Po aktualizaci hry Counter-Strike: Source na OrangeBox engine se v net_graphu (net_graph "1" objevila zbrusu nová položka, která je jednoduše nazvaná lerp. Ta může nabývat mnoha hodnot, která z nich je ovšem ta optimální?
Oranžová, žlutá či snad bílá?
Lerp může mit mnoho hodnot a může být ve třech barvách - oranžový, žlutý a bílý. Co každá z barev znamená a která hodnota nastavení je ta optimální?
Přestože se o tom nejlepším nastavení stále diskutuje a nikdy nebude žádná kombinace optimální pro všechny, tak můžeme s jistotou říci, že váš lerp by neměl být žlutý. Žlutá barva totiž znamená, že server nedokáže udržet správnou tickrate a framerate. Tím vám lerp jednoznačně napovídá, že vám pravděpodobně nebudou sedět hitboxy, budete umírat "za zdí" a vystavujete se nebezpečí ztráty dat, které na server odesíláte (znáte to, hra prostě "nehituje").
Bílá barva znamená, že vše je v naprostém pořádku. Také to ovšem znamená, že budete muset nastavit o něco vyšší hodnotu "cl_interp". Pokud si chcete nastudovat kompletní problematiku ohledně těchto hodnot, doporučujeme vám přímo článek od tvůrců hry CS:Source.
Raději hitboxy nebo rychlou reakci?
Ve zkratce to znamená, že výměnou za stoprocentně sedící hitboxy a plynulou hru dáváte rychlost vašich reakcí (resp. reakcí vaší hry). Hra musí dopočítávat případná ztracená data, proto se více projeví tzv. "výhoda vybíhajícího". Na většině kvalitních evropských serverů je minimální bílá hodnota lerp okolo 31 ms (cl_interp "0.031").
Nejmenší hodnota pro servery využívající tickrate 66 (prakticky všechny servery) je hodnota 15.2 ms. Tato hodnota je takřka vždy oranžová. Ovšem oranžová barva vás má pouze upozornit, že v případě špatného připojení a nějakých problémů na server nebude vaše hra plynulá a hitboxy nemusí být zcela přesné. Oranžovou hodnotu lerp je tedy dobré používat pouze v případě kvalitního připojení na kvalitním serveru.
A co vy? Jaké jsou vaše zkušenosti s tímto nastavením?