Plugin zBlock, bez kterého si nikdo hraní Counter-Strike: Source nedokáže ani představit, se brzy dočká velmi zásadní aktualizace.
Většina změn velmi zásadně ovlivní další vývoj Counter-Strike: Source jako hry, proto je třeba se na nasazení nové verze připravit a předejít tak případným problémům.
Tím nejzásadnějším bude vynucení používání jednotné verze dxlevelu. V současné době mají obě verze svůj "bug", proto bude záležet na dohodě adminů po celém světě, na které nastavení se bude v budoucnu hrát. V současné době je jasným favoritem dxlevel 80, který většina hráčů na naší scéně DOSUD NEPOUŽÍVÁ.
Zajímavé je, že samotný zBlock tým preferuje spíše využití dxlevelu 90.
Po nasazení zBlocku 4.6 se již nebudou tito hráči moci ani připojit na server.
Další změny jsou neméně důležité. Zblock nyní bude automaticky ze všech map odstraňovat plechovky a podobný nepořádek, který bránil hráčům v plynulém pohybu po mapě. zBlock také s okamžitou platností začne autmaticky ELIMINOVAT ilegální defuse a také by měl odstranit jakékoliv no-flash cheaty.
zBlock 4.6 taktéž upraví celý netcode hry a díky těmto úpravám bude eliminováno nepopulární umírání "za zdí". Ke správné funkčnosti bude pravděpodobně potřeba využívat příkaz cl_interp_ratio 2 (nyní většina hráčů využívá hodnotu nastavenou na 1). Záleží ovšem na kvalitě připojení, v případě ADSL nebo optiky (ne UPC) bude pravděpodobně možné stále používat hodnotu 1.
Zcela nejzásadnější změnou je přidání zpomalovaní pohybu při zásahu, které můžeme znát z Counter-Strike 1.6. Tato funkce je dosud ve fázi testování a není stoprocentně jisté, zda-li bude někdy v budoucnu nasazena do lig a turnajů u nás i ve světě. Ze zběžného testování ale můžeme potvrdit, že hře tato nová vlastnost nikterak neubližuje. S nasazením tzv. "taggingu" se pro verzi 4.6 NEPOČÍTÁ.