
Hoby má za sebou pestrou kariéru – pracoval pro Logitech, Nike, Skullcandy, Astro Gaming nebo Volcom. Pomáhal vytvářet nové divize zaměřené na esporty a „future of play“, řídil značky spojující gaming, sport a hudbu a stál u globální expanze několika z nich. Zní to impozantně. Jenže komunita si ho proklepla ještě hlouběji.
Začínal jako osobní trenér. Pak přešel k právu. A pak ke korporátu. A právě tady to fanoušky začíná štvát – podle nich není herní nadšenec, ale klasický manažerský „corporate bro“, co v životě nezahrál ranked. Na Redditu to po oznámení nového prezidenta rovnou bouchlo. Top komentáře na League redditu mluví jasně. „Chlápek z Nike, Skullcandy a Logitech není zrovna to, co jsme potřebovali,“ napsal jeden uživatel. Další přidává: „Když si ho vygooglíš, všude se mluví o crossfitu. Prostě textbook marketér.“
Podle některých je typ manažera, který nerozumí hráčské komunitě a bude tlačit na monetizaci, brand deals a další způsoby, jak z Riot her vytěžit maximum. Jinými slovy – méně hráčských zážitků, víc reklam a skin eventů. Darling přebírá štafetu po Dylanovi Jadejovi, který se přesunul na pozici CEO. Ten vedl Riot v době, kdy firma čelila masivní kritice kvůli sexismu a toxické firemní kultuře. Riot sice veřejně slíbil změnu, ale komunita má pořád v paměti, že důvěru si bude muset znovu zasloužit.
Hoby Darling joins Riot Games as its next President
byu/Spideraxe30 inleagueoflegends
Navíc je tu strach, že vedení bude dál tlačit mikrotransakce, nové monetizační modely a upřednostňovat růst příjmů před samotnou kvalitou her a esportového prostředí. Zní to ale jinak, když mluví samotný Darling. V oficiálním prohlášení uvedl: „Když jsem poprvé vešel do Riot kanceláří, cítil jsem energii, která mě okamžitě vtáhla – syrovou, odvážnou, upřímnou. Místo, které riskuje, boří konvence a drží se své mise. Tohle jsem chtěl být součástí.“
A ani Dylan Jadeja na něj nedá dopustit: „Hoby celý život pracoval s komunitami, které žijí vášní – od sportu po gaming. Umí v lidech probudit to nejlepší, a přesně to potřebujeme.“ Riot Games patří mezi nejsilnější herní značky světa. Ale jak ukázal poslední rok, status nestačí. Komunita chce jasné důkazy, že firma dělá věci pro hráče – ne pro tabulky s profitem. Hoby Darling teď musí dokázat, že není jen dalším „cool týpkem z reklamy na proteinový shake“. Má šanci. Ale hráči mu ji dají jen pod podmínkou, že bude poslouchat.