Proč nejsou na PLAYzone žádné informace o skvělém akčním FPS z dílny Ubisoftu, ptáte se? Už nemusíte. Právě dnes se dveře PLAYzone otevírají i pro Tom Clancy's Rainbow Six: Siege.
Co nás čeká a nemine? V plánu je toho hodně. V nadcházejících týdnech se však můžete těšit především na články a obsah, který vám přiblíží celou hru i soutěže, které v ní probíhají. Než se však pustíme do reportů z Pro League a návodů na výběr operátorů, pojďme si dnes říct, co to vlastně ten R6S neboli Siege je.
Kdybych chtěl rozpoutat vášnivou diskuzi, začal bych asi slovy, že se jedná o taktickou týmovou FPS, která během několika nadcházejících let sesadí z trůnu krále tohoto žánru CS:GO. A já rozpoutat vášnivou diskuzi chci, takže to je přesně to, co R6S je. Tým o pěti členech se snaží dobít jednu ze dvou pozic nepřítele, jen místo položení bomby ji v tomto případě zneškodňuje (v profesionálních ligách, jinak má hra několik dalších herních módů). Nesmírně důležitá je spolupráce celého týmu, volba správného vybavení a obrovskou roli hraje i šikovnost jednotlivců. R6S je ale také mnohem víc.
Sice jsem provokativně napsal, že sesadí CS:GO z trůnu, nicméně R6S má paradoxně ke Counter-Striku dost daleko (i přes všechno, co bylo popsáno v předchozím odstavci). Neliší se jen tím, že jsou ve hře operátoři, kteří mají specifické zbraně, gadgety a schopnosti. Hlavní rozdíl není ani v tom, že hra nemá žádný management financí, na němž zápasy v CS stojí. Největší rozdíl je v komplexnosti a přístupu k soubojovému systému. “Střílení” zde prostě funguje výrazně jinak. V CS máte na každém místě na mapě jen několik úhlů, ze kterých může smrtící kulka přiletět. V R6S si musíte hlídat ne jen chodbu před vámi a za vámi, musíte také vědět, zda nestojíte na podlaze, kterou může prostřelit někdo ze spodního patra, zda je strop nad vaší hlavou bezpečný, nebo z něj může přiletět smrtící dávka a vlastně i to, jestli se stěny té chodby, ve které právě stojíte, nemohou během zlomku vteřiny proměnit v kupu třísek, za kterou bude stát soupeř se zbraní mířící na vaši hlavu. A mohu vás ujistit, že na mapách, jež jsou obecně považovány za ty nejlepší, platí vše výše zmíněné pro většinu klíčových prostor. Soubojový systém je v R6S prostě založen na docela jiných mechanikách a umřít v jeho světě je velice snadné a leckdy nečekané.
Tím neříkám, že jedna varianta je lepší nebo horší, každá je jiná a najde si své příznivce. Rýpnutí ze začátku článku o sesazení CS:GO z trůnu tedy můžete brát opravdu jen jako rýpnutí, nebo zde můžeme rozvířit diskuzi o růstech, propadech, plánovaných změnách a turnajích pro obě jmenované. Stejně vše ukáže jen čas. Na screenshotu dole se však můžete podívat, jak si R6S aktuálně stojí na Steamu. Čísla to nejsou vůbec špatná (hlavně pokud vezmeme v potaz, že spousta lidí hraje přímo přes UPlay a ještě více lidí, než celkem na PC, hraje na konzolích) a své místo si na PLAYzone zcela jistě zaslouží.
Když už jsem v předchozím odstavci zmínil turnaje, pojďme si v dalším článku rovnou představit ten největší, který ve světe R6S je. Jeho hlavní ligu: Pro League.