
V nejbližším patchi totiž Riot nasazuje zásadní vylepšení systému detekce griefingu a intování. Cílem je jedno – znepříjemnit život těm, kteří ho znepříjemňují ostatním. A přestože přesné detaily systému zůstávají tajné (aby se trollové nemohli přizpůsobit), vývojáři tvrdí, že nově budou postihováni i ti, kteří technicky „neAFKují“, ale zkrátka kazí hru ostatním – třeba pasivní sabotáž, cílené blokování junglera nebo bezdůvodné umírání.
Testy nového systému už běžely několik aktualizací na pozadí a výsledky jsou jasné: asi 10× více hráčů denně má dostat oprávněný ban za chování, které ostatním kazí zážitek ze hry. Riot zároveň zdůraznil, že během testovací fáze nikoho zpětně trestat nebude – šlo jim hlavně o doladění systému, aby se minimalizovaly falešné pozitivy.
Další změnou, kterou hráči ocení, je zpětná vazba na reporty – podobně jako u cheatování se hráčům teď zobrazí jméno hráče, který dostal trest za griefing díky tvému nahlášení. Pocit zadostiučinění? Dost možná! Ale tím to nekončí. Už dřív Riot rozjel refundy LP za hry, kde byl přítomen cheatující hráč, a přestavěl Honor systém, který teď lépe odráží aktuální chování hráče – ne jen počet odehraných her. Cíl? Odměnit ty, kteří se chovají slušně, a ne jen „nebyli toxic“.
Do budoucna Vývojáři plánují další věci. Například systém „True Skill 2“, který má pomoct proti smurfům a boostingu, nebo nové odměny pro hráče s vysokým Honorem. Je jasné, že Riot to s bojem proti toxickému chování myslí vážně. A pokud všechno půjde podle plánu, čeká nás možná éra League of Legends, kde bude ragequit výjimkou, ne normou.
Improved griefing detection changes next patch to help with Soft Inting pic.twitter.com/uZ3ynrT4F3
— Spideraxe (@Spideraxe30) April 15, 2025