Přejít k hlavnímu obsahu

GSL Ro32 SlayerS RockS

6. 6. 2011 | 16:14 StarCraft 2
Máme tu pokračování GSL Super Tournamentu - druhé kolo - Ro32. Níže si můžete všimnout dosavadních šampionů držících jednu nebo dvě zlaté medaile. FruitDealer a MC již vypadli v Ro64, jak si povede Mvp? Vyhraje skupinu A, nebo rovněž dojde k překvapení a nezvládne se dostat přes svého soupeře už ve druhém kole? Následuje report skupiny A (upozornění: report skupiny A se vymkl kontrole a je velmi dlouhý, koho tedy zajímají čistě výsledky, nechť scrolluje na konec článku).
Výchozí obrázek

Máme tu pokračování GSL Super Tournamentu - druhé kolo - Ro32. Níže si můžete všimnout dosavadních šampionů držících jednu nebo dvě zlaté medaile. FruitDealer a MC již vypadli v Ro64, jak si povede Mvp? Vyhraje skupinu A, nebo rovněž dojde k překvapení a nezvládne se dostat přes svého soupeře už ve druhém kole? Následuje report skupiny A (upozornění: report skupiny A se vymkl kontrole a je velmi dlouhý, koho tedy zajímají čistě výsledky, nechť scrolluje na konec článku).

{#Korejská republika} IMMvp vs {#Korejská republika} SlayerS_GanZi

Druhé kolo (Ro32) otevřeli terranský genius, jak je přezdíván, Mvp a další terran – GanZi na mapě Dual Sight. Pěknou mystifikací fake banshee cloaku donutil GanZi terranského protivníka k turretkám a vikingům (najs). Navíc přesto, že měl Mvp command center dříve, strach mu dlouho nedovolil umístit ho na expu (najs2). Na druhou stranu příliš viditelná banshee a dobrý odhad GanZiho blue-flame hellionů znamenaly harras? no thx! a hra se tak dostala do vyrovnané mid-game. V ní jako bych viděl TvZ match up staršího SC:BW. GanZi zvolil 5 factorek a brzy nazbrojil kritickou masu tanků, zatímco Mvp zvolil jen pár tanků a k tomu hafo marrauderů. Zvýšenou mobilitu své armády využil k občasným útokům slabě opevněných míst a chudák GanZi jen přesouval svoji mohutnou hradbu tanků sem... a tam. A zrovna při jednom takovém posunu „tam“ (Mvpho expa) zaútočil Mvp „sem“ (GanZiho main) a po expa/main trade bylo již jen otázkou času, než GanZi pisne GG (dovysvětlení TvZ z SC:BW – klasická situace kdy má Z/Mvp sice dobrou armádu, ale v přímém střetu by nevyhrál a tak využívá mobilitu a harrasuje, zatímco T/GanZi má lepší armádu, ale nemůže být všude naráz).

  Last house standing (vpravo Mvp, vlevo, dole a ve vzduchu GanZi)

Stejně jako v první hře i na mapě Terminus RE GanZi spoléhal na svůj early banshee harras. Než ovšem přišla banshee na řadu, 5 mariňáků od Mvp si jen tak dokráčelo do GanZiho mainu a začalo ničit techlab u starportu researchující banshee cloak. Vyloženě za 5 dvanáct se vyrobila banshee, přišlo pár obranných mariňáků a SCVček GanZiho a o nepříjemnosti bylo postaráno. Oba hráči pak jakoby přistoupili na 7 min no attack a vybudovali slušnou armádku skládající se z marine+medivac+tank. Po pár střetech, v nichž částečnou výhodu získal GanZi, se ve 20. minutě rozhodli vyhnout se přímému střetu a jít do basetradu. Ten se ale nekonal a obě útočící armády byly dříve či později eliminovány. Méně pochroumán vyšel GanZi s 16 SCV a 2 CC oproti 7 SCV a 1 CC Mvp. Po několika dalších minutách byla výhoda jasná a Mvp bez bitvy píše GG.

