Přejít k hlavnímu obsahu

Druhý ročník Seznam.cz RBR OLD 2009 již brzy

25. 4. 2009 | 22:17 Všechny hry
Už jen pouhé hodiny nás dělí od startu zahajovací rally druhého ročníku seriálu Seznam.cz RBR OLD 2009, který se může podruhé v historii českého pluginu pyšnit statutem pohárové soutěže. Hanácká rally, která se uskuteční na rozmanitých tratích v okolí Vyškova, má sice být pouze jakýmsi předkrmem a do tabulky mistrovství se počítat nebude, rozhodně by však měla hodně napovědět o tom, kdo bude v jednotlivých třídách letošního RBR OLD kandidovat na nejvyšší příčky.
Výchozí obrázek

Už jen pouhé hodiny nás dělí od startu zahajovací rally druhého ročníku seriálu Seznam.cz RBR OLD 2009, který se může podruhé v historii českého pluginu pyšnit statutem pohárové soutěže. Hanácká rally, která se uskuteční na rozmanitých tratích v okolí Vyškova, má sice být pouze jakýmsi předkrmem a do tabulky mistrovství se počítat nebude, rozhodně by však měla hodně napovědět o tom, kdo bude v jednotlivých třídách letošního RBR OLD kandidovat na nejvyšší příčky.

Na Hané čeká jezdce dvanáct rychlostních zkoušek na smíšeném povrchu, jež dohromady měří sto kilometrů. Úvodní sekce nabídne směsici tří značně rozdílných testů na asfaltovém povrchu (Oslí, Joux Plane, Bissanne), kde bude velmi obtížné zvolit přijatelné nastavení podvozku. Po jejich absolvování připravili pořadatelé speciální okruhový test, na němž se budou muset soutěžící vyrovnávat s častými změnami rytmů a povrchů. Od páté vložky pak bude mít Hanácká rally podobu typicky šotolinové soutěže. Extrémně technické úseky, známé z australské rally, budou střídat rychlejší pasáže, charakteristické pro britskou soutěž, a v samotném závěru se o slovo přihlásí i Japonsko, kde dojde k ukončení soutěže. Aby v závěru nemohla být řeč o jízdě na jistotu, rozhodli se pořadatelé na samý závěr zařadit obávanou RZ Noiker, která se svými třinácti kilometry patří k nejdelším testům soutěže. „Na taktizování zkrátka tentokrát nebude čas," říká s úsměvem ředitel soutěž Michal Palásek, který je zároveň autorem skladby tratě.

prewiev1_foto1.jpg

(Martin Bujáček na trati Team Rally 2008)

O nezájem soutěžících si organizační výbor stěžovat rozhodně nemusí. O licenci pro seriál Seznam.cz RBR OLD 2009 požádalo celkem 177 jezdců, pro které je vypsáno šest tříd. O účasti na Hanácké rally však můžeme zatím jen spekulovat, neboť do oficiálního kalendáře zapsaná není a řada favoritů se do soutěže ještě nepřihlásila. Z přibližně osmi desítek posádek, jež projevily zájem o účast na moravském závodě, musíme favorizovat především jezdce na starších, ale stále pekelně rychlých speciálech kategorie WRC, z nichž většina sází na vozy z dílen české značky Škoda. Jména jako Martin Ptáček (Škoda Octavia WRC EVO II), Jan Brablec (Subaru Impreza WRC 2002) či zkušený soutěžák Martin Bujáček (Škoda Octavia WRC EVO II) jsou nepochybně zárukou vysoké kvality.

Ještě lepší konkurence než mezi „wrcy" se chystá do třídy áčkových čtyřkolek, kam přinesla nový svěží vítr na plugin čerstvě nasazená Impreza 555. Kvality tohoto japonského vozu se na Hané budou snažit prokázat Martin Vajďák, známý ze skupiny N, či Josef Kubičík, který v rámci třídy A8 divákům utkvěl v paměti svými solidními výkony za volanty mitsubishi a fordu. Nejen subaru však živ je člověk. Za favorita musíme považovat hlavně Aleše Kulhánka, který své mitsubishi šesté evoluce dokáže skvěle prohánět po každém povrchu a daří se mu trápit konkurenci i na prestižních soutěžích seriálu Team Rally. S podobným vozem vyrazí do boje i reprezentant klatovského Reva Jan Vaník, jenž patří zvláště na asfaltu mezi velmi kvalitní piloty.

prewiev1_foto2.jpg

(Michal Palásek havaroval na shakedownu před Hanáckou Rally.)

Ve skupině N plánuje velkou ofenzívu pořádající Hanácký rally klub, který hodlá v letošním šampionátu útočit na příčky nejvyšší. Jedničkou týmu je Jiří Dokulil (Mitsubishi Lancer EVO VII), který se na velkých turnajích pravidelně řadí mezi přední jezdce své třídy, velmi často však nedojíždí. Pravidelné sbírání bodů pro změnu stáj očekává od Michala Paláska, jenž si do Lanceru sedmé evoluce odskočí z Peugeotu 207 S2000, který po tratích vodí v rámci Team Rally. Proti této formaci, která by již doma na Hané ráda naplno demonstrovala svoji sílu, budou bojovat hlavně super rychlý slovenský pilot Stanislav Pecha (Mitsubishi Lancer EVO VII) či Jan Frei, který jako jeden z mála využívá služeb nejstaršího evolučního stupně mitsubishi na pluginu - Evo šestky.

Ostatní třídy se při Hanácké rally příliš početným zastoupením pyšnit nebudou. Třídy S1600 i A7 prozatím ve startovní listině zvučná jména postrádají, mnohem zajímavější by naopak mohla být premiéra horké novinky letošního RBR OLD - skupiny H. S mohutnými a neohrabanými Volvy 242 LE se v premiéře představí například Jakub Mikšovský, Filip Červenka či reprezentant pořádajícího klubu Martin Palásek, kteří zajisté dokáží rozpumpovat publikum řadou efektních průjezdů.

První ročník Hanácké rally, jejímž hlavním partnerem je portál Seznam.cz, startuje již v sobotu 25. dubna v 6:00 hodin. Cíl soutěže pořadatelé naplánovali na pátek 1. května ve 23:00 hodin.

prewiev1_foto3.jpg

(Jakub Mikšovský)

Text: Jiří Dokulil, ftr-media

http://rbr-old.qsh.cz/