Konečně jsme se dočkali! Po všech slibech, očekávání ze strany hráčů je to opravdu tady. Blizzard se vrhnul na nerfy karet a ne, vážně nečekejte další nerf Hexu. Tentokrát přišly změny opravdu tam, kde to bylo zapotřebí.
Hearthstone, to měla být vždy hra, ve které šlo především o zábavu. S příchodem Knights of The Frozen Throne se ale vše změnilo. Jako první metě naprosto dominoval Jade Druid, po nerfu tohoto přepáleného balíku se zase zjistilo, jak moc silný je Razakus Priest. Deck, kde sice hrajete každou kartu pouze jednou, nicméně za to na vás čeká taková odměna, jako třeba možnost zabít soupeře s více než 40 HPky v jednom kole. No, tento balík hru spoustě hráčů opravdu znechutil a po expanzi Kobolds and Catacombs, kde ještě vyšly karty podporující všemi nenáviděné aggra, nemálo hráčů dokonce Hearthstone přestalo hrát.
Blizzard naštěstí přání komunity neignoruje! Po změnách ladder systému, které také potěšily každého správného Hearthstoňáka, ještě přichází se změnami karet. V nich se zaměřil právě na Razakus Priesta a karty, které z aggresivních balíčků dělají top tier decky. Pro většinu hráčů je nejdůležitější právě nerf Razy. Ta už nyní nebude zlevňovat Hero Power na 0 a nádale vám tedy již neumožní střílet do soupeřovo obličeje zadarmo. Stále sice abilitu vašeho hrdiny zlevní, nově ale bude stát pouze 1 manu méně. Pro laické oko to možná nevypadá jako bůhví jaké oslabení, ale pro každého, kdo má s Priestem bohaté zkušenosti, je jasné, že tohle tento archetyp pohřbí.
Ani úpravy karet, co vídáme především v agresivních decích, snad nikoho nemůžou urazit. Nerfu se dočká Corridod Creeper, karta z Kobolds and Catacombs, která byla opravdu nadmíru silná. A oslabení Patchese? Nezbývá než říci konečně, konečně! Více jak rok nás tento mega silný pirát šikanoval a jsme opravdu rádi, že od něj budeme mít pokoj. Jako poslední se nerfu dočkala Bonemare. Ta sice patří k nejsilnějším common kartám vůbec, v constructed jí už ale tak často nevídáme. Jejím oslabením se tedy Blizzard nejspíše zaměřil především na arénu, kde byla Bonemare zase neskutečně přepálená. Jak hodnotíte změny vy? Jste také tak rádi, že tyto balíčky konečně přestanou být tak hrané, nebo je sami hrajete a právě brečíte v koutě?
V následujícím patchi 10.2 budou pozměněny tyto karty, k jednotlivým změnám přidal svůj názor i Oldřich "Faeli" Mahdal:
Bonemare byla opravdu silná, a to jak v aréně, tak v constructed módu. Po zahráni udělala na boardu opravdu bordel, a protože je to neutral karta, našla si cestu do opravdu spousty decků. Zvýšení mana costu o jedna poskytne soupeři trošičku více času na přípravu odpovědí.
„Aktuálně nejsilnější common karta, která se od vydání objevuje ve většině aggro/midrange decků. Nerf bude mít za následek drobné zpomalení celé mety a určitě prospěje i Areně.“
Kvůli zlevňovacímu efektu Corridor Creepra mohla tato karta způsobit opravdu neskutečný tempo swing. Protože je to opravdu silná neutral karta, byl Corridor Creeper hrán opravdu všemi classami. Ubraním tří bodů poškození snižujeme celkový power level této karty, stále ale hráčům umožňujeme zahrát levného miniona s pěknými staty.
„Za celou historii hry neexistovala karta způsobující takové tempo swingy jako právě Creeper. Vidět kolem 4./5. kola dva 5/5 miniony zadarmo dokáže hráče pořádně potrápit a nespadá to moc do mota HS "insanely fun", takže bylo potřeba zakročit.“
„Balíčků, které hrají Pirate package, už v poslední době tolik nevídáme. Přesto je Patches karta, která měla vždy tak velký impact na metagame, že se Blizzard rozhodl ji takto zhoršit. Dalo by se říct, že tahle změna se týká především Wildu, protože na Standardu už by stejně dlouho nevydržel a Pirate decky není poslední dobou tolik potřeba respektovat.“
„Tady naopak musíme říct, že jde hlavně o "uzdravení" metagame na Standardu, kde je na ladderu nutné Raza Priestovi přizpůsobit doslova každý deck, který bychom chtěli hrát. Tímto způsobem se otevřou možnosti spoustě nových decků.“