Rally FRANCE byla jako každý rok situována na Francouzském ostrově Korsika. Rally přezdívaná " Rally tisíce zatáček" provázelo střídavé počasí. Měnící se podmínky ze sucha na vlhko. Když každá rychlostní zkouška se jela v jiné části Korsiky, stávalo se, že na jedné rychlostní vložce čekalo na posádky sucho a když přejeli na další RZ, bylo vlhko nebo mokro. A tyhle podmínky panovaly celou soutěž.
Na posádky čekalo 94,9 ostrých kilometrů. Na 100% čistého asfaltu. Přihlášených 216 posádek. Favorité byly jezdci ze Zlínského HSF. Ztrácet nechtěli ani Sadačtí, jelikož si dělali na asfaltu velké ambice. Ve střehu byl i Frontline který si chtěl udržet svou vedoucí pozici. V produkčních vozech chtěli naplno atakovat jezdci hanáckého Rally Klubu.
Průběžný lídr Martin Bíca zapomněl odeslat přihlášku do stanoveného termínu a tudíž nemohl odstartovat do asfaltového podniku.
Ve "WRCčkách" po odstoupení Vaňka kvůli technickým problémům měl Ptáček volný průběh závodem. Ivan Šmidrkal dojel na druhém místě. Když v krásném souboji o desetinky porazil Šindeláře. Čtvrtý Hájek zaznamenal svůj největší úspěch kariéry. Přesto bojoval až do poslední RZtky se Stanislavem Petru.
Skupina produkčních vozů již obvykle nebyla tak vyrovnaná. Už skoro stereotypně zvítězil slovenský Pecha. Po odstoupení Krystýna a Dokulila se na druhou příčku dostal mladší z bratrů Paláskových Michal. Třetí Barvík ztratil na Michala minutu a půl. Martin Palásek se propadl na čtvrtou příčku po jezdecké chybě na RZ 10. Martin musel zabrat a jet až do konce naplno, aby vůbec stáhl ztrátu na Turečka, což se na konec podařilo. Martin Palásek tedy dokončil na 4. příčce a Martin Tureček na 5. pozici.
Skupina „předohrabů“ patřila od začátku až do cíle Monteckému Lukáši Hudečkovi, který zvítězil v sedmi ze třinácti rychlostních zkoušek a na druhého Rafaje si vyjel krásný náskok půl minuty. Třetí Kocourek nám po poslední RZ sdělil „ Na Rafaje nemělo cenu tlačit. Na suchu by to ještě šlo, ale na mokru mi ujel.“ Čtvrtý Lilge, a pátý Vodička.
Třída nejsilnějších vozů skupiny A, tudíž A8 padla do rukou Radku Garažijovi z Monteku. Po odstoupení Kulhánka, Novotného a Streita měl Radek jisté vítězství. Druhý Hausknotz z Iridia. Třetí manažer a týmový kolega Radka Garažiji Michal Šenk, který se v poslední RZ propadl na třetí místo. A mrzelo ho, že Radek zaznamenal tak hezký výsledek zrovna, když nebyl nominován pro týmové body. A Montek si tak nemohl za něj připsat 30 bodů do boje proti HSF. Čtvrtý dojel Michal Hrbáček z HSF. A pátý Roman Olejníček z Hanáckého Rally Klubu a zaznamenal svůj největší letošní úspěch.
Třídu A7 po odstoupení Hoffmana, který se řítil jako blesk vyhrál Matoušek. Druhý dokončil Lehocký. Třetí pak Horák. Čtvrté místo pak patřilo Ellschlagerovi a páté Zmeškalovi, který jako jediný nejel pro týmové body.
Pro diváky nejatraktivnější skupina Historických vozů patřila průběžně celkově vedoucímu muži poháru skupiny H Štefanu Spišákovi. Druhý Pecuch a třetí Rafaj. Všichni tři startovali s vozem Volvo.
Autor: Michal Palásek