Momentálně můžeme sledovat dva trendy, které se pravděpodobně v nejbližší době nezmění: přesun PC her na mobilní zařízení a monetizace ve stylu Battle Pass.
iOS verze Fortnite se ukázala mnohem lepší, než všichni čekali. A to dokonce ještě před tím, než byla vypuštěna pro širokou veřejnost. Masivní finanční zisky pro Epic games potvrzují i analýzy společnosti Sensor Tower. Ta tvrdí, že hra během 90 dní dokázala vydělat 100 milionu dolarů, což ji činí jednou z nejúspěšnější mobilních her za poslední léta a posouvá ji daleko před PUBG.
Fortnite je momentálně výškou svých výdělků uvězněn za Clash Royale, který v roce 2017 vydělal 1.2 miliardy dolarů. Přímé porovnání Fortnite a PUBG ale bohužel není možné, protože PUBG dosud bylo monetizované pouze 60 dní ale Sensor Tower uvádí, že zatím na revenue vydělalo pouze 5.2 milionu dolarů. Také upozorňuje, že během těchto 90 dní byl Fortnite dostupný pouze přes pozvání (invite) - prakticky šlo o uzavřenou betu, tudíž revenue bylo nízké.
Součástí úspěšného výdělku Fortnite je kromě Battle Passu také nákup kosmetických vylepšení. Sensor Tower uvádí, že od začátku sezony v květnu jsou zisky čtyřnásobné a nevykazuje žádné známky zpomalování nárůstu zisků.
Zajímavý fakt, který lze pozorovat díky úspěchu Fortnite, je rozšíření Battle Pass konceptu i na jiné hry, jako je například Rocket League a také PUBG. Je velmi pravděpodobné, že příjde velký úpadek loot boxů a novým trendem monetizace se stane právě zmiňovaný Battle Pass.
I přes velký úspěch na mobilních platformách má Fortnite stále hodně prostoru pro růst a rozvoj. Sensor Tower poukazuje na to, že Fortnite je za květen pouze na pátém místě mezi nejvýdělečnějšími hrami v App Store a jde tak o jedinou hru nevytvořenou v Asii v top 10 žebříčku od května 2017.
S takovým úspěchem Fortnite na mobilních platformách můžeme čekat, že se více našich oblíbených her přenese z obrazovek počítačů na mobily.