18. srpna 2004 začal otevřený betatest pro všechny vlastníky Counter-Strike: Condition Zero a majitele předobjednávek Half-Life 2. Oficiálně byl Counter-Strike: Source vydán 1. listopadu téhož roku. Dnes tomu je přesně 5 let, kdy spatřila hra světlo světa skrze distribuční systém Steam.
Za těch pět let se toho událo opravdu mnoho. Hra zažila strmé vzestupy i pády. V jakém stavu se nachází po pěti letech?
Snad každý zkušenější hráč „sourcu“ si vzpomíná na dávné pře roku 2005, zda-li je lepší CVARBlock nebo zBlock – dva pojmy, které současným mladíkům zhola nic neříkají. Dnes je takřka nemyslitelné mít nastavenou interpolaci na nulu, používat rate 25000 či využívat DirectX 7 to vše na serveru s tickem maximálně 66. Změnilo se toho opravdu hodně.
Counter-Strike: Source měl být původně nástupcem Counter-Strike 1.6, ale místo toho se stalo něco naprosto jiného. Vytvořila se zde zbrusu nová komunita a hra se od klasického „CSka“ poněkud liší. Dnes můžeme na světových akcích vídat zejména starší verzi, přesto i CS:Source zažil své chvilky slávy. Vzpomeňme například WCG 2005, které se odehrálo v na dnešní poměry nedodělaném CS:Source, vždyť i SourceTV byla představena pouze pár týdnů před tím.
Druhým vrcholem pro CS:Source bylo bezesporu Championship Gaming Series, zkráceně CGS. Ačkoliv se názory na celou jeho úroveň dramaticky liší nelze mu upřít jedno – CS:Source se za dob jeho vysílání (vidět jsme jej mohli například i na EuroSportu) stal nejpopulárnější hrou na distribučním systému Steam a tuto pozici si s takřka 100 tisíci aktivních uživatelů každý den drží dodnes.
Counter-Strike: Source je hrou, která má své nejlepší týmy, které jsou povětšinou placené, je také mnohem přívětivější k nováčkům, kteří mají mnohem větší možnost trénovat s profíky a zahrát si s nimi i na offline turnajích. Nestal se z něj čistý byznys, zůstal stále hlavně hrou, která baví své hráče každý den.
Všechno nejlepší k narozeninám přeje PLAYzone.cz!