Změny, které do Hearthstone přicházejí, jsou opravdu obrovské. Samosebou tedy je, že své názory na ně slyšíme snad na každém HS streamu nebo videu. Svůj pohled přidal i odborník na slovo vzatý, náš StanCifka. Jak změny vidí právě on?
Rok Mamuta se blíží ke svému konci mílovými kroky. Blizzard začal ke konci pracovat na pěkných úpravách, po příjemných změnách ranked systému dokonce odhalil Patch 10.2. V něm jsou to hlavní asi nerfy karet a nebojte, tentokrát opravdu nečekejte zdražení Hexu na čtyři many. Balanční změny nyní přišly přesně tam, kde to bylo potřeba a konečně ukončí šikanu hráčů ze strany Razakus Priesta a dalších opravdu otravných, především agresivních decků. Mimo to tento update také přidá naprosto úžasnou nabídku do shopu, variaci na všemi milovaný Welcome bundle. V této nové verzi sice nedostanete garantovanou legendárku, za 20€ na vás čeká "pouze" 10 packů z každé expanze z Roku Mamuta, když si ale spočteme, kolik by stály normálně, zjistíme, že je to opravdu šíleně výhodné!
Když vezmeme v potaz další změnu, vypadá to, že Ben Brode má asi horečku. Mimo mega výhodné nabídky Mammoth Bundle totiž do hry přidávají, chytněte se něčeho, soutěž o více jak 3000 packů! Počínaje 1. únorem dostanete za každý splněný Quest jeden lístek do tomboly! Hlavní cenou je právě 3000 packů (1000 z každé expanze z Roku Mamuta) a další skvělé odměny. Mimo to čeká na 1 000 dalších hráčů 10 packů z každé expanze z uplynulého HS roku a aby toho nebylo málo, dalších 50 000 obdrží symbolické tři packy.
Leč jsou tyto změny opravdu nádherné, to hlavní pro budoucnost Hearthstone jsou právě nerfy karet a úpravy ladder systému. Není tedy divu, že zvedly ze židle snad každého profíka. Výjimkou není ani náš karetní bůh Stanislav "StanCifka" Cifka, který ke všem změnám dokonce na reddit napsal opravdu rozsáhlé komentáře. A co v nich vlastně píše?
Nerfy karet očima Standy:
- Bonemare: (nově stojí osm many)
- Podle mě z ní tento nerf udělá naprosto nehratelnou kartu. Byl bych o dost radši, kdyby dostal nerf Prince Keleseth, ale chápu, že Blizzard se touto změnou snaží především upravit arénu, kde byla Bonemare naprosto rozdílová. Nerf se velice dotkne především Tempo Rogue a Zoolocka, myslím tedy, že by tyto decky neměly být vídany tak často.
- Corridor Creeper: (nově má pouze 2/5 tělo)
- Před vydáním edice moc nadějně nevypadal, hned jak se dostal do akce se ale zjistilo, že je neskutečně OP. Myslím si, že se ještě najde meta, kde to bude dobré, protože 2/5 za nula je stále velké tempo swing, oproti tomu, co to dělalo doteď to ale nic není.
- Patches the Pirate: (nadále už nebude mít Charge)
- Z této změny jsem opravdu nadšený! Patches šikanoval naprosto každého a tato změna z něj konečně dělá kartu, kterou neuvidíme v naprosto každém aggro/midrange decku. Stále je ale hratelný
- Raza the Chained: (vaší Hero Power nyní zlevní pouze o jednu manu)
- Další úžasná změna. Je velice dobře, že už od nynějška nebude ve hře proti Priestovi ve vzduchu hrozba smrti i s plnými životy. Od nynějška už asi nebude Highlander Priest Tier1 deck, ve hře ho ale podle mě ještě uvidíme.
Jak vidí StanCifka úpravy ranked systému:
Spadnout z legendy jen na Rank 4, místo Ranku 15, je samožřejmě skvělé! Jediné, co se mi nelíbí, je, že je jedno, jak vysoko jste v legendě byli, prostě všichni spadnete na stejné místo. Tato chybička se sice dotýká jen malého zlomku hráčů, ale rád bych viděl v budoucnu vyřešené i tohle. Nyní bude opravdu o dost lehčí hrát na všech třech serverech, což bylo do nynějška prakticky nemožné. Samožřejmě ale bude těžké grindit i třeba jenom jeden server zespoda až do legendy, hráčům, co chtějí v únoru tryhardit HCT body i na Americe a Asii, tedy doporočuji tyto servery předpřipravit alespoň na rank 5-6. A nakonec, jestli jste nikdy na legendu nedosáhli, vězte, že tato změna vám v tom pomůže opravdu hodně!