Portál Fragbite uveřejnil rozhovor s hráčem walle, hrajícím v klanu NiP. Překlad rozhovoru nám zprostředkoval te0retik, kterému patří poděkování. Mohou si ho tak přečíst i ti, kteří si s angličtinou moc nerozumí. Pokud vás zajímá, jaké otázky byly položeny tomuto čerstvému finalistovi z Monzy, čtěte dál ...
Ahoj walle! Nedávno jsi se vrátil z Itálie, jak se cítíš po prohře proti Pentagramu ve finále?
Hi, hi. Cítím se fajn vzhledem k tomu, že jsme celkově neměli moc dobrý turnaj a byl to skutečně boj v každém zápase po základních skupinách, s troškou více smůly jsme mohli skončit hůře než druzí, vždyť víš. Koupili jsme deagli a dovedli tyto kola k vítězství a díky tomu vyhráli dva zápasy, takže jsme za druhé místo šťastni, ale samozřejmě jsme si přáli zahrát finále lépe. Na druhou stranu si myslím, že to ukázalo více o nás jako o týmu, když jsme obrátili tolik zápasů a místo rozdrcení jsme ostatní týmy porazili, takže jsem spokojený s naším vlastním bojovým duchem.
Podívejme se na vítězství Pentagramu, máš nám co říci k vaší magické situaci 1 na 5 v trainu?
No... První dvě zpackání, tehdy myslím jsem režíroval chlapce ve spojovačce a ostatní dva se klasicky společně přesunovali, tak jsem v tom okamžiku nařídil postavit věž (snajpr prohlíší střed), jednoduše to nebylo těžký duel. Bylo to pohodě vyhrát takové kolo, ale my vyhráváme a prohráváme jako tým.
Mluvme o finále, nezačali jste dobře a po Nuku jste prohrávali 1-0 a nebyli jste to vy v mnoha kolech během Inferna. Co bylo špatně na Trainu, který je normálně jedna z vašich nejsilnějších.
Neřekl bych, že train je jedna z našich nejsilnějších map - a v tomto případě jen naše CT strana. My můžeme být spokojeni s 3 - 6 koly za T, ale pak jsme museli vyhrát pistolky za CT, které jsme nedali. Kdybychom nedostali v pistolovém kole, mohla to být zajímavá hra.
Před pár týdny Pentagram přijel vítězně z WSVG London po výhře nad Finským klanem hoorai ve finále. Navzdory tomu tady nebylo moc těch, kdo by předpokládal, že Pentagram bude jeden z týmů ve finále WCG. Jak dokáže tým, že se mu začně tak dobře dařit a dominuje dva turnaje v řadě?
Já sám jsem varoval spoluhráče v ostatních týmech před Pentagramem před několika lety, protože já jsem vždy cítil, že jsou šílení aimeři a myslim, že to byla jen otázka času, než zahrajou turnaj tak dobře jako teď.
V čem si myslíš, že je Pentagram tak silný? Je to spíše individuální skill nebo dobrá týmová hra?
Myslím, že je to spíše individuální skill, ale stejně tak nemají strach v důležitých hrách a samozřejmě jejich touha po vítězství.
Během WCG se hrálo pár her na podiu. Návštěvy, TV diváci, komunikace a klima - co to bylo z hráčského hlediska?
Podium pracovalo vpoho, počítače byly lepší než v turnajové aréně a zima nebyla žádný problém po posazení se a po chvilce rozehřívání. Největší nevýhoda podia bylo samozřejmě odlesky na monitorech. Od té doby, co se zešeřilo a svítilo nad námi spousta světel a také hraní za denního světla - nevidíš tak dobře třeba v Nuke, to ti můžu říct... :)
Také jsme měli používat ingame komunikaci, kterou používáme málo kdy, ale to nebylo moc dobrý, zvlášť když vezmeme v úvahu, že někteří z týmu občas zapomínali používat tlačítko, když mluvili.