Hra šla tedy do „prodloužení“ na mapě Xel‘Naga Caverns. GanZi zvolil rychlou expanzi (ukázal dokonce takovou odvahu, že stavěl CC přímo na expě) do 3 factorek. Když se Mvp o jeho drzosti dozvěděl, vyrazil svého nepřítele potrestat 2 tanky (se siege modem) a skupinou mariňáků. DENIED se ovšem nekonalo, nebo alespoň ne ze strany Mvp. GanZi dostal tuto lehkou výpravu do kleští a jedním výstřelem blue-flame hellionů opekl překvapenou marinu do zlatova. Společně s SCVčky a několika vlastními mariňáky pak dokončil zkázu a hra vypadala pro Mvpho velmi zle. Historie se ovšem opakuje a dvojitý šampion se svým marrauder+tank kombem opět nachytal rozdělenou polovinu GanZiho armády na švestkách, zatímco druhá půlka si hrála s kameny na gold minerálech. Došlo k vyrovnání hry a vypadalo to přímo na CTRL+C/V celé první hry. Mvp si ale dobře uvědomoval, že po nastartování zlaté těžby už na Xel’naga Caverns k rozdělení velké GanZiho armády tanků nedojde a odhodlal se k riskantnímu kroku. Zatímco GanZi pomalu pushoval své tanky, vzal Mvp skupinu zhruba 20 marrauderů a dostal se „tajnou“ stezkou do naturálky svého soupeře. Tam ale zrovna projíždělo poměrně dost tanků s helliony a o přestimované vojáky bylo postaráno. Ve stejnou dobu pronikl GanZi helliony na druhou expu Mvpho, zlikvidoval veškerou těžbu a po připojení hellionů k mase tanků dokončil nevyhnutelné. Mvp, stejně jako MC a Fruitdealer, se zisku dalšího zlata nedočká.

 

{#Korejská republika} oGsSuperNova vs {#Korejská republika} SlayerS_MMA

Většina hráčů považuje SC2 za lepší hru než SC:BW. Existují i výjimky (nebýt GSL, též bych se k nim řadil ;-)), ale jednu věc nikdo SC2 nemůže upřít. Nuda, které provázela téměř každé TvT v SC:BW, byla u dvojky potlačena, takže i čtvrtý TvT mirror v řadě byl cool. SuperNova začal snad až klasickým cloake-banshee openningem do expy, zatímco MMA upřednostnil 3rax do expy (mapa Crevasse, mimochodem v překladu trhlina, rozsedlina, ledovcová štěrbina). Překvapivě pro mě i komentátory jako první upgrade u barracks tech labu nebyl stim, ale combat shield (zvyšuje život mariny o 10). Důvod této zvláštnosti se vysvětlil ve chvíli, kdy přiletěla banshee a na zničení mariňáka potřebovala ne klasické 2 rány, ale 3. Stejně tak v obraně, kdy main MMA navštívilo zhruba 20 těchto „supermariňáků“, nebyla banshee tolik platná jako obvykle. MMA sice dokázal útok odrazit, ale až za ztráty poloviny svých SCVček. Následný pěkný dropping kombinovaný s útokem na hlavní bránu zajistil hráči SuperNova vedení 1:0.

Rozdílné strategie následovaly i na mapě Xel’Naga Fortress. SuperNova, se odhodlal k celkem riskantní strategii – proxy factory a starport u báze MMA. Ten zvolil CC a tech, takže v době dropu 4 blue-flame hellionů neměl potřebné jednotky na obranu a utrpěl těžké ztráty na svých SCVčkách. Promyšlená strategie následovala banshee, kterou ale MMA už předpokládal a turretku měl na správném místě. Díky druhé CC navíc MMA ztrátu SCVček brzy vyrovnal a následovala klasická TvT poziční a dropovací hra, z níž nakonec vítězně vyšel právě MMA. Srovnal tak stav na 1:1 a stejně jako v předchozím zápase se rozhodovalo až na 3. mapě.

Tou byla Crossfire SE, která posloužila pro rozhodující bitvu. Hra plná střetů začala cloake-banshee ze strany MMA a blue-flame helliony od SuperNovy. I přes nesčetné hellion dropy ničící spousty a mraky SCVček MMA, probíhala hra víceméně vyrovnaně. Ke konci hry ale MMA obsadil prostředek mapy, zabral svoji zlatou expanzi a zároveň nedovolil, aby měl svoji SuperNova. Po pár neúspěšných pokusích o dobití středu hra končí 2:1 pro hráče MMA.

 

{#Korejská republika} SlayerS_Ryung vs {#Korejská republika} MVPviOLet

Změna v MU se konala až ve 3. zápase. Mimochodem celá skupina A je prožraná terrany (10/16 v prvním kole, 6/8 v kole druhém). Na mapě Terminus RE se terran v podobě Ryunga objevil na 9. hodině a viOlet zastupující rasu zergů na hodině šesté. Relativně blízké pozice naznačovaly líbivou akční hru, k níž nakonec opravdu došlo. Začátek působil poněkud safe, i když se viOlet pustil do 

hatchery-pool buildu s 6 zerglingy a jeho protivník postavil mariňáka+reapera do expy. Ryungovi ale vycházeli takové drobné maličkosti jako umicrování 5 lingů reaperem s mariňákem, zničení dvou creep tumorů reaperem (stylem one shot – one kill) a hezkého opevnění watch towery supply depotem (ke zklamání diváků supply depot nakonec nebyl využit). ViOlet jako první vyzkoušel odolnost terrana, když na něj v 15. minutě nasměroval masu banelingů s podporou 13 mutalisků. I přesto, že obranu na expě prolomil bez ztráty téměř žádného z mutalisků, svoji výhodu nedokázal zužitkovat. Ryung se brzy postavil na nohy a vydal se na pomalý push. Při kontaktu s viOletovou 4. základnou obránce trošku nepochopitelně zaútočil se zhruba polovinou své armády a po její ztrátě napsal GG.

Xel’Naga Caverns, druhá vylosovaná mapa (mimochodem, pro tento turnaj je určeno 9 map a každý si před zápasem zvolí jednu, kterou z losování vyškrtne), znamenala pro viOleta možnost duel vyrovnat. Neriskoval a na dvoupoziční mapě, která je jak dělaná k bunker rushům, zvolil bezpečný pool-hatchery openning. Ryung opakoval reapera s mariňákem, kde byl nyní hrdinou druhý jmenovaný. I přes „pool first“ si zerg u watch toweru nepohlídal overlorda a v prvních minutách hry o něj kvůli mariňákovi přišel (ten si ale po snipu užil jen pár vteřin slávy než ho posnídali zerglingové). Middle game se nesla v duchu 10 minut no attack/push než došlo ke střetu na neutrální půdě - zerg/baneling+mutalisk vs marine/medivac+tank. Zlomový bod dopadl lépe pro zergského hráče a narozdíl od minulé hry zbytečně nepřicházel o jednotky, pohlídal si soupeře a na každý pokus o expu odpověděl vždy masou banelingů než si vynutil třetí rozhodující hru.

Milovníci rozmanitých a zejména plážovitých map si poslední hru jistě vychutnali – hádáte správně, Bel’Shir beach. ViOlet opět chytl kuráž a na mapě s nejvíce vstupy na přirozenou expanzi zvolil „hatch first“. Terranský hráč hodlal viOleta netrestat a stejně jako jeho protihráč počal s výstavbou CC (ve skrytu své základny). Jestli ovšem předpokládal mírumilovný 10 min no rush, musel se sakra divit pěti roachům, kteří navštívili jeho expanzi ještě před vyrobením prvního tanka nebo marraudera. Po krátkém obtěžování těžičů a bunkeru se zerg začal nudit a jelikož už na expě stejně nikdo netěžil a orbital command si létal vzduchem, jal se ničit SCVčka v mainu. Samozřejmě byli roachové brzy zlikvidováni, ale do křemíkového nebe si ještě zhruba 5 makačů vzali. ViOlet měl ale přichystané další překvapení – místo aby času využil k dronování, stavěl další roache. Jejich využití se ovšem nenašlo a nesobecky tak snížil své vedení. Až do 22. minuty vládl kromě Ryungových dropů v pravidelných intervalech klid. Vzhledem k přítomnosti mutalisků dropy přinášely čím dál méně užitku a tak terran vyrazil na steč a bez povšimnutí se přiblížil až druhé expě zerga (Ryung začínal vlevo nahoře, druhá expa viOleta byla vlevo dole). Zatímco se viOlet bezmocně pobíhal se svojí klasicky složenou armádou (zerg/baneling+roach+mutalisk) po plážích, Ryung se připravoval na finální dekapitaci. Uťal nepříteli příjem z 2. expy, načež došlo ke střetu, ve kterém zerg těsně vyhrál. Bylo to ale malé vítězství – viOlet jednak přišel o hatchery na „ubráněné“ expě a jednak ve stejnou dobu ztratil i třetí, tentokrát zlatou, expu pod náporem 8 mariňáků s medivacem. Nebylo na co čekat, zerg sebral poslední síly a za podpory šesti broodlordů se pokusil Ryunga zničit. Ten byl na létající jednotky připraven skupinkou vikingů a jako jeho dva spoluhráči (GanZi a MMA) zvítězil těsným výsledkem 2:1.

 

{#Korejská republika} MVPKeen vs {#Korejská republika} oGsjookTo

V první hře na Bel’Shir beach se nekonalo nic záživného. Pár nepovedených harrasů (když nepočítám vikingské kompletní vybití overlordů po celé mapě vyjma základny jookToa) přešlo do basetradu ve 13. minutě. Slovo basetrade se nakonec ukázalo mylné, vzhledem k tomu, že Keen svoji základnu ubránil. GG a 1:0 pro terrana Keena.

Druhá hra jakoby byla pokračováním hry první (ale na mapě Xel’Naga Fortress). Pár zerglingů útočilo na Keena, skupinka mariňáků s SCVčkem po cestě k zergovi lingy likvidovala až došla k rozestavěné hatchery. JookTo, posílen ztrátou lingů, cítil svoji převahu v kostech a vyslal na obranu 6 svých dron. Ovšem znovu, slovo obrana se ukázalo jako mylné (viz obrázek). Skóre na začátku 6. minuty – 20 SCVček X 12 dron. Keen se dostal do pohody – dokončil expu, nahodil bunkery, začal tech, nastartoval upgrady a nechal se z 50 % zničit nečekaným bane/zergling mass útokem. Následovali mutaliskové a více než úspěšný dlouhodobý nepříjemný a všudypřítomný harras. Převaha armády jookToa se potvrdila při smazání terranských útočících jednotek a po GG se zápas, opětovně, vyrovnal na 1:1.

Na mapě Crevasse se tedy měl za nerozhodného stavu určit vítěz. Tak jako druhá hra i zde jsme mohli sledovat akční začátek. Banshee VS proběhnutí zerglingů do terranské základny. Ani jeden z útočníků ovšem nedokázal být předsvědčivým decision makerem a hra se opět přesunula do mid-game stavu. Tam byli v 15. minutě zerglingové potrestáni svojí neschopností a přemorfováni na banelingy. S početnou skupinou mutalisků a ani ne 50 banelingy (ve skutečnosti jich bylo pouze 49) se jookTo pustil do prvního a zároveň posledního souboje. Byla to řežba, ale když se minutu a půl na to banelingové nudili uprostřed terranského mainu, Keen na tom vskutku nebyl dobře. GG a grats hráči jookTo, protože po začátku, ve kterém by se nikdo nechtěl ocitnout, předvedl velmi pěkný comeback.

 

Takže terrani ukazují svoji převahu dropováním MULE, které by jinak mohly těžit? JookTo zase nepotřebuje těžící drony a klidně si udělá 2 baneling nesty...

 

Konečné výsledky skupiny A:

IMMvp1:2SlayerS_GanZi
oGsSuperNova1:2SlayerS_MMA
SlayerS_Ryung2:1MVPviOlet
MVPKeen1:2oGsjookTo


Nakonec mě ještě napadlo (po sledování her a poznámek komentátorů) pisnout nějaké tipy pro nooby (los skillos tedy dále číst nemusí) ;+) Tady je máte:

1) Zákon rasy

když hrajete proti Z, máte kolem základny overlordy (vyplatí se investovat alespoň do 1 anti-air lítací jednotky a o tuto havěť se postarat, zvláště když byste plánovali drop),

když hrajete proti P, máte na své polovině mapy ukrytý pylon (znovu je fajn poslat skauta a pylon – nepíšu ani případný, protože tam prostě BUDE – zničit),

když hrajete proti T, bude vás nejpozději od mid-game dropovat – je to taková jejich úchylka, vyplatí se mít předsunutý pylon/overlord/viking v pravděpodobném místě přeletu.

2) Díra v těžbě – Pokud vám soupeř snipne hatchery/nexus/CC na naturálce (přirozená expa) a přitom přežijí těžiči, poslání všech těžičů do mainu není efektivní. Saturujte main a zbytkem těžte na dálku.

3) Díra v zemi – potřebu zakopat jednotky většinou jako zerg neplánujete, často vás ale v krizi napadne „kdybych teď tak měl burrow“ (zakopání těžičů při harrasu, zablokování stavění expy zakopaným lingem, baneling landmines, roach healing), když nemáte přesně vypočítané minerály na nějakou timing strategii, v mid-game investujte.