Přejít k hlavnímu obsahu

Teambuilder – cesta k lepší herní atmosféře?

19. 3. 2014 | 20:38 League of Legends
Milí hráči, jistě jste si povšimli, že v uplynulých dnech proběhl beta test nového systému matchování a výběru hrdinů. Ti, kteří to minuli, nebojte se, v článku se Vám tento nový herní systém budu snažit přiblížit, ostatní můžou potěšit moje postřehy a připomínky. 
Výchozí obrázek

Milí hráči, jistě jste si povšimli, že v uplynulých dnech proběhl beta test nového systému matchování a výběru hrdinů. Ti, kteří to minuli, nebojte se, v článku se Vám tento nový herní systém budu snažit přiblížit, ostatní můžou potěšit moje postřehy a připomínky. 

Oč tedy běží, abychom si osvětlili nejspíše původ tohoto nápadu, musíme odbočit k další nově připravované MOBA hře od konkurenčního Blizzardu. Na BlizzConu byla konečně představena all star hra – Heroes of the Storm, která na rozdíl od LoL, umožňuje hráči předem si vybrat za jakého hrdinu bude hrát, což velkou hráčskou základnu moba her zaujalo. Co si budeme nalhávat, Riot nechtěl zůstat pozadu, a jelikož Heroes budou též free to play, musel přikročit k jistým inovacím hry, které jsou do jisté míry podobné konceptu od Blizzardu.

K čemu vlastně takový teambuilder má v praxi vést – hráč si vybere postavu/úlohu, za kterou se mu hraje nejlépe a vydá se vstříc hledání hry, kde právě jeho pozice chybí. Všichni víme, jak vypadá champion selection ve stávajícím podání – prosté výkřiky top, mid, adc a s tím spojené přetahování o to, kdo je lepší adc a kdo lepší jungler. Opravdu málokdy se osobně setkávám s tím, že někdo první pozdraví, zeptá se, co je třeba hrát, aby to bylo pro tým nejlepší. Největším benefitem dle mého názoru by mohlo být vylepšení herní atmosféry a celkově chování hráčů vůči sobě. K dalším pozitivům se ještě dostaneme, stejně tak jako k negativům.

Jak tedy teambuilder v podání Riotu vypadá. Hráč má dvě možnosti jak přistoupit k teambuilderu. Může se připojit k již nějaké vzniklé hře nebo vlastní hru založit. Pojďme se podívat na první variantu. Hráč si vybere hrdinu, zvolí si linku a svojí herní pozici – tank, mage, assasin etc. Dále si vybere rune page a masteries, zajímavostí je, že se masteries dají přímo měnit ještě v select modu, což nabízí jistou flexibilitu. Nyní už zbývá čekat, až se objeví team, ve kterém je volné místo přímo pro Vás.  Jakmile naleznete svou hru, kapitán týmu vybere, zdali v týmu zůstanete či ne. Pokud se Vám nebude v týmu líbit, tým můžete v klidu opustit, ale pozor, pokud odmítnete větší množství her, můžete být potrestáni cooldownem na další hru. Když se Vám tým zalíbí, nezbývá nic jiného než počkat na všechny členy týmu a označit ready – hra může začít. 

Pokud si zvolíte vytvořit si svoji hru, čekají Vás kapitánské povinnosti. Nejprve si zvolíte, jakého hrdinu chcete hrát vy, potom si připravíte svojí vlastní meta game. Zde se meze Vaší kreativitě nekladou. Klidně můžete zvolit double mid či starší verzi meta game bez junglera, vše je otázkou Vaší fantasie. Ke každému hráči zvolíte linku a roli, kterou by měl zastávat – mage, marksman, fighter etc. nebo any role. Hledání perfektního týmu může začít. Jako kapitán máte právo kohokoliv vyhodit z týmu, dokonce i potom, co jste ho schválili. Jenže i zde je přílišné zneužívání této pravomoci potrestáno dočasným vyloučením z teambuilder queue. Právě role kapitána dodává novou jiskru do hraní. Hráči můžou experimentovat s meta game a posouvat hru dopředu. Odchýlení z meta game se příliš mezi hráči netoleruje, a jelikož každý může team opustit, když se mu navržená strategie líbit nebude, tak se zamezí hádkám. 

A teď už konečně ke konkrétním zážitkům z teambuilderu. Jakmile se testovací perioda otevřela pro EUNE, tak jsem se nadšeně vrhla do budování svého vlastního týmu. Konečně jsem mohla jít se svým Teemem na mid a nikdo nezpochybňoval moji volbu. Zvolila jsem rozložení hráčů podle stávající meta – top, mid, jungle a bot se supportem a adc. Tým se zaplnil velmi rychle. Vládla příjemná atmosféra, hráči se pozdravili a popřáli si hodně štěstí – žádné hádky. I hra pokračovala velmi příjemně, jediné slovní pošťuchování bylo mezi týmy. Hra skončila drtivým vítězstvím v náš prospěch. Myslím si, že je to právě tím, že každý hrál hrdinu, který mu nejvíce sedí a je si s ním nejjistější.

Rozhodla jsem se vyzkoušet hru z opačného pohledu, vybrala jsem si Soraku a support na bot. Téměř okamžitě jsem byla zařazena do týmu, opět výhra a příjemná atmosféra. S Fiorou bylo čekání už ovšem delší. Riot sice avizoval, že se bude snažit vyvážit čekací doby, ale je pravdou, že prostě některé pozice hráči hrají raději a častěji – solo top a adc. Kdežto dobrých supportů je nedostatek. 

Druhý den jsem se rozhodla celý kolotoč absolvovat znovu. Založila jsem jako kapitán svůj tým a čekalo mě nemilé překvapení – nemožnost najít support. Původní euforie z nového matchování opadla a hráčů, kteří byli ochotni podstoupit teambuilder ubývalo. Proč, to je mi záhadou – ráda v komentářích od Vás uvidím nějaké názory. S tím, jak jsme nemohli najít support, postupně se hráči odpojovali a znovu připojovali. Nakonec se čekání protáhlo na 15 minut, ale dle mého názoru to stálo zato. 

Na závěr několik mých postřehů. Vím, že teambuilder tu byl zatím na zkoušku v ostrém provozu (na PBE serverech se testoval již před Vánocemi), takže právě proto je co vylepšovat. Určitě by neuškodilo, kdyby Riot zakomponoval seznam založených her se současnými volnými pozicemi a hráč by se mohl do nich připojit. Dalším vylepšením by byla možnost během hry změnit linku a pozici – ovšem se souhlasem kapitána – právě kvůli nedostatku supportů. 

A co Vy? Co si myslíte o teambuilderu, co byste vylepšili a plánujete ho aktivně hrát, až bude nasazen?