Přejít k hlavnímu obsahu

Reportáž: FIFA 11 bude nářez!

23. 7. 2010 | 19:43
Tak jako většina redaktorů komunitních portálů, i já jsem dostal možnost zkusit si jeden z nejlepších fotbalů všech dob ještě před jejím vydání. Přináším vám reportáž z nedávné ukázky nejnovějšího dílu produkce EA Sports - FIFA 11.Můj devítistý článek na PLAYzone.cz, resp. United Games, jsem se rozhodl pokřtít tímto blogem-reportáží, který vám poodhalí roušku dalšího z ročníků jednoho z nejoblíbenějších a nejlepších fotbalů, jaký kdy vznikl, FIFA 11.
Výchozí obrázek

Tak jako většina redaktorů komunitních portálů, i já jsem dostal možnost zkusit si jeden z nejlepších fotbalů všech dob ještě před jejím vydání. Přináším vám reportáž z nedávné ukázky nejnovějšího dílu produkce EA Sports - FIFA 11.

Můj devítistý článek na PLAYzone.cz, resp. United Games, jsem se rozhodl pokřtít tímto blogem-reportáží, který vám poodhalí roušku dalšího z ročníků jednoho z nejoblíbenějších a nejlepších fotbalů, jaký kdy vznikl, FIFA 11.

Pozvánku na setkání jsem obdržel od svého kamaráda z PLAYzone.cz, Jakuba "jimb0b" Trulíka, dlouho jsem neváhal a nabídl jsem možnost zkusit si nejnovější fotbal i mému kamarádu z portálu xboxweb.cz, Jakubu Horváthovi. Oba dva jsme velcí fanoušci fotbalu a během školního roku jsme častokrát zavítali k němu domů, kde jsme si užívali zápasy ve FIFA 10, později pak i ve FIFA World Cup 2010. Já se ovšem musím přiznat, že jsem větší fanoušek Pro Evolution Soccer, neboť na počítačích tato verze fotbalu doslova drtí starý engine fotbalového simulátoru FIFA. Ovšem to co jsem se dozvěděl, mě doslova zvedlo z křesla.


1. Kluci zahřívají PS3, 2. první zkušební zápasy, 3. Turnajové mače

Sraz jsem si s Kubou dal na Pankráci, né ve věznici, ale před sídlem společnosti Electronic Arts, Gemini Buildings, které se v této části Prahy vyjímají svou krásnou červeně cihlovou barvou. Půlhodinový předstih byl skvělý nápad, neboť jsme si ještě stihli poklábosit o tom, co by mohlo být nového a co nás nejspíše čeká.

Rychlý check-in na recepci, výtahem vyjet do pátého patra a zeptat se na recepci samotné EA. Už jsem v těchto prostorách byl, takže jsem se dokázal zorientovat a ukázat svému kamarádovi cestu. Paní za velkým stolem nás mile obsloužila a pouze ukázala na dveře, které nás zavedly do místnosti, kde už pár lidí postávalo. Rychlý pozdrav s Mirkem Buchtou, který nás oficiálně na tento "sraz" pozval, letmé "Ahoj" se Slavomírem Benkem, který se o nás staral víc, než bylo potřeba a můj pohled zůstal stát na dvou krásných LCD televizorech o minimální šířce osmdesáti centimetrů. K nim byly připojeny hned dvě PS3 konzole, které nám pak posloužili jako turnajové, ovšem Míra nám nabídl hned po zasednutí ke stolu, jestli si jí nechceme vyzkoušet.

"Proč né," odvětili jsme s Kubou a zkušeně se chopili ovladačů od Xbox 360 a zahleděli se do plátna před sebou. Musím podotknout, že jsme hráli Alpha verzi FIFA 11, což je asi tak měsíc stará, neoficiální verze, takže jsme mohli narazit na některé prvky ještě ze staršího dílu FIFA 10. Výběr Barcelony byl nejlepší, jaký jsem mohl udělat, neboť můj protivník si vzal jeho srdcařský klub, Bayern Mnichov. Jakub i já jsme dlouho fotbal na konzoli nehráli, ovšem on sám řekl, že si večer před cestou do Prahy zahrál jeden zápas. Bylo to znát a počáteční tlak, který na mě vyvíjel nakonec skončil gólem. Do poločasu jsem stihl ještě srovnat, když nová akvizice Barcelony David Villa vstřelil po samostatném úniku gól. To se mi povedlo i na začátku druhého poločasu, ale v 73. minutě nás přerušila nejznámější osoba ze světa FIFA u nás, Jan "Wew" Pořízek, který se zúčastnil nedávné EA Sports konference v Německu.


1. herní plocha, 2x PS3 a jeden Xbox, 2. Wew nám právě říká novinky o MENU 3. IndianTv, vítěz soutěže a zástupci komunit

Celkově se nás sešlo okolo deseti lidí, kteří měli zájem poslechnout si ty nejnovější informace o PC verzi fotbalového simulátoru. Vedle mé maličkosti, se přišel podívat i známý Filip "Fiola" Kraucher a jeho kolega Tomáš "Gelu" Otáhal z IndianTv. Dále tu byl zástupce portálu vokr.com, Matys z fifa.cz a taky vítěz facebook soutěže na EA Sports CZ/SK. Návštěvou nás poctil i nejlepší český FIFA hráč, Filip "Koozy" Lejček, který následně dominoval i miniturnaji mezi námi.

Zpět ale k Honzovi, který nám vysvětlil, jak velký pokrok vlastně FIFA 11 od posledního dílu udělá. Vedle strhujícího příběhu o EA týmu, který už dva roky samostatně pracuje na next-generation enginu pro PC, nám podrobně vysvětlil nové věci, které se v počítačové verzi naskytnou, zde je jejich výčet a popis:

Fotbalový engine příští generace - Technologie fotbalového enginu EA Sports používající reálné fyzikální zákony a data, byla plně optimalizována pro PC. Umožňuje skutečnou svobodu na hřišti a v podobě individuálního ovládání a pohybu hráčů, sofistikovaného způsobu zpracování míče a fyzických interakcí fotbalistů.

Virtuální profesionál - Oproti Be a Pro je zde notné vylepšení v podobě zakončení kariéry a nové tváře. Nejenže si svou tvář budete moct nahrát z počítače, ale nový Be a Pro nabídne po odehrání celé fotbalistovo kariéry možnost pokračovat jako manažer klubu!

Vlastní standartní situace - Pořád nadáváte, jak to má trenér pořádně udělat, aby dávali hráči ze standartek góly? Tak se ukažte, zahrajte si na Brücknera a doveďte týmové situace do dokonalosti.

Treninkové hřiště - To jistě zná každý z vás, kteří již hráli FIFU na Xbox nebo PS3. Aréna, kde se s jedním hráčem snažíte vylepšit svůj pohyb a koordinaci. Trénovat zde můžete prakticky cokoliv, od standartek po celé týmové zápasy.

360° driblink - Tady spíše budou vést hráči, kteří mají ovladače, neboť klávesnice není přímo zrovna stavěná na dělání triků. Nyní budete moct nacházet prostory mezi obranci tak, že ani oni nebudou vědět, že tam nějaké místo bylo.

Technický driblink - Hráči, kteří mají vysoce technický potencionál, si nyní povedou obránce jako malé děti. Nejlepší animační technologie navíc dopomůže k tomu, že to budete doslova "žrát" očima.

Fyzická hra a Agilita hráčů - Díky vylepšené AI s více než padesáti pohybovými cykly, umožňuje hráči najít smysluplnější zaujímání pozice a koncentrace na hru. Technologie sdílení energie při kolizi navíc produkuje variabilnější a méně předvídatelné a delší souboje o míč mezi driblérem a hráčem.

Vylepšená ofenzivní a defenzivní činnost - Útočníci lépe a efektivněji čtou hru, reálněji zvládají přechod z obrany do útoku a mění zúůsoby zakládání ofenzivních akcí. Obránci naproti tomu zvládají několik úkolů najednou, lépe řeší odkopy, skluzy a blokování centrů.

Inteligence brankařů - Nejnovější brankáři si nyní počínají aktivněji a lépe, vyhodnocují herní situace. Citlivěji a účinněji například vybíhají z branky.

Hraní přes LAN - Konečně se nemusíte připojovat na servery EA Games, nyní stačí zapnout LAN hru a hrajete 1v1 bez toho, aniž by jste museli být připojeni k internetu.

Nástroje pro PC - Integrace řady invoací k vylepšení herních zážitků, zejména podpora VOIP a lobby pro matcmaking podle úrovně dovedností a geografické polohy.

Integrace funkcí webu Football World - Na stránkách easportsfootball.com si můžete v Game Face vytvořit model svého obličeje, sledovat soupeře v tabulkách lídrů pro PC a sestavovat si specifické seznamy spoluhráčů na PC.

Tohle jsou novinky, které by měla nejnovější FIFA mít. My, kteří jsme okusili alpha verzi, se dočkali bohužel konzolové verze. Když jsem se ale zeptal na tu nejjednodušší otázku, která mohla být položena a stručně vysvětlila, jak bude FIFA 11 vypadat, tedy "Bude to jako konzole, akorát na PC?", bylo mi zodpovězeno magické "Ano!"

Takže stručně a jasně, ti z vás, kteří měli možnost si zahrát FIFA 10 nebo FIFA World Cup 2010 na Xbox nebo PlayStation3, můžete už nyní předpokládat, jak asi nový díl z produkce Electronic Arts bude vypadat. Ti z vás, kteří prozatím hráli jen počítačovou verzi, musím jen říct, sežeňte si možnost si to zahrát, protože FIFA na konzolích je úplně něco jiného než jakkýkoliv fotbal kdy byl a kdy bude.

Na závěr snad zbývá napsat jen doporučenou konfiguraci : Dvoujádrové CPU (Core 2 Duo nebo výkonnější). Core2Duo @ 2,4Ghz na Windows XP/Vista/7. 1 gb RAM pro XP (2gb RAM pro Vista/7). Grafická krata s 3D akcelerací a min. 256mb pamětí, kompatibilní s DirectX 9.0c nebo ekvivalentní (musí podporovat Shader Model 3.0 a novější - ATi Radeon HD 3870 / Nvidia GeForce 8800 GT.

P.S. Ještě jednou bych chtěl pozdravit Fiolu, se kterým jsem sehrál zápas za tým 2. anglické ligy, Burnley a úspěšně jsme prohráli 7-0 na Nizozemskem. Jeho taktické střídání, výměna útočníka za brankaře, byla opravdu geniální. Tímto zdravím i Gelu-a, který pochopil, že když nejde dát gól, tak ať teče krev.

Štítky: fifa