Přejít k hlavnímu obsahu

GIGABYTE liga - Shrnutí a dozvuky

7. 2. 2011 | 05:44 Counter Strike 1.6
Je to teprve pár hodin co jsme udělali dlouhou a tlustou čáru za proběhlým ročníkem GIGABYTE ligy. Její vrchol ozdobilo LAN finále pořádané v brněnské herně Velký Špalíček, kam dorazilo třicet předních českých a slovenských hráčů. Pojďme se podívat co vše předcházelo vyvrcholení herní sezóny.
Výchozí obrázek

Je to teprve pár hodin co jsme udělali dlouhou a tlustou čáru za proběhlým ročníkem GIGABYTE ligy. Její vrchol ozdobilo LAN finále pořádané v brněnské herně Velký Špalíček, kam dorazilo třicet předních českých a slovenských hráčů. Pojďme se podívat co vše předcházelo vyvrcholení herní sezóny.



Celému začátku ligy předcházely dvě kvalifikace, díky nimž jsme se dozvěděli, které české a slovenské týmy patří k užší spičce naší scény. Skrz ně se do základní a hlavní části dlouhodobé ligy dostalo dvaatřicet týmů, včetně těch, které jsme my pozvali. Druhá fáze sestávala ze čtyř plně zaplněných lig a k jejímu konci jsme si mohli označit týmy, které budou bojovat o postup na LAN finále. Play off jsme bohužel kvůli svátkům museli roztrhnout, celky, jenž se do play off probojovaly, nadále trénovaly a postupně se jen ti nejlepší dostali mezi osm nejlepších týmů české a slovenské scény.

Jak celou ligu po jejím skončení komentuje hlavní admin portálu PLAYzone.cz Jan "Janyy" Mrázek? "Včerejší noc nám zakončila z mého pohledu opravdu vydařenou sezónu GIGABYTE ligy 2010. Když se podívám zpětně na průběh základní časti, tak jsme rozdali přibližně 40 žlutých karet za porušení pravidel, vyřadili týmy ať už za porušení pravidel nebo neaktivitu, vyřešily 2 složitější protesty plus nějaké malé drobnosti. Play off bych pak ohodnotnil kladně, kde došlo k problému pouze v jednom, posledním, zápase. I přesto, že na LAN finále přijelo pouze šest týmů, patří jim velké díky ať už za účast, bezproblémový průběh celého lan finále, tak i za rozumné chování a fair-play přístup."

Jak vlastně LAN finále probíhalo?

V osm hodin ráno se před hernou Velký Špalíček sešlo třicet českých a slovenských hráčů. Ti po povolení adminů mohli vstoupit do herny a poté, co jim byly uděleny místa k sezení se mohli začít připravovat na první skupinové zápasy. Hlavními favority byly označeny celky eSuby, eXtatus a Fofos Gaming.

Skupina A Skupina B
{#Česká Republika} NecroRaisers3vs.16Fofos Gaming {#Slovenská Republika} {#Česká Republika} eXtatus16vs.1Teenagers From Uranus {#Česká Republika}
{#Česká Republika} eEriness3vs.16NecroRaisers {#Česká Republika} {#Česká Republika} eSuba16vs.1Teenagers From Uranus {#Česká Republika}
{#Česká Republika} eEriness6vs.16Fofos Gaming {#Slovenská Republika} {#Česká Republika} eXtatus16vs.11eSuba {#Česká Republika}

Zápasy ve skupinách poté rozhodly, které dva týmy vynechají čtvrtfinále a postoupí rovnou do semifinále. Tento formát play off, který je možný vidět u každé větší Intel Extreme Masters akce, se osvědčil a především pak semifinále nám přineslo dva vysoce zajímavé a vyrovnané zápasy.


eXtatus, vítězové GIGABYTE ligy

Jak zápas Fofos Gaming proti eSubě, tak i eXtatus s NecroRaisers, byly skvělou podívanou a pastvou pro divákovi oči. Nejlepší hráči si to rozdali na serveru a pouze ti nejlepší mohli postoupit. Fofos nejdřív první mapu prohráli, poté se ale zvedli a vrátili svému největšímu sokovi dvojitou ránu, díky níž postoupili do finále. NecroRaisers táhl jejich kapitán Vilém "fakeito" Meisner za vítězstvím a všechny tři mapy rozhodovaly až poslední kola. Nakonec se ale mohli radovat pouze eXtatus, jenž se vítězství 2-1 na mapy poprvé dostali do finále tak velké akce, jako je GIGABYTE liga LAN finals.

Finále, které začalo na de_dust2 si nejdřív týmy rozdělovaly body, poté se ale dostali na koně hráči eXtatus a vyhráli tak první mapu finále. Zápas se přesunul na de_inferno a zde jsme mohli být svědky totálního převálcování v podání hráčů eXtatus. Skvělé taktiky a ještě lepší týmová hra vynesla na vrchol mladíky z eXtatus, jenž se tak stali vítězi obnovené GIGABYTE ligy!

Konečné pořadí GIGABYTE ligy I.

1. místo

eXtatus

{#Česká Republika} Petr "ptex" Tomášek
{#Česká Republika} Jan "Superstar" Růžek
{#Česká Republika} Jiří "LogeN" Vinš
{#Česká Republika} Petr "Petr.D" Danko
{#Česká Republika} Petr "ppk" Šimák

                                                        
2. místo

Fofos Gaming

{#Slovenská Republika} Jakub "kap1" Halás
{#Slovenská Republika} Tomáš "benq1" Masaryk
{#Slovenská Republika} Stano "StaN" Levan
{#Slovenská Republika} Peter "enorm" Burík
{#Slovenská Republika} Martin "j0sse" Burík

 
3. místo

eSuba

{#Česká Republika} Michael "jckl" Holý
{#Česká Republika} Tomáš "gns" Pavlič
{#Česká Republika}
David "selby" Hloch
{#Česká Republika} Martin "zigurat" Slanec
{#Česká Republika} Jindřich "jRi" Hochman

 

Prvním třem celkům gratulujeme k vystoupání až na bednu, doufáme, že se zúčastní i ročníku nadcházejícího. Jak ta dopadne? To nikdo neví, můžeme prozatím jen hádat. Všem týmům a hráčům děkujeme za projevenou důvěru a slibujeme, že další ročník bude ještě lepší, než ten předchozí.

Dozvuky GIGABYTE ligy - Vyhození ROCKETS

Nemalý problém se vyskytl v posledním zápase sezóny mezi DEFEATERS a ROCKETS. Oba dva týmy svůj zápas Loosers Bracket odehrály v naprostém pořádku, bohužel se stalo to nejhorší, co se mohlo stát. Tým ROCKETS dle všech informací v zápase využil smurfingu, proto mu admin tým uděluje vyhození z ligy. Pro představu co se stalo, si přečtěte vyjádření admina:

"Během zápasu v playoff se v boji o postup na LAN finále objevil problém, který bylo nutné řešit, i když tým, který se provinil na, vyvrcholení GIGABYTE ligy nepostoupil. Zápas se odehrál na serveru, který dodal tým ROCKETS. Během zápasu měl tým DEFEATERS podezření na smurfing ze strany týmu ROCKETS a tak si během zápasu vyžádal rcon status, který následně tým ROCKETS nedodali. Kapitán týmu David "berry" Mestek se k tomuto problému vyjádřil tak, že neví, co je to za příkaz a status nedodal. Po odehrání hráč Michal "aOBEK" Šeda nedodal jak svůj SG test, tak IE demo z druhé mapy, což nás vede k tomu, že zápas neodehrál celý a tým ROCKETS tak využil nepovoleného smurfingu. Verdikt v této kauze je tedy vyřazení týmu ROCKETS z ligy."

Doufáme, že už se s podobnými problémy nebudeme muset zabývat a nejen vy přispějete k zprofesionalizování ligy.