Podle Beth Lopez nejsou totiž násilné hry "dobré pro lidi" a bylo by mnohem lepší, kdyby všechny hry tohoto rázu byly nahrazeny vzdělávacími tituly. V její prospěch hovoří výzkumy, které říkají, že studenti s horšími výsledky většinou tíhnou více k hraní počítačových her, než ti se známkami lepšími. Proto by si přála více vzdělávacích herních titulů, které by donutily mladé lidi hrát a zároveň se i vzdělávat. Mezi vzdělávací tituly podle Beth patří například hry se zaměřením na sociální studia. Ve videu, kde o tomto návrhu mluví, také apeluje na programátory, aby se více zabývali právě těmito hrami.
Mohou však za špatné studijní výsledky pouze počítačové hry? Nebo jde jen o velmi rafinovanou kampaň a o pokus nalákat starší voliče? Kritici poukazují na to, že jde především o problém rodičů a ne počítačových her! A právě rodiče studentů, především těch mladších, by měli dohlédnout na to, jak jejich děti tráví čas. Tudíž házet vinu na počítačové hry je úplně zbytečné. Každá mince má však i druhou stranu. WHO v dnešní době považuje závislost na počítačových hrách ("gaming disorder") jako seriozní problém, který se projevuje úplným narušením sociálních vztahů, problémy se vzděláváním a nebo pracovními potížemi, které však musí trvat déle než 12 měsíců. K diagnóze této poruchy může však dojít i dříve, pokud se například člověk pokusí navrátit do normálu, ale nepovede se mu to a spadne opět ke své závislosti na hraní počítačových her. Mezi typické symptomy této poruchy patří klasické příznaky závislosti, jako například snížená tolerance (potřeba hrát více pro uspokojení), abstinenční příznaky, ztráta zájmu o jiné aktivity atd. Naštěstí však tato porucha postihuje pouhá 3% hráčů.
Proti návrhu Beth Lopez se na sociálních sítích vyjádřil jeden ze starostů na Filipínách, který s ní evidentně nesouhlasí. A poukazuje na to, že jde o neinformovanost a předpojatost vůči hráčům. Co si o tom myslíte vy? Mohou hry za horší studijní výsledky, nebo jde pouze o problém rodičů, kteří nedokáží organizovat čas svých ratolestí?