Pražská FAMU se chystá zařadit mezi své obory vývoj počítačových her. Hlavním cílem fakulty je vychovat novou generaci tvůrců her a navázat tak na bohatou českou historii v této oblasti.
Nový obor Filmové a televizní fakulty Akademie múzických umění v Praze se zaměřením na tvorbu počítačových her by se měl otevřít už příští rok. Na studenty budou čekat dva roky studia, po kterých by měl být absolvent připravený na pozice herního designéra, scénáristy, producenta nebo kreativního manažera.
Hry studia Amanita Design sbírají v zahraničí jedno ocenění za druhým (foto: Amanita Design, hra Machinarium)
Garanti oboru tvrdí, že chtějí navázat na bohatou historii českého herního průmysl. Přeci jenom, hry jako Mafia: City of Lost Heaven, Operace Flashpoint, Hidden & Dangerous nebo Vietcong patří mezi klenoty českého videoherního průmyslu a svého času dělaly České republice velké jméno v herním světě.
Videohry jsou i dnes v Česku významným kulturním exportem do zahraničí, jejich vývoj generuje v ČR roční obrat kolem 2,5 miliardy korun a za poslední rok jich vzniklo více než 30. Problémem jsou však nároky na vývojáře a poptávka po nových lidech. I když je v Česku velké množství talentovaných programátorů, ti se často po několika letech rozhodnou jít za lukrativnější nabídkou, často kvůli velkým nárokům na práci nebo kvůli menším platům, než které nabízí firmy z jiných oblastí tvorby SW.
Doufejme, že i tento krok pomůže České republice se dostat zpět mezi přední tvůrce videoher ve světě. I když i dnes máme světově známá studia jako Bohemia Interactive nebo Amanita Design, stále se Česko nevyrovná například západním zemím nebo Polsku, které je momentálně tahounem videoherního průmyslu ve Střední Evropě.