Nástroj pro tvorbu map do druhého dílu StarCraftu je pro veřejnost dostupný již od devátého patche betaverze, která byla vydána koncem dubna. Za tu dobu stihlo vzniknout několik desítek více či méně kvalitních map, ať už pro klasickou hru více hráčů, tak s různými úpravami, jejichž výsledkem je často hra, která má se strategií pramálo společného.
Tvůrci nejrůznějších map, tzv. mapmakeři, jsou součástí komunity prakticky každé hry, která má svůj vlastní editor pro vytváření nových prostředí či bojišť. Veleúspěšné strategie vydané Blizzardem - StarCraft a WarCraft - v tomto nejsou výjimkou, počty uživatelských výtvorů jdou k v každé z her k desetitisícům a v mnoha případech snad i sami vývojáři žasnou, čeho jsou uživatelé jejich softwaru schopni. Protože originální nástroje pro tvorbu map jsou poměrně omezené, musely přijít na řadu jejich náhrady, které chybějící vlastnosti doplnily, z čehož následně těžili především sami hráči.
Druhý díl StarCraftu by tímto neduhem trpět neměl - důkazem toho je první verze Galaxy Editoru, která, přestože byla do světa vypuštěna poměrně nedávno, umožnila vzniknout celé řadě zajímavých a zábavných map. Mapmakeři se sice předhání, kdo vytvoří lepší mapu, již více než měsíc, svá díla však mohli sdílet jen se svými přáteli nebo poskytnout ke stažení na webu. Od posledního patche bylo konečně umožněno veřejné sdílení, a tak si už každý z nás může vyzkoušet nová UMSka včetně několika variant staré známé tower defense přímo na Battle.netu společně s ostatními.
Jedním ze zatím nevyřešených problémů zůstává způsob zakládání stažených map. Pokud se jedná o mapu pro jednoho hráče, je nejjednoduší přetáhnout soubor s mapou na zástupce (případně samotný spustitelný soubor StarCraft II.exe), přes který StarCraft II spouštíte. Druhou možností je začít hrát přes Galaxy Editor, v němž otevřete staženou mapu a stisknete Ctrl + F9 (File - Test Document). Utrpení však nastává, pokud chcete hrát s více lidmi přes Battle.net; v tom případě musí být totiž mapa nahráná na serveru, což lze docílit publikováním mapy opět přes editor map. Poté ji vyberete ze seznamu populárních map, kde se nabízí možnost nepříliš sofistikovaného hledání, založíte hru a pozvete své přátele.
Doufejme, že se v následujících patchích, na které čeká nejeden hráč, dočkáme také zlepšení výše zmíněné funkcionality. Ještě před několika odkazy na archivy map uveďme malou ukázku toho, co je v Galaxy Editoru možné vytvořit.
Odkazy na archivy map pro StarCraft II:
- SC2Mapster
- Nibbits
- RepDepot
- mapy z prvního dílu StarCraftu
- Curse.com (díky easyyymu za tip)
Pokud znáte nebo najdete další zdroje, neváhejte se o ně s námi podělit v komentářích. Uvítáme samozřejmě také doporučení na jednotlivé zajímavé mapy.