Přejít k hlavnímu obsahu

Plácání jater o LuckStone

1. 2. 2014 | 19:08 Hearthstone
Vzhledem k tomu, že o balících už tu povídání máme, tak jsem se rozhodl něco napsat pro nové hráče poté, co byla beta zpřístupněna všem a ti se pořád jen ptají, co brát za karty v aréně, jak skládat balík, jak hrát a tak dále.
Výchozí obrázek

Vzhledem k tomu, že o balících už tu povídání máme, tak jsem se rozhodl něco napsat pro nové hráče poté, co byla beta zpřístupněna všem a ti se pořád jen ptají, co brát za karty v aréně, jak skládat balík, jak hrát a tak dále.

Takže jste obyčejný šimpanz, co si řekl: „Hej tohle musí být cool, hra protože to hraje i Franta odvedle, tak to prubnu taky.“ Tak to pustíte, porazíte ty default kompy za kouzelnou Janču a pak? Porazíte i všechny ostatní kompy v practice modu, aby jste si zpřístupnili všechny postavy. Dále Play mod, klik na „ranked“ - přece nejsem žádný máslo, porazil sem všechny kompy a minulej týden jsem potočil Jardu s Ondrou v LoLku, takže no problemo. Po páté prohrané hře je situace lehce nervózní, protože soupeři tahají nefér karty který já nemám, do prčic. Kde je vezmu? V zásadě jsou 3 hlavní možnosti:

  1. Hraním „Play“ modu za každé 3 winy dostanete famozních 10 zlaťáků, ale max 100 za den.
  2. Kupovat si boostery v obchodě po 100 goldech, nebo za reálná "ojra", co jste vydělali v létě sběrem zapomenutých plavek na koupáku. 
  3. Hrát Arény.
  4. Pro varianty 1 a 3 platí ještě plnění denních questů.

0

Jednu si vyberete a potom pokračujete stylem draftu (hráči MTG jistě znají). Vždy máte na výběr ze tří karet, dokud nenaklikáte konečný počet a to 30 kusů. Velkým pomocníkem co vybrat a co ne vám bude tento dokument, pokud jste opice a neumíte englicky tak přes ctrl+F hledejte názvy karet a čím víc je karta vlevo tím by měla být lepší. Pro pokročilejší hráče je to hlavně pro orientování, když jsou nerozhodní, protože ne se vším co v tomto dokumentu je, lze 100% souhlasit a je tam potřeba vložit i vlastní zkušenosti, co funguje.

A pak normálně hrajete proti ostatním, co si taky něco nadraftovali. Po třech prohrách končíte, nicméně vždy dostanete booster i za 0/3, každopádně vaším cílem bude alespoň 3/3, aby odměna byla rovna vstupní ceně tzn. 150goldům. Pokud nemáte goldy ani "ojra" a daily quest hotov, tak buď musíte jít drtit play mode.

Tohle bylo všechno hodně obecné, tak teď půjdeme o level hlouběji. Na tomto odkazu najdete většinu odpovědí na věci, které tu nebudu dopodrobna rozepisovat. Vyzkoušejte si pokud možno všechny postavy a rozhodněte se pro jednu max dvě, co se vám budou líbit, a na ty se zaměřte, pokud tedy nechcete každých pár dní classu měnit, protože ten váš neschopák má debilní karty a nejde s ním nic porazit.

Z boosterů, které dostanete za počáteční úkoly a později z arén, disenchantujte všechno za co dostanete 20 dustu a víc, které se nehodí vaší postavě. Legendary karty se většinou nevyplatí ničit, krom zlatých karet, ty likvidujte všechny, je za ně 2x víc a krom toho že vypadají cool, nejsou o nic lepší než stejná, ale obyčejná karta. Za dust který takto získáte postupně vystavíte svůj balík ke své spokojenosti.

Jak skládat balík vysvětlovat nebudu, pokud vám fungují alespoň některé buňky v květáku, tak snad budete schopní něco vyinternetovat, je tam toho hafo, např. volte low budget decky, i pro začátečníky by neměl být problém to poskládat, jinak v zásadě platí, že nejnákladnější je vytvořit kvalitního paladina nebo priesta, naopak hunter nebo mág jsou z těch levnějších. Nicméně variant je spousta a všechny postavy by měli být nějak balancované a schopné porazit ostatní, i když to tak někdy nemusí vypadat.

0

Co si ale myslím, že stojí za rozbor, je samotná hra. Balíky se v zásadě dělí na verze „aggro“ a „control“. Z názvů jsou patrné jejich taktiky, tzn. aggro je agresivní typ, co se snaží soupeře zabít co nejrychleji a nedát mu čas. Opakem je control, kde se snažíte hru kontrolovat tak, aby jste se dostali do pozdější fáze hry, kde má váš balík převahu. Hrát aggro je relativně jednoduché, zvracíte do hry co nejvíce potvor a kouzel a jejich cílem jsou soupeřovy životy, které se snažíte dostat co nejrychleji na nulu překvapivě.

Každopádně pokud hrajete aggro měli by jste si nastudovat složení control decků ostatních postav, protože ne vždy bude vaším cílem mít plný stůl potvor. Pokud je 4 nebo 5 kolo a soupeř vytlačil jednu potvoru nebo kouzlo a předhazuje vám 1/1 tokena za paladina nebo vás okousává fireblastem za mága, tak vaším cílem bude držet na stole maximálně 3 potvory a těmi mu snižovat životy, protože opak je základní chyba nováčků, nablejou všechno co mají na ruce ven, dostanou soupeře na 15 životů a ten jim to smaže jedním plošňákem a je vymalováno.

Vždy by jste měli počítat s nejhorší variantou a podle toho hrát, občas třeba zariskovat - ano i se špatným hráčem to může být i na škodu, vy počítáte s top playem a oni zahrají nějakou kravinu že je to nakonec pro vás horší než kdyby zahrál to co jste čekali. Toto samozřejmě zahrnuje znalost karet, které soupeř může mít na ruce, ale vždy by jste měli počítat efektivitu karty, o to tu kráčí: o karetní výhodu a „board presence“, pokud měníte kartu za kartu se soupeřem tak je to relativně ok, pokud máte na stole 5 potvor a on vám je smázne flamestrikem a na ruce vám zůstanou dvě karty a soupeři 6, tak to nevypadá růžově. Jde o rozumný poměr toho, co držíte v ruce a na stole, to je z druhé strany často problém hráčů controlu, že sí nechají od aggra dát příliš mnoho dmg, než uklidí stůl a pak přijde sprcha direct spellů nebo charge jednotek do životů a umřou s 8 kartama na ruce.

Měli by jste být schopní identifikovat relativně dobře proti kterému typu hrajete už z prvních kol a podle toho se zařídit, pokud jste control a potkáte aggro, tak mu házet pod nohy i karty, které by jste chtěli využít jinak, jako třeba Defender of Argus zahraný jen na jednu jednotku nebo úplně plonkově, consecration na dvě jednotky a podobně, prostě aggro potřebujete dostat z tempa, pokud tam sází jednotky a dává vám dmg do životů a vy se jich zbavujete vždy se zpožděním jednoho kola tak to nemusí dopadnout dobře. Toto je lepší vidět a zažít si to, nelze to dostatečně opsat, každopádně cestou k budoucím úspěchům krom hraní a získávání zkušeností je řešení diagramů stejně jako v MTG, šachu a podobně.

3

Modelové situace k řešení přijdou časem. To že se budete dívat na nějaký top stream, kde bude každá druhá karta legendárka vám moc nepomůže, i když něco se tam pochytit určitě taky dá, ale ideální variantou trénování je hrát s někým, s kým jste na skypu třeba a hrajete proti sobě a cca od 3 nebo 4 kola se snažit tipnout co má soupeř na ruce za karty a rozebírat jednotlivá kola - proč, co a jak, s jakým očekáváním odpovědi, snažte se utratit veškerou manu za kolo pokud máte karetní výhodu a tak dále.

Závěrem bych vás chtěl povzbudit faktem, že ani když budete mít všechny karty, nejlepší balík apod., tak vám to nemusí pomoci proti lucku soupeře. Bohužel je tato hra velmi random, takže lepší karty jsou od toho, aby snížili random faktor na minimální úroveň, ale ani to vám nemusí pomoct, když vám to přijde blbě a soupeřovi nejlépe, jak jen to jde. Skillově tato hra má strop poměrně dost nízko oproti jiným competitive hrám (pokud HS berete jako eSport) a proto je HS teď tak oblíbený, do SC2 se lidi už moc nehrnou, ale v HS můžete už zítra porazit třeba i Artosise, když bude mít epickou smůlu a vy luck, což by se v SC2 stát nemohlo. Složitostí nesahá HS Magicku ani po kotníky, turnaje a vše okolo HS pramení jen z toho, že je to hra od Blizzardu a je to noob-friendly, ale pořád je to beta, tak uvidíme s čím Blizzardi ještě přijdou.