Přejít k hlavnímu obsahu

NiP: "S 20 náboji souhlasíme!" *

15. 8. 2013 | 14:09 Counter-Strike 2
Ninjas in Pyjamas na své Facebook stránce vydali rozsáhlé vyjádření k nejnovějšímu update Counter-Strike: Global Offensive, který především přidává dvě zbraně: M4A1 a USP s možností nasazení tlumiče.Nový update se u komunity nesešel s nejlepší odezvou, obzvláště kvůli počtu nábojů na nové M4A1-S, která má pouze 20 nábojů v zásobníku a navíc jsou pouze dva zásobníky (celkem tedy 60 nábojů), zatímco USP má nábojů 12 a taktéž dva zásobníky navíc. 
Výchozí obrázek

Ninjas in Pyjamas na své Facebook stránce vydali rozsáhlé vyjádření k nejnovějšímu update Counter-Strike: Global Offensive, který především přidává dvě zbraně: M4A1 a USP s možností nasazení tlumiče.

Nový update se u komunity nesešel s nejlepší odezvou, obzvláště kvůli počtu nábojů na nové M4A1-S, která má pouze 20 nábojů v zásobníku a navíc jsou pouze dva zásobníky (celkem tedy 60 nábojů), zatímco USP má nábojů 12 a taktéž dva zásobníky navíc. 

Nastavení náhradních zásobníků je však měnitelné díky dvěma jednoduchým příkazům, pravděpodobně tedy bude platit (stejně jako u každé zbraně) nastavení čtyř zásobníků místo dvou. Příkazy vypadají následovně:

  • ammo_357sig_small_max 48 (USP-S)
  • ammo_556mm_small_max 80 (M4A1-S)

Těsně před vydáním updatu se Ninjas in Pyjamas, kteří už v USA jsou několik dní před ESEA Season 14 Global Finals a nabídli Valve, aby se mohli podílet na testu nového update.

Těm se ze začátku stejně jako komunitě nelíbil fakt, že M4A1 má pouze 20 nábojů. Po původní ceně $3,100 za M4A1 změnili Valve cenu na $2,900, čímž přesvědčili dvojici Xizt a Fifflaren, aby zbraň kupovali místo M4A4. Při původním nastavení by ji kupoval pouze Patrik "f0rest" Lindberg.

Celé vyjádření na Facebook stránce NiP vypadá následovně:

"Counter-Strike ve vývoji

Za několik dní se NiP.CSGO bude účastnit svého druhého ESEA finále v Dallasu. Do Dallasu jdeme jako obránci titulu, protože se nám povedlo vyhrát 13. sezónu ESEA. Aby neměla změna časové zóny žádný efekt na naši hru, rozhodli jsme se přiletět o několik dní dříve. To stejné jsme udělali minule a mohli jsme si Dallas projít. Tentokrát jsme chtěli udělat něco jiného. V průběhu několika posledních měsíců jsme byli v kontaktu s Valve a věděli jsme, že pracují na velkém updatu, takže jsme se jich zeptali, jestli můžeme nějakým způsobem asistovat. Okamžitě nás pozvali do jejich kanceláře, abychom jim dali feedback na update.

Přestože tohle je naše první návštěva Seattlu a Valve, s Valve CS:GO týmem se známe. Bavili jsme se s nimi pravidelně už od ESWC v říjnu 2012, dávali feedback na hru a hodně updatů, které od vydání hry vycházely. Zjistili jsme nejen to, že jsou kolem nové verze Counter-Strike velmi vášniví, ale také to, že mají v plánu více, než jen vytvoření stejné hry jako byla předchozí, ale lepší. Chtěji vytvořit hru, která lidi bude bavit hrát a sledovat, a která se bude konstantně vyvíjet. Chtějí hru, která přitáhne jak "casual" hráče tak hard-core profesionály. A neposlechnou kritiky, kteří říkají, že to nejde. Jak jsme si všichni všimli, snaží se do hry přinést nové věci. Viděli jsme, jak si premiéru odehrál Molotov, viděli jsme, jak nové zbraně přicházejí a staré odcházejí. Někteří z vás mohou říkat, že to Counter-Strike zabilo, jiní zase že jde o znovuzrození Counter-Strike. Jsou všechny tyto změny pouze výmysly týmu lidí, kteří neposlouchají komunitu nebo profesionální hráče? Odpovědí je to největší NE, které kdy vyšlo z mých úst.

Když jsme poprvé potkali tým vývojářů v Paříži v roce 2012, pouze pár měsíců po vydání hry, měli jsme tolik feedbacku, tolik názorů, které chtěly vystřelit okamžitě, jak jsme si s nimi v našem hotelu sedli, abychom si s nimi promluvili. Měli jsme seznam věcí, které jsme chtěli změnit, přidat nebo odebrat. Po tom setkání musím uznat, že jsem myslel, že jsou idioti. Byl jsem zklamaný a měl jsem pocit, že nás nechtěli poslechnout. Hádali se jak osmiletí u každého názoru, který jsme jim dali. Měli protiotázku na každý náš názor a jednoduše s námi nesouhlasili v jediné věci. Dobře, možná v jedné nebo dvou.

Teď, o rok později, na toto setkání vzpomínáme s úsměvem. S úsměvem protože vše, co jsme chtěli, veškerý náš feedback měl udělat hru, která vypadala lépe, měla jednu až dvě změny, ale vlastně byla stejná jako její předchůdci.

Nesnášeli jsme, že zbraně, které jsme z předchozích verzí milovali, byly horší než v předchozích verzí, nesnášeli jsme, že nové zbraně byly tak dobré, že jsme je museli začít používat místo těch, na které jsme byli zvyklí. Nesnášeli jsme to, že se někdo snažil tu hru změnit. Mysleli jsme si, že ta hra má obrovský potenciál a jediný, kdo ji může zničit, jsou samotní vývojáři. Vše, co museli udělat, bylo udělat ji stejnou jako předchozí ale lepší. Jednoduché.

Teď, po hromadě setkání, Skype hovorech a e-mailech se téměř stydíme, když si vzpomenem na náš naivní přístup. Mysleli jsme si: Kdyby jen vývojáři zavřeli hubu a poslouchali nás, mohli jsme udělat perfektní hru. Teď už jsme ale poučeni.

Dám vám příklad. Včera jsme dostali šanci si zahrát nový update, a kromě jiných věcí přinesl zpět silencer na M4A1. Byli jsme tak nadšení, že jsme se nemohli dočkat. Když jsme konečně začli hrát, viděli jsme tu nádheru, na kterou jsme čekali tak dlouho. Byli jsme nadšení ještě víc, dokud jsme neviděli... že má pouze 20 nábojů v zásobníku. Zklamání za hranicí uvěření je jediný způsob, jak vysvětlit, jak jsme se cítili. Ale vzhledem k tomu, že máme zkušenosti s vývojářským týmem, drželi jsme zklamání pod kontrolou a zeptali jsme se na důvod. A teď přichází ta dobrá část. Jako vždy měli protiotázku:

"Kdyby měla 30 nábojů, kupovali byste tu zbraň každé kolo?"

- "Ano!"

"OK, tak tady máte důvod. Kupoval by ji někdo z vás teď?"

-"Já ano" (pouze f0rest)

"Co kdybychom cenu snížili na $2,900?"

-"Tak to bychom ji kupovali taky" (Xizt, Fifflaren)

"Domluveno! Půjdu to hned změnit"

Důvod těchto dotazů a odůvodňování je samozřejmě to, že Valve chce, aby bylo více možností nákupu zbraní. Myslí si - a my souhlasíme - že vidět týmy používat jen jednu zbraň je nudné. Byla by daleko větší zábava sledovat využití různých zbraní, protože různí hráči preferují různé zbraně. Souhlasili jsme, že 20 nábojů v zásobníku je v pořádku pro hráče f0restova typu. Nikdy nebo vzácně používá spray, takže je pro něj 20 nábojů v pohodě. A dostane tu zbraň za levno. GeT_RiGhT na druhou stranu často využívá spray, využívá hodně nábojů, takže by tu zbraň nepreferoval. Raději koupí M4A4. Xizt a Fifflaren by ji koupili podle pozice, které mají na různých mapách.

Nicméně jsme byli rádi za tento kompromis, obzvláště když víme, že pokud Valve zjistí, že udělali chybu, to znamená, že by nikdo nekupoval novou zbraň, změní ji.

Také jsme prodiskutovali Glock a tam byla situace opačná. Řekli jsme, že si myslíme, že je příliš silný a je to dokázáno tím, že jej všichni používají. Téčka málokdy kupují něco jiného na pistolkových kolech nebo eco-kolech. To znamená, že Glock bude brzy vybalancován, aby ostatní pistole byly atraktivnější nebo naopak. S tím jsme souhlasili také.

Myslíme si, že jsme svědky milníku v Counter-Strike historii. Counter-Strike rozjíždí jeho vlastní ekonomii, kde si můžete nejen koupit custom skiny na zbraně, některé vzácnější než jiné. Můžete tyto předměty také prodávat na trhu. Nikdo vás nenutí něco kupovat a nakupování vám nikdy nedá výhodu, ale budete vypadat více cool a možná si i něco vyděláte. Navíc Valve rozhazuje e-Sports krabice, které obsahují náhodné předměty, které můžete získat pouze z těchto krabic. E-Sport akce vašeho výběru a tvůrce obsahu E-Sport krabice si rozdělí příjem.

Nevíme, jak to cítíte vy, ale tým NiP je naprosto nadšený. Nemůžeme se dočkat, až dostaneme první krabici. Vyhlížejte na Stat-Trak kolekci. Dá vám custom zbraně s počítadlem killů. Stat-Trak nože budou poškrábané podle toho, kolik jste s nimi zabili lidí, a nejlepší je to, že když ji někdo sebere a použije, kill-displej na zbrani řekne "neplatný uživatel".

Nutno podotknout, že dokončení tohoto updatu trvalo rok a pro vás kritiky, stále se pracuje na:

  • Deagle
  • Movementu
  • Barvách ve hře a čitelnost
  • Obecném balancu pistolek (aktuálně obzvláště Glock)
Největší problém se změnou movementu a pistolek je, že se vždy střetnou různé názory.

Co si o názoru Ninjas in Pyjamas myslíte vy? Jak se vám líbí změny ve hře, které obsahují i například zrušení _se map a nahození map obyčejných, na kterých byla zrušena mlha. Všimli jste si nějakých bugů?