Valve dnes vydalo nový update, který se zaměřuje zejména na úpravy map. Výraznější změny byly provedeny na mapách de_nuke a de_cobblestone.
Na mapě de_nuke byl přidán žebřík na B plantu na silu, takže bude jednodušší se dostat z plantu k šachtě. Také bylo venku na jednom z kontejnerů přidány další bedny, na které se dá vyskákat a dá se dostat bez pomoci spoluhráče na střechu. Kromě toho byly opraveny drobné chyby.
Na mapě de_mirage byly upraveny zvuky na autě na B a na schodech v paláci a B appsech. Na A plantu byly odstraněny drobné mezery mezi bednami, takže už není možné skrz ně spatřit nepřítele. Na mapě de_cache byly opraveny také některé drobné bugy (jako například flashování přes forklift).
Na mapě de_cobblestone byly přidány schody na B platformu, což dává výhodu bránícím CT. Kromě toho byla opravena viditelnost a kolize v některých místech.
Pro mapy mirage, cache, inferno a overpass (barely na B) byly upraveny modely na plantech pro přesnější kolizi.
Kromě změn map byla např. odstraněna finanční penalizace za sebevraždu a odpojení se ze serveru. Místo toho dostane nepřítel kompenzaci odpovídající odměně za kill, který by mohl dát. Na Valve serverech bude možnost na konci mapy, danou mapu prodloužit.
Tento update se nebude týkat probíhající kvalifikace na ESL Cologne. Organizátoři akce rozhodli, že se bude hrát na staré verzi.
Kompletní changelog
MISC
- Replaced the penalty for the suicide or disconnection of a player. Instead of the elimination of roundend income, a living enemy player now receives compensation equal to the missed kill reward opportunity.
- On Valve official servers, the current map will be excluded from the vote options at the end of a match.
- Modified behavior of mp_endmatch_votenextmap_keepcurrent (default 1). When set to 0, the current map will be excluded from the end of match map vote panel.
- Full player hitboxes are now used by “cl_weapon_debug_show_accuracy 2” so that the circle appears closer to the target in 3D space.
- Fixed coin journal not being accessible from inventory UI.
OSX/Linux
- Made it so “Fullscreen” sets an exclusive fullscreen mode and “Windowed Fullscreen” sets a nonexclusive fullscreen mode. Exclusive fullscreen mode allows for potentially higher performance while making switching back to the desktop slower.
SPECTATING
- Added the concommand spec_player_by_accountid that switches observer target to the player with SteamID64 passed as argument.
- Added the convar spec_lock_to_accountid which, when set, will lock the observer target to the specified SteamID64 player. The lock can be set regardless of whether or not the player is currently connected.
MAPS
Cbble
- Added stairs up to B site platform, giving CTs additional options for defending the site
- Updated trees with more accurate collision model
- Fixed rendering error on wall hole model used near bombsite A
- Fixed various bugs (Thanks csgobugtracker.com contributors!)
- Improved visibility from underpass to A site
Mirage
- Fixed pixelwalk in CT spawn
- Fixed some small seethrough gaps in bombsite A
- Fixed small seethrough gap from Short to Mid
- Fixed grenadecollision on van in bombsite B
- Van now plays proper surface sounds when walking on it
- Stairs in palace and B apartments will now play correct surface sounds
- Fixed potential rendering error on wall hole model used in CT sniper position
- Fixed various bugs (Thanks csgobugtracker.com contributors!)
Cache
- Minor bug fixes
Nuke
- Added ladder to bombsite B target
- Top of bombsite B target now opaque
- Added short crate stack to CT outside
- Misc clip fixes
- Improved vcollide on plastic bins
- Fixed spot at CT spawn where weapons could be lost
Collision model update
- Added more accurate collision model for bombsite models used in Mirage, Inferno, Cache.
- Added more accurate collision model for barrels used in Overpass B site.