Přejít k hlavnímu obsahu

RBR: Finský sníh a led

4. 9. 2009 | 19:39 Všechny hry
První třetinu poháru Seznam.cz RBR OLD 2009 tvořily měřené úseky finského sněhu a ledu. Trať měřila 96,8 Km a byla rozdělena do třinácti rychlostních zkoušek. Na 3. podnik kalendáře bylo přihlášeno 215 posádek, z nichž do závodu odstartovalo pouze 147. Někteří havarovali, některým nevydržela technika a tak cílovou rampou projelo pouhých 75 posádek.
Výchozí obrázek

První třetinu poháru Seznam.cz RBR OLD 2009 tvořily měřené úseky finského sněhu a ledu. Trať měřila 96,8 Km a byla rozdělena do třinácti rychlostních zkoušek. Na 3. podnik kalendáře bylo přihlášeno 215 posádek, z nichž do závodu odstartovalo pouze 147. Někteří havarovali, některým nevydržela technika a tak cílovou rampou projelo pouhých 75 posádek.

1.JPG

První sekci tvořilo 5 vložek, a tak dala zabrat nejenom posádkám, ale i jejich technikám.
Skupina WRC patřila po první sekci Františku Valentovi z Carlsbadu. Valenta vyhrál jen jednu RZ. Druhou příčku okupoval Mikl z HSF se ztrátou 5 vteřin na Valentu. Třetí místo patřilo Bícovi z Kizz-me, který ztrácel 8 vteřin na čelo. Všichni tři využívají služeb vozu Škoda Octavia WRC evo2 . Další dvě příčky patřili vozům Subaru Impreza z roku 2002, konkrétně Reslovi a Ptáčkovi. Čtvrtý Ptáček ztrácel na Bícu pouhé 2 vteřiny a Resl ztrácel na Ptáčka jen vteřinu a půl. Za zmínku stojí i šestý Šmidrkal, který ztrácel necelých 12 vteřin a to měl na kontě již 10ti vteřinovou penalizaci za předčasný start na první rychlostní zkoušce.
Ve skupině N4 už tak vyrovnaný boj nebyl. Prvních pět RZ vyhrál slovenský rychlík Pecha. Nebylo tedy co řešit, po první sekci již vedl o více než půl minuty a jen větší chyba by ho mohla stát první místo ve třídě N4. Druhá pozice patřila českému Davidu Hrbáčkovi hájící zelenobílé barvy KCM. I Hrbáček se nemusel o svou druhou pozici strachovat. Měl náskok před třetím Dokulilem ještě větší, než Pecha před Hrbáčkem. Přesto naopak chtěl Hrbáček na dalších RZ zabrat a pokusit se smazat ztrátu na Pechu. Čtvrtý Palásek už nabral obrovskou ztrátu, ale i tak sváděl souboj s týmovým kolegou Dokulilem. Na 5. vložce pokořil i slovenského Peteru juniora, který jako jediný starší šestou evoluci Mitsubishi Lancer ve verzi Tommiho Mäkinena. První čtyřka používá novější sedmou evoluci Mitsubishi.

2.JPG

Třída Super 1600 patřila po první sekci Daliboru Rafajovi, který už měl pohodlný náskok 15 vteřin na druhého Lilgeho. Třetí Míra Čech se ztrátou 20 sekund.
A8čkám s přehledem vévodil Karel Kuncl s postarší Celicou a náskokem 23 vteřin. Druhý Fišera a třetí Vonka oba s Escortem. Na 4. a 5. místě duo HSF rally teamu Kratochvíl a Mitáček.
Ve třídě A7 se bojovalo o každý centimetr na trati. Průběžně vedoucí Hoffmann soupeřil s Tomášem Sekerou. Třetí Honza Rybář s půlminutovou ztrátou.

3.JPG

Historické vozy bavily diváky u trati. Nejrychleji proletěl první sekcí David Rafaj. Druhý Spišák a třetí Pecuch. Všichni s Volvem 242 LE.
Na cílové rampě se z vítězství ve WRCčkách radoval František Valenta, když porazil Tomáše Mikla o pouhých 6 vteřin. Třetí dojel Martin Ptáček. Produkční vozy už tak vyrovnané nebyly. Po chybě Stanislava Pechy měl volnou cestu David Hrbáček z KCM. Druhý po vlastní chybě dojel Stanislav Pecha. A třetí s obrovskou ztrátou dvou a půl minut Michal Palásek. " Jsou to pro mě první letošní body. Jsem štastnej že jsme dojeli do cíle. Kdybych neměl angínu, mohl bych se líp rozjet a mohlo to být vyrovnanější. " komentuje Michal Palásek.

4.JPG

Ve skupině Super 1600 zvítězil slovenský Lilge díky protestující technice a jezdeckým chybám Rafaje. Problémy měl také Čech, když mu na 12. rychlostní zkoušce vystavila stopku technika. Chyby soupeřů dovolily bojovat Martinu Jilemnickému o první metu až do posledních kilometrů. Martin na poslední RZ před koncem lehce vjel do bariéry a ztratil 3 vteřiny a tím se propadl na druhou pozici. Třetí Vodička měl půl minutovou ztrátu. V A8čkách zvítězil systémem start-cíl Karel Kuncl. Druhé místo si udržel Fišera a na třetí se posunul Mitáček.
Ve skupině A7 navyšoval náskok Hoffmann na Sekeru a po třináctém testu byla jeho ztráta 48 vteřin. Třetí Rybár ztrácel na vítězné duo skoro dvě minuty a tak jen bojoval se svým týmovým kolegou Lehockým. Lehocký prohrál o 11 vteřin. Divácky atraktivní vozy s poháněnou zadní nápravou vyhrál, očekávaně Rafaj, druhý Spišák a na třetí místo se dostal starší z bratrů Paláskových Martin.

5.JPG

První tři příčky absolutního pořadí se shodovali s pořadím skupiny WRC.

Text: Michal Palásek
Foto: Galerie na rbr-old.qsh.cz
Zdroj: rbr-old.qsh.cz