Přejít k hlavnímu obsahu

Všichni se shodují: Formát online Major kvalifikace je strašný, vraťte nám staré RMR!

24. 4. 2025 | 11:00 Counter-Strike 2 Komentář
LAN prostředí, cesty do různých koutů světa a nervydrásající souboje s nádechem oficiality. Přesně tak se dá popsat dnes již historický předstupeň Majoru v podobě RMR. Místo vyhrocené kvalifikace zabral tuctový online nástupce v podobě MRQ, který díru záplatuje maximálně komicky. Dá se vůbec celá situace zachránit, nebo je vše na dobro ztraceno? Vše je na Valve.
Vít „nbqq“ Pohlot na Perfect World Shanghai Major RMR
Vít „nbqq“ Pohlot na Perfect World Shanghai Major RMR
Zdroj: HLTV.org (Josip Brtan)

Když se loni na RMR dostaly hned tři české týmy, komunita se nezdráhala vstávat ve 3 hodiny ráno, aby sledovala naše zástupce. Souboje v Číně sledovaly tisíce hladových očí s jediným cílem: postupem na Major. Tomu ale podle všeho odzvonilo. Nejen, že se na první MRQ tohoto roku nepodívalo žádné z našich želízek v ohni, ale navíc se celá kvalifikace hrála ONLINE! Zájem tedy rapidně poklesl nejen u nás, ale všude ve světě.

To, co fanoušci nadevše milovali, tedy napjaté souboje v LAN prostředí, během kterých ani ty nejlepší týmy světa nemají nic jistého, nyní supluje turnaj, jenž připomíná spíše obyčejnou Tier 2 akci. Organizátorům v tomhle nepomohla ani skutečnost, že deset nejlepších týmů starého kontinentu si zajistilo účast napřímo. Některá známá jména neuspěla, ale strachování absolutní špičky mělo vždy jedinečný nádech, který je fuč.

Je jasné, že RMR i dříve chystaly subjekty spolupracující s hlavním pořadatelem, letošní volba BLASTu ale nebyla šťastná. Oficiální stream byl takřka nesledovaný a nutné je také poukázat na fakt, že mediální komunikace všech kvalifikací byla pro tuctového diváka minimální a těch pár napsaných příběhů takřka nikoho nezajímalo. Sami aktéři mluvili ve velkém o tom, jak jim chyběla ta všudypřítomná aura Majoru.

Kritiku sklízí také slepé následování žebříčku, které koliduje s původní myšlenkou otevřenosti cesty z nuly až na Major. Je potřeba nejedna drastická změna, nebo návrat zpět k RMR, což se u Valve příliš očekávat nedá. Závěrem tohoto skromného postesknutí nad aktuální situací bych rád vyzval komunitu k debatě, zda-li je současný okruh udržitelný z hlediska fanouškovské atraktivity, nebo byl dřívější systém s RMR funkčnější.