Grandfinále Overwatch League bylo v letošním roce mezníkem pro esporty, ačkoliv hodnocení Nielsen (hodnocení publika provozované Nielsen Media Research, pozn. red.) na ESPN a ABC to příliš neodráží. Alespoň na první pohled. Podívejme se na ně.
Většina ligy byla vysílána výhradně na Twitchi a Major League Gaming platformě, patřící Overwatch League, průměrná sledovanost se pohybovala okolo 100 000 diváků denně. Avšak 11. července Overwatch League oznámila důležitou dohodu s Disney, která přinesla grandfinále na stanicích ESPN, Disney XD a ABC. Tato dohoda bude pokračovat také v druhé sezóně.
John Ourand (Sport Business Journal) 30. července oznámil, že noční vysílání Overwatch League v pátek na ESPN bylo hodnoceno 0.018, zatímco sobotní noc na ESPN2 (znovuvysílání staršího digitálního zpravodajství) získalo 0.05. Nedělní noční shrnutí dosáhlo až na 0.3. Ourand také poukázal na to, že Overwatch League v pátek v noci ztratila skoro polovinu svých vůdčích diváků a poklesla o 20% v porovnání s vysíláním z předchozího týdne ve stejný čas. Ourand neprozradil nic o číslech ohledně vysílání na Disney XD.
Televizní hodnocení nejsou tak ideální způsob, jak měřít počet diváků. Čísla se přidávají spíše k odhadu než k pevnému číslu. Po přepočtení procent hodnocení na čísla Kotaku oznámili, že páteční noční vysílání se dostalo do 215 280 domácností, v sobotu Overwatch League zasáhla 59 800 domovů a v neděli se vysílalo celkem v 358 800 domácnostech.
Blizzard nezveřejnil oficiální čísla týkající se víkendu, kdy se Overwatch League vysílala, avšak během dvou nocí Twitch stream podle Dot Esports dosáhl asi 350 000 diváků. Stále chybí čísla z jiných streamů, ale když se vše sečte, se to pro esport vysílání dost dobrý výsledek.
Znamená to, že esporty mají budoucnost v televizním vysílání jistou? Ne. Nebudeme znát jejich pravý úspěch, dokud nedojde k nárůstu pokrytí. Overwatch League nemůže od diváků ESPN očekávat, že budou investovat do velkých zápasů, pro něž nemají žádný kontext.
Blizzard ani Disney neřekli přímo, zda bude mít Overwatch League trvalé místo na sítích ESPN a ABC během druhé sezóny, přesto je na místě větší pokrytí než jenom finále. A to je dobré pro lepší hodnocení v druhé sezóně.
Článek vznikl ve spolupráci s esogames.cz.