Finišuje další soutěž, kterou si pod svůj patronát vzala série turnajů s názvem Arbalet Cup. Ti na začátku měsíce května požádali komunitu, aby vytvořili novou mapu, která se bude hrát na jejich turnajích.
"Arbalet Cup hledá šestou mapu!", tak zněl název soutěže, kterou na začátku května vyhlásili organizátoři jedněch z nejlépe obsazených turnajů na světě. Nová mapa, která by se časem začlenila mezi zbylých pět map, měla jen jedno pravidlo, musela architektonicky vycházet z de_inferno.
Kdo ještě mapy neviděl, může si je stáhnout ze stránek HLTV.org, kde rovnou může zanechat koment, jak se jim mapy líbí a která je ta nejlepší.
Vítěz této soutěže pak získá $3.000, druhý pak $2.000. Zde vám přinášíme popis a pár obrázků každé mapy.
de_cup 1
Mapa, která na mě působí aztéckým nádechem je opravu jednoduchá a spíše dělaná pro T stranu. Ti mají díky rushům přesilu, neboť z T spawnu je to všude blízko. CT se pak musí vyhýbat všem bednám, které jim autor mapy dal do cesty, ovšem když se jedná o krytí plantu, naleznou se opravdu skvělé pozice.
Dlouhá na "mřížované" pokladiště | Mřížované pokladiště | Druhé "zelené" pokladiště |
Celkově mapa není podle mého to, co by se do budoucna mělo hrát a dávám jí 5/10.
De_cup 3
Tato mapa mi ihned připomněla de_chateau, místo stylu de_inferno. Nechápu, že se někdo dělal s takovouto mapou. Víc než de_mapu mi to připomíná nějakou skákací, protože možností jak si vyskočit na bedny, do rohů, či na kameny je opravdu moc. Všude se navíc válí bedny a trosky, čímž trošku zbržďují rushe, které by T strana měla využívat ve svůj prospěch. CT jsou naopak ve výhodě, neboť po respawnu se ocitnete jak na plantu A, tak i na plantu B. Jediné, co mi tu připomíná de_inferno jsou dveře v baráku na B.
Pokladiště B s barákem | Pokladiště A s okením východem na "dlouhou" | Střed nebo také možno užití pojmu "pravý střed", který se dělí od "dlouhé" |
Místo kvality se tady spíš jelo na dojem, což u mě totálně propadlo 2/10
de_cup 4
Mapa, která konečně tak trochu připomíná inferno. Ovšem to jak vypadá z ní nedělá inferno. Jak je inferno jednoduchá mapa, která má tři prosté cesty, tady se vyřádí týmy, které ze všeho nejradši provádí fake taktiky. "Jdeme B, stáhnem, pudem na A a pak zase B, jasný?" Přesně tohle by se dalo říct o této mapě, která je na první pohled opravdu složitá. Když si jí ohmatáte ještě víc, zjistíte, že je ještě víc zamotaná, než jste si mysleli.
Plant B uvnitř budovy | "Náměstíčko" z T strany | Plant A venkovní | Plant A venkovní |
Grafika slušná, ale je tam tolik cest, až je to hrůza 4/10
de_cup5
S nádechem hry Max Payne se pokouší mezi ostatními konkurovat de_cup5. Prozatím jediná, která se od ostatních totálně liší a dává si záležet na všem. Sice jsem nutnou chvíli hledal obě pokladiště, ale po čase jsem musel uznat, že je to mapa docela dobrá a vcelku i vyvážená. Vánoční motiv se sice do letních dnů nehodí a vůbec zde nevidím možnost využití nápadu de_inferno, ale něco do sebe má. I přesto bych jí ale nedoporučil ke hraní, protože je zde plno zbytečností.
"Dlouhá" která spojuje pokladiště | Spletité uličky mezi pokladišti | Pokladiště A s "dlouhou" |
Východ od CT spawnu | Pokladiště B | Pokladiště B s východem za T |
Kdo nemá rád Vánoce? Jednoduchá mapa, která si ale nezaslouží být hraná 5/10
de_cup6
Tato mapa se víc podobá clan_1 mill a clan2_fire než infernu. Rozsáhlá mapa, která je vyvážená jak počtem přístupů na plant, tak i možností vytrikovat některého ze soupeřů. Menší plant je divně posazen a dostat se na něj T můžou jen když projdou skoro přes CT respawn, proto se asi víc hráčů zaměří na větší plant, kam se můžou T dostat hned pomocí dvou cest.
Hala z T spawnu na B | Pokračování Haly na B a CT spawn | Pohled na východ z haly z druhé strany |
Plant B | Plant A | Pravý střed |
Dle mého názoru nejlepší mapa, která do turnaje byla nasazena 7/10
de_cup7
Vojenský prostor a cílem je zničit plutonium. Mapa díky své rozlehlosti a velikosti beden a doplňků, vypadá jako obrovská. Místo toho ale na nás vykoukne bojistě o rozloze menší než je třeba de_dust. Všechny pozemní cesty vedou na pokladiště A, zatímco jediná podzemní cesta vede na pokladiště B (z T strany), které je schované v domečku, tudíž je to skvělé místo pro granáty. Nejvíc mě fascinuje to, že na začátku kola dostanete vždy 3 granáty, které leží na startu.
Východ z T spawnu | Hala spojující T spawn a Plant A | Plant A |
Plant B | Plant B z venku |
Mapa dobrá, ale divná barevná kombinace a minimum cest z ní určitě neudělají vítěznou mapu 4/10
de_fog
Jediná pojmenovaná mapa vypadá opravdu skvěle. Prostor elektrárny trošku připomíná de_prodigy, ovšem tam kde to vázlo, tady vše trumfuje. Mapa je opravdu skvěle postavená, dost chodbiček pro T i CT, obě strany mají zde svá plus a mínus. Možná že je i o trochu lepší, než de_cup6, ale to už musí rozhodnout samotní organizátoři soutěže.
Dolní chodba pro útok na "velké" | Velký plant | Spojovací chodba |
Pre-chodba k malému plantu (T) | Před malým plantem (CT) | CT spawn, dozadu na velký, doleva na malý plant |
Výborný nápad s dobrým provedením. Něco se někde vyskytuje trošku navíc, ale mapa je dobrá a hlavně hratelná. 6/10
A co na mapy říkáte vy? Která se vám líbí nejvíce?