Během turnaje mnoho týmů trpělo padáním počítačů. Tohle vedlo k dlouhým pauzám ve vašich utkáních. Jak moc ovlivňovaly dlouhé pauzy tým a co si myslíš o tom, že se stalo několikrát na takové události jako je WCG?
Naštěstí se to nestalo nám ale týmu EG, ale spadnutí počítače nás ovlivnilo v šestnáctém kole. My jsme právě vyhráli naše první kolo a skore bylo 1-8 za T na infernu. Rozhodlo se, že kolo nebude započítáno a namísto toho jsme hráli od 8-0. Naštěstí jsme vyhráli kolo opět a skončili 5:10. Pak spadl počítač Pentagramu ve finále na Nuke kvůli kterému jsme také ekonomicky trpěli, ale dovedli jsme i přesto tuto mapu k vítězství, takže to nevadilo.
Ale jistě pád počítače může rozhodnout hru? Tým, který opravdu hraje svoji hru a je v ráži a po pádu počítače může začít klopýtat, zatímco tým, který byl dole se vrátí opět do hry.
Ano, samozřejmě to může. Pád počítače může znamenat velmi špatné období, speciálně pro tým hrající za CT - jestliže počítač spadne ve špatném kole, mohlo by to znamenat, že budou hrát 2 eka, jestliže další kolo prohrajou.
Z hráčského hlediska k spektátorům: Během hraní na podiu nebylo možné spustit HLTV. Oficiální prohlášení bylo, že to musí nějak obměnit a proto tyto zápasy měly být sledovány skrze webstream, který nepracoval zrovna perfektně. Jaký na to máš názor?
I když já sám nejsem s touto událostí spokojen, samozřejmě chci být přístupný ke sledování na HLTV a z mé vlastní zkušenosti stream nepracoval perfektně a upřímně - komentátor mohl být tišší, někdy byl až retardovaný. Já bych nepochybně preferoval a zvolil sledování HLTV a ne poslouchat někoho, kdo si myslí, že o té hře něco ví.
Poďme se podívat na celý turnaj, zmiňoval jsi na začátku interview, že si nemysliš, že to byl pro vás dobrý turnaj. Co bylo špatně a co budete dělat proto, aby se to příště nestalo?
My jsme hráli s těmi samými taktikami po obě poloviny roku a od té doby, co jsme získali SpawNa jsme improvizovali a jeli spokojeně a docela dobře dál. Během turnaje jsme neměli mnoho taktik, které bychom mohli použít, když bylo něco špatně, což se stalo v mnoha našich zápasech. Budeme pravděpodobně začínat se škrtáním taktik a zkusíme je hrát tak dobře, jak jen to bude možné, než se budeme cítit dobře připraveni na nadcházející turnaje.
Teď tu máme téma taktiky, co se stalo v situaci 5 na 1 na dust2, když RobbaN opět nechal naSu-a (defuzovat)?
Já byl jeden kdo držel bombu a první jsem umřel, důvod proto byl, že jsem si byl stoprocentně jistý tím, že jsem ho někde viděl a že nemohl jen tak zmizet, a když jsem se otočil, on tam byl. Umřel jsem, pak ostatní moji spoluhráči umírají, které opustil RobbaN a jediný kdo zůstal naživu byl nejblíže bombě. Každý z našeho týmu ví jak „hrát" bombu, tak RobbaN jednoduše čekal než ho uslyší, jak se dotkne bomby, ale on ho neslyšel to udělat, tak tam byl pravděpodobně nějaký bug, protože já to neslyšel taky. Naštěstí jsme vyhráli tuhle hru i tak, ale bylo to trochu smutné pro nás, ztratit situaci 5 na 1, když RobbaN dvakrát neslyšel zvuk defusování, když stál vpravo pod bombovištěm.
K věci ohledně SpawNa, kdo plní povinnosti za HeatoNa, podle sdělení, měl být HeatoNův návrat do týmu po KODE5, ale nestalo se tak. Teď popravdě - kdy se HeatoN vrátí do základní pětky?
Rozhodnutí pro tohle bylo to, že tým, který hrál WCG byl tým, který hrál WCG kvalifikaci. Nyní, sám jsem s Emilem nemluvil, tak nevim jak to zrovna teď bere, je ale možný jeho návrat do týmu na následující události. Čas všechno ukáže :). Postrádám ho v týmu, tím si buď jist.
Tohle byl tišší kousek co se týče změn v NiP pětce z těch kdož representoval tuto organizaci během roku 2005. SpawN, RobbaN, Potti and HeatoN byli všichni napnutí, kdo další se vydá v jejich šlépějích. Když to přijde na Pottiho, poslední věc, kterou jsem slyšel, že začal pracovat v clubu, tak co s ním bude - je to konec legendy?
To je těžký říct, návraty v CS vždycky byly a budou, jestli, kdy a jak se potti vrátí, ví jen on :).
Je tiše považovaný jako součást NiP? Hraje v současné době?
Potti bude vždycky viděn jako část NiP. V tomhle momentě pravděpodobně hraje velmi málo, nebo vůbec.
Měl by se rozhodnout vrátit se zpět? Jaký dopad by měl jeho odpočinek na to, zařadit se zpět do herního světa?
Pravda, teď by pro něho bylo velmi těžké zajistit si místo v základní pětce, to učitě :).
Zítra budete hrát hru na kterou byste byli normálně hodně motivovaní - online zápas proti SK.swe v druhé sezoně NGL One. Co opravdu znamená příchod takového zápasu tak těsně po odehrání hlavní akce jakou je WCG?
Není to jednoduché. Často nehrajeme moc po takové akci, tak budeme trochu nerozehřátí a motivace také není zrovna na vrcholu, speciálně ne když budeme hrát z domova přes internet. My bychom bezpochyby preferovali setkání s nimi později a hráli společně na LANu, ale tato příležitos přijde pravděpodobně jako dobrá.
V mých očích zápas mezi oběma z vás na WCG kvalifikaci v Playz in Stockholm byla jedna z nejlepších her, která se kdy hrála - oba rozvážní, kvalitní hra a z hlediska spectatorů pěkná na pohled. Čím je to, že jste dokázali vaši hru tak moc otočit? To musí být strašně psychicky vyčerpávající. Pověz nám!
Dobře, domnívám se, že máme Marcuse, jemuž zato patří mnohokráte díky a taky Emila, když hraje :). Víme co můžeme dělat, když máme možnost vrátit se zpět do hry a děláme všechno, co můžeme, aby se nám to povedlo.
Ano, když přišlo na motivaci týmových členů, nesmíme zapomenout na <3 zeta <3 . Vidíme ho přicházet hru po hře, někdo ne tak dobře zasvěcený netuší jak je bláznivý :) Jak důležité je to, že dokáže tým rozpumpovat a vyvést soupeře z koncentrace?
Marcus nerozebírá soupeře, je to jen taktický tah z jeho strany a je to jednoduše flustrující, když právě hrajou špatně, ale než mít někoho od soupeřů - to je velmi obtížné. Jeho způsob rozpumpování týmu bylo velmi důležité v našem úspěchu, ale jak velký vliv to mělo na soupeřovo vyvedení z míry, se zeptejte našeho soupeře :).
Dělali jsme tenhle rozhovor jen v rychlosti. I myslim a doufám, že jsme toho shrnuli dost. Moc díky, že jsi obětoval svůj čas a hodně štěstí v nadcházejících akcích. Jako obvykle, chceš něčím ukončit rozhovor?
Díky ti taky. Budu rád, když budu moci poděkovat každému, kdo nám přeje, když se nám zrovna nedaří nejlépe. Creds to the STGF boys.
zdroj: http://www.fragbite.se