
Když se zeptáte fanoušků hry Counter-Strike na jejich nejoblíbenější mapu, tak pravděpodobně málokdy zazní název Cobblestone či u historiků Cbble. Přesto se pro mnoho členů komunity jedná o část paměti, na kterou do konce života nezapomenou. Před svým finálním předěláním byl Cobblestone relativně oblíbeným bitevním polem, ale vzhledem k postupném evoluci hry samotné nastal čas na změnu.
Cobblestone byl 20. dubna roku 2018 odstraněn z aktivního map poolu pro kompetitivní hraní a i přes halloweenskou aktualizaci v témže roce nikdy na svou předešlou slávu nedosáhl. Vzhledem k nedostatečnému zájmu komunity došlo o několik měsíců později ke kompletnímu odstranění nejen z turnajového, ale také z matchmakingového výběru map. Nyní už můžeme pouze vzpomínat.
On this day 7 years ago, Cobblestone was removed from the CSGO Map Pool 🗓️‼️
One of the saddest days in CS history... pic.twitter.com/rPsFcEwZZw— Ozzny (@Ozzny_CS2) April 20, 2025
Kromě mapy samotné byla vždy poutačem pozornosti také doprovodná kolekce skinů. Ta ve své době obsahovala nejdražší skin vůbec, AWP | Dragon Lore se dal získat nejen dropem ve hře, ale hlavně ze suvenýrových balíčků padajících během profesionálních zápasech na Major turnajích. Desítky až stovky tisíc sledujících mnohdy čekali na to jedno speciální upozornění na Steamu, kdy se mohli dočkat suvenýru.
Někteří se rozhodli balíčky otevírat, jiní je zase schovat pro zúročení v budoucnu. I pouhý prodej nejvíce lukrativního suvenýru na Steam Marketu vám vynesl desítky eur, varianta B se však ukázala jako ideální. Tyto balíčky dnes vzhledem ke své unikátnosti neseženete levněji než za tisíce eur u sběratelů. Ačkoli si Cobblestone budou všichni pamatovat právě díky skinům, tak jí patří ještě jeden nechvalně proslulý titul.
— Dolan (@Dolanlul) April 20, 2025
Jedná se o místo, kde se odehrál jeden z nudnějších profesionální zápasů v historii CS:GO. Hrací doba mezi mousesports a FlipSid3 Tactics ve skupinové části Major turnaje MLG Columbus 2016 přesáhla dvě hodiny a dvacet minut při počtu 59 odehraných kol. Důvodem nekonečného průběhu byl fakt, že Cobblestone byl už v téhle době téměř naplno optimalizován a týmy pro získávání výhody raději dlouho vyčkávaly.
Zda se někdy mapy Cobblestone dočkáme v CS2, je momentálně ve hvězdách. Moderní éra se zaměřuje spíše na rychlou a proaktivní hru, která se na velkou mapu v prostředí středověkého hradu jednoduše nehodila. Na stole leží případný remake podobný nejnovějšímu Trainu, ale naděje bychom si na příštích pár měsíců či let raději nedělali. A to i přesto, že mapa se už před vydáním objevovala v souborech hry.