Čas se nachýlil ke konci. Jeden z protossů - Tassadar nebo
Puzzle - dnes poprvé v turnaji poznal porážku. Co hůř... od vlastního tossího bratra. Když na to mrknem z pozitivnějšího úhlu, druhý z protossů dokázal vyhrát všech 5 kol a porazit posledního nepřítele v zápase, kde nikdo nemůže pochybovat o výhodě z "rasových" důvodů. Jeho status se rázem změnil z Code A na Code S a v neposlední řadě si odnesl v přepočtu 25.000 Kč.
Celkem srandovní bylo poslouchat odpovědi na předem připravené otázky. Např. na otázku "Co si myslíš o Tassadarovi" odpověděl
Puzzle "I think of him as a snack. He is not a true meal to me." atd.
Tassadar předpovídal výsledek 4:0,
Puzzle se vyjádřil v tom stylu, že PvP může být ošemetné, takže odpověděl "střízlivěji" 4:1.
NSHoSeo_Tassadar VS ZeNEX_Puzzle
Dual Sight (Tassadar 0:0 Puzzle)
A duel/Dual začíná. Stejně jako princezna Koloběžka, mapa hezká i ošklivá. Přesto, že se první toss, Tassadar, objevil na mírumilovné straně, 4 gatewaye ve výstavbě a boostovaný warpgate tech naznačily jinou cestu, jež se bude "high templar" ubírat.
Puzzle naproti tomu nechtěl už tak rozbouřené okolí příliš dráždit a zvolil gatewaye pouze 3. Puzzlův warpgate tech byl navíc jemně opožděn. Frontální útok stalkerem a zealotem ze strany
Tassadara a zároveň postavení dvou pylonů (jeden pod rampou druhý už v bázi) znamenaly těžké časy pro
Puzzla. Každé nawarpované kolo přineslo
Tassadarovi o jednotku navíc a po necelých 7 minutách psal
Puzzle GG.
Ze strany Puzzla pěkný DENY warpování 4 jednotek zničením pylonu
Tal'Darim Altar (Tassadar 1:0 Puzzle)
Mapa s širokým vchodem si přímo říká znovu o nějaký ten 4gate. Něco takového si jistě pro sebe zamumlal i Tassadar a boostovaný warpgate tech dodělal v téměř nejkratším možném čase. Vzhledem k tomu, že
Puzzle si dláždil cestu spíš 3 newarpovanými stalkery, neměl gatewaye/warpgaty tak brzy a od začátku bitev na jeho území znovu ztrácel o jedno warpovací kolo. Ze spousty krásného micra někdy i několika samostatných skupinek nakonec vyšel lépe červený
Tassadar a zvýšil tak svůj náskok o další bodík.
Stalker vs zealot micro na dvou frontách
Crevasse (Tassadar 2:0 Puzzle)
Warpssadar rox! Mno možná to není nejlepší přezdívka pro Tassadara, ale faktem zůstává, že ukazuje 4warpgate rushing jak se sluší a patří. Opět z jeho strany o to něco málo rychlejší warpgate upgrade, ovšem od obou výstavba 4 gatewayí (holt si
Puzzle řekl "Budeš mě furt 4gatovat? Tak pojď ty mrrrrcho").
Tassadar jako by vycítil, že do třetice se mu stejný trik nepovede, stáhl se do ulity a tiše si warpoval v mainu.
Puzzle konečně dostal příležitost pro svůj tech - zvolil blink upgrade. Pomalu se přesunul před
Tassadara, zničil zavazející šutry a čekal, než se blink dokončí. Blink finished, další kolo stalkerů warped, let's fight! A i když disponoval
Tassadar armádou o něco větší, jeho sentry, házející FF, ku prospěchu nebyly. Také zealoti si až tak neužili, takže zbývala hromada stalkerů, jejichž... částicové trhače (a trvalo mi dlouho než jsem našel tento výraz) ne a ne najít svůj cíl. Blink blink blink blink blink blink GG a
Tassadarův postup prozatím zastaven.
Krásný blink ztrapnil 6 stalkerů, kteří vystřelili naprázdno
Crossfire SE (Tassadar 2:1 Puzzle)
Musí to být únavné číst pořád dokola (i pro mě to není zrovna záživné psát), ale i na Crossfire SE jsme byli svědky dalšího double 4warpgatu. ZNOVU měl Tassadar warpgate tech dřív a zaútočil na tossího bratra. Ten s defenzivním 4gatem nejenže útok lehce ubránil, ale navíc při všech těch zmatcích postavil pylon uvnitř
Tassadarova mainu. Když se útočník stal obráncem a vice versa, nawarpoval
Puzzle k již odhalenému téměř zničenému pylonu 4 zealoty a s podporou armády z domova rushera potrestal a vyrovnal tak stav na 2:2.
Ve hře jsem nenašel žádný moment, který by stál za to, tak přikládám malý vtípek :)
Zdroj: kecy.roumen.cz, Inspirace: Cracked.Babytoss
Terminus RE (Tassadar 2:2 Puzzle)
Stav byl tedy srovnán a jelo se tak říkajíc "od začátku". Nový list obrátil i
Tassadar, když se poprvé v matchi nepustil do zrádného 4gatu a zvolil jednotky, kterým imho stále chybí jeden upgrade (skrčení), což snad Blizzard brzy napraví. Samozřejmě mám na mysli collossy.
Puzzle se rozhodl counterovat (i když slovo "rozhodl" by bylo přehnané, vzhledem k tomu, že tuto strategii měl dopředu připravenou) s blink stalkery a podporou immortalů. Zalezlý
Tassadar čekal se svými collossy na správnou chvíli - až se k němu
Puzzle blinkne. Skutečně se tak málem stalo, když si právě
Puzzle nashromáždil všechny své stalkery těsně pod
Tassadarovu rampu a tlačítko dělilo pohromu, ke které mohlo dojít (VELMI zmírněná analogie s Kubánskou raketovou krizí 1962? ;)). Tak jako v historii dvacátého století se i zde moudře
Puzzle rozhodl ustoupit svým požadavkům (zničit
Tassadara), stáhl jednotky a jal se tvořit
Puzzle Expand City (čti expu). Ke stejnému kroku se donutil i
Tassadar, aby neztrácel na protivníka, a hra se lehce uklidnila. Mít blink stalkery proti armádě, která dřepí doma, není efektivní. Naproti tomu mít