Přestože evropský trh s monitory většinu roku 2017 stagnoval, vykázal v prvním čtvrtletí 2018 růst ve výši 8 procent, přičemž značky AOC a MMD společně, ve srovnání s předchozím rokem, vyrostly o 16 procent. V součtu tak obě značky dosáhly první pozice. AOC navíc zaznamenalo nárůst objemu prodaných kusů o 28 procent ve srovnání s Q1/2017.
Přestože evropský trh s monitory většinu roku 2017 stagnoval, vykázal v prvním čtvrtletí 2018 růst ve výši 8 procent, přičemž značky AOC a MMD společně, ve srovnání s předchozím rokem, vyrostly o 16 procent. V součtu tak obě značky dosáhly první pozice. AOC navíc zaznamenalo nárůst objemu prodaných kusů o 28 procent ve srovnání s Q1/2017.
- Společnost AOC vykázala velmi silný nárůst 28 % v objemu prodaných kusů za poslední čtvrtletí, což až trojnásobně převyšuje nárůst celého evropského trhu.
- Společnosti AOC a MMD (monitory Philips) ve srovnání s posledním čtvrtletím roku 2017 zvýšily objem prodeje o 16 %.
- Celkový trh monitorů zaznamenává nadále růst, díky atraktivitě monitorů s vysokým rozlišením (QHD a UHD), ultra širokým panelům, zakřiveným monitorům, velkoformátovým monitorům a díky atraktivitě nejnovějších inovací a jejich přínosu pro vyšší produktivitu. Klíčovým faktorem byl i růst herního segmentu.
Dle posledních údajů analytické společnosti Context vzrostl trh s monitory v Evropě v prvním čtvrtletí roku 2018 o 8 procent. Za celkovým nárůstem trhu shledává společnost Context především růst prodeje větších úhlopříček (od 24,5” do 35”) a nové technologie, přičemž tržní podíl menších monitorů s úhlopříčkami menšími než 23-24” nadále klesal. Zajímavou informací je nárůst prodeje monitorů s vysokým rozlišením QHD a UHD.
V segmentu 31,5ʺ monitorů zaznamenala AOC nárůst svého tržního podílu z 0 na 27,3 % za pouhý jeden rok (od Q1/2017 do Q1/2018), čímž se stala lídrem v tomto segmentu. AOC je také lídrem trhu monitorů s úhlopříčkou 35”, s tržním podílem 30,9 % v prvním čtvrtletí 2018. Philips na druhou stranu dominuje trhu s 40” a 43” monitory, s tržím podílem 36,9 %, respektive 40,8 %.
Růst prodejů monitorů AOC a Philips pokračoval především díky inovacím produktů Philips, jako jsou ekologická řešení (například PowerSensor, který deteguje nepřítomnost uživatele a snižuje jas až o 80 %), pop-up webová kamera nebo dokovací funckionalita monitorů s USB-C připojením. Úspěch AOC leží především v bohaté nabídce herních monitorů, včetně profesionálních panelů s 240 Hz a netradičními 35” ultra širokými monitory.
Společnosti AOC a MMD dosáhly v součtu 15procentní podíl na evropském trhu, což z nich dělá jedničku v prvním čtvrtletí 2018. Z celkového počtu 22 zemí a oblastí v Evropě drží obě značky první pozici v 11 zemích a druhé místo v šesti dalších.
„V AOC a MMD pracujeme na stále nových a nových vylepšeních v mnoha oblastech. Pracujeme na designu, kvalitě obrazu, ergonomii a uživatelské přívětivosti, samozřejmě s ohledem na životní prostředí. Tyto inovace nám přinášejí růst objemů prodeje a zvyšují náš podíl na trhu každý další kvartál,“ komentoval výsledek Stefan Sommer, ředitel pro marketing & byznys management pro Evropu.
Stefan Sommer, ředitel pro marketing & byznys management pro Evropu.
V České republice a na Slovensku se počet prodaných kusů AOC a Philips zvýšil ve srovnání s Q1/2017 o 17 %, což je významný nárůst, když vezmeme v potaz téměř zanedbatelný nárůst celého trhu o 1 % v této oblasti. Největší zásluhu na těchto číslech má Philips s 35procentním nárůstem prodeje monitorů ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Neprodávanějšími byly modely s vysokým rozlišením a velkou úhlopříčkou (40”+). Ve 40” monitorech zvýšil Philips svůj podíl na trhu v Q1/2017 z 47,4 % na 75,2 %, a v 43” monitorech drží 42,3% tržní podíl.
„Dnes máme v našem regionu velmi silnou pozici, společně jsou obě značky tržní jedničkou. Navíc máme velký podíl na trhu v segmentu velkých úhlopříček, tedy v 32”až 43” monitorech a také ve 24”až 35” herních monitorech,“ doplnil Jiří Dubina, Sales Director AOC & MMD Eastern Europe.