Přejít k hlavnímu obsahu

Získávání herních předmětů jako výherní automaty. Hráči už jich otevřeli přes dvě miliardy!

10. 4. 2025 | 15:30 Counter-Strike 2 Zajímavost
Není tajemstvím, jak velkou tiskárnou na peníze je pro Valve systém beden v Counter-Striku. Hráči každý měsíc utrácí zbytečně hloupé částky za šanci, že jedenkrát uvidí v bedně natolik vytoužený speciální předmět. Ať už se má jednat o rukavice nebo nožík, tak vidina otevření něčeho cenného žene mnoho jedinců kupředu. Nedávno jsme se dočkali velkého milníku.
Kosmetické předměty z beden
Kosmetické předměty z beden
Zdroj: Valve

Otevírání beden je ve valné většině případů hrubě prodělečná a návyková činnost, na které zbohatnou jen ti největší šťastlivci, jenž ve správnou chvíli přestanou. Upozornění a varování ohledně vybudování závislosti skrze funkci, která je dostupná všem hráčům nezávisle na věku, je všude spousta. Stačí ale ve videu či na streamech známých tvůrců vidět „jednoduše získané“ hodnotné úlovky a leckdo se nechá zlákat na jednu, dvě bedny. U kterých to ale nikdy neskončí, jak dokazuje pokoření neuvěřitelné hranice otevřených beden.

Ke dnešnímu dni hráči z beden vytáhli více než dvě miliardy skinů! Tohle astronomické číslo vychází z Case Trackeru, jež na základě existujících předmětů nejvyšší vzácnosti od roku 2022 odhaduje počty otevřených beden. Pokud si na této stránce sečtete jednotlivé měsíce, vyjde vám za tyto poslední roky zhruba polovina celkového počtu uváděného na hlavní stránce. Není tak přesněji známo, za jak dlouhé období komunita pokořila tuto šílenou metu otevřených beden, ale je očividné, že počty vytočených skinů jdou do miliard.

Neuvěřitelné číslo při podrobnějším prozkoumání začne působit ještě více dechberoucně. Stačí si jen vynásobit počet otevřených beden cenou za klíč (2,5 dolaru) a poté si tuto cifru převést na koruny. V přepočtu se totiž dostanete na více než 100 miliard korun, které hráči v průběhu let utratili za šanci otevřít svůj oblíbený virtuální předmět do videohry. To navíc není všechno, když vezmeme v potaz, že si Valve bere podíl z každé transakce na Steam Marketu, díky čemuž bude konečné číslo výdělků na skinech o dost vyšší.

Nejnovější bednou ve hře je Fever Case, kterou si hráči v prvních dnech oblíbili i proto, že vývojáři několika unikátním nožům chybně přiřadili příliš vysokou procentuální šanci. Jen za posledních 30 dní se otevřelo přes 35 milionů beden, což Valve vyneslo přes 2 miliardy korun. Hráči běsní, že mimo skiny do hry přichází minimum obsahu, gigantovi se ale nelze divit, když má v ruce takovou tiskárnu na peníze. Za stvoření obřího fenoménu se ale tvůrcům zatleskat jednoduše nedá, když funguje na principu, jako mají výherní automaty.

Slyšel jsi něco o změnách na profesionální scéně? Tak v tom případě jsem o nich slyšel už dva týdny předtím. V PLAYzone jsem od jara roku 2021 a momentálně mám za sebou něco okolo 450 článků. Kromě žurnalistiky také spravuji sociální sítě, prostě kompletní univerzál.