovnání s tím, jaká byla,“ napsal na sociálních sítích. Hráči se po návratu Verdansku valí zpátky do hry jak tsunami a čísla z Game Passu a PlayStation Store jsou podle všeho „mimo tabulky“. Dokonce to pomohlo i prodejům a downloadům nadcházejícího Black Ops 6. Verdansk zabral, lidi se vrací a Activision je nadšený.

Takže ano – hráči možná nad skiny kroutí hlavou, ale stejně se do hry vracejí. Activision to ví. A i když na venek zatím nic oficiálně neoznámili, vypadá to, že přemýšlí, jak balancovat mezi tím, co „tiskne peníze“, a tím, co si přeje komunita. Activision totiž konečně chápe, že Call of Duty není Fortnite. Vydělávat se dá i bez toho, aby si hráči připadali jako na maškarním. Uvidíme, jak dlouho jim ten „vážnější“ přístup vydrží.

Vášnivý hráč a fanoušek esportové scény. Na PLAYzone tvořím čtvrtým rokem. Taky pleskám španělský fotbálky v hospodách a dám si u toho dobrý pívo.