Není tomu tak dávno, co Blizzard zveřejnil další ze svých „situation reportů“, rozebírajících stav vybalancování jednotlivých ras, ve kterém se zaměřil převážně na dvě jednotky. Těmi jsou v poslední době velmi probíraná Void Ray a Widow mine. Více v naší novince.
Než se však dostaneme k problematice zmíněných jednotek, měli bychom zmínit, že Blizzard je si vědom faktu, že samotná hra se stává daleko více agresivnější a že můžeme v jednotlivých zápasech vidět daleko více akce než v dobách Wings of Liberty. A ze zmíněného vyjádření autorů vyplývá, že zastávají nazor, že by se hra měla touto cestou ubírat i nadále neboť je tak náročnější a zajímavější na sledování.
Jako příklad autoři uvádějí průběh PvT zápasů v dobách WoL, kdy byly jednotlivé „dropy“ lehce zastavitelné a jednalo se tak o velmi makro intenzivní hry, kdy o vítězi rozhodovalo několik málo velkých bitev. V dnešní době jsme naopak svědky daleko více „dropů“ a jejich nejrůznějších dopadů na samotnou hru. No a tato nepředvídatelnost dopadu jednotlivých výsadků dělá průběh zápasů více různorodějším a vytváří odlišné podmínky pro vstup do „late game“.
Přejděme ale zpět ke zmíněným jednotkám. Jejich vybalancování vyvolalo poměrně velkou diskusi a byli jsme tedy velmi zvědaví na vyjádření samotných autorů, kterak v tomto ohledu plánují pokračovat.
Void Ray
Ačkoliv bylo v podlední době k vidění hojné používaní této jednotky, obvzlášťe v PvZ zápasech, ze statistického hlediska není rasa Protossů zvýhodněna.
Zergské „all-iny“ nejsou jedinnou odpovědí na tuto jednotku, neboť můžeme pozorovat užívání Void Ray ve spoustě PvZ zápasů trvajících až do „late-game“, které nakonec končí vítězstvím Zergů.
Ačkoliv jsou Void Ray lepší než dříve, autoři zatávají názor, že se nejedná o špatnou věc a rádi také poukazují na fakt, že Stargate bývala dříve skoro nepoužitelná, zatímco dnes zastává poměrně významnou roli.
Prozatím tedy není v plánu tuto jednotku nikterak degradovat.
Widow Mine
Ačkoliv v současné době zastiňuje Siege tanky a Thory, její užívání přímo nekoreluje s výhrami proti Protossům a Zergům.
Autory nadnesená otázka tedy zní: Je dobře, že Widow Mine nahradily Siege tanky jako primární jednotku pro „splash-damage“?
Prý ano, neboť když v PvZ vidíme armádu mariňáků a tanků proti zergské hordě, výsledek souboje je často předem daný.
Naopak při volbě armády složené z Widow Mine a mariňáků záleží podle autorů výsledek bitvy na „skillu“ jednotlivých hráčů, neboť jak jsme mohli pozorovat v mnoha turnajích, tyto jednotky jsou dvousečným mečem.
Siege tanky ovšem nevymizely úplně, neustále hrají podstatnou roli v TvT a i v TvZ jsou klíčovou obrannou jednotkou. Také se jedná o nedocenitelnou jednotku Terranské „mech“ kompozice.
Prozatím tedy nejsou plánovány žádné úpravy pro Widow Mine.
Kromě již zmíněných jednotek se autoři zaměřují i na taktiky, které podle nich „zasekávají“ samotnou hratelnost. Jako příklad byla uvedena Swarm Host + „mass defense“ taktika, která je v současnosti bedlivě sledována. Také se zaměřují na hledání rasy, která statisticky působí slaběji než ostatní a její posílení co možná nejzábavnějším způsobem.
Navíc bylo zmíněno, že v Blizzardu rádi experimentují s novými nápady a snaží se tedy navázat kontakt s co nejvíce profesionálními hráči a komentátory pro získání inspirace ohledně změn v samotné hratelnosti. Rádi pak tyto změny zkouší na jedné ze svých testovacích map, neboť zastávají názor, že je neustále co zlepšovat a budou rádi za všechen „feedback“.
Mimochodem, ten můžete také zanechat na jednom z mnoha starcraft fór, které se touto problematikou zaobírají. No a nás samozřejmě také zajímá váš názor. Souhlasíte s tímto „situation reportem“? Jak na vás zapůsobil? Dejte nám prosím vědět v komentářích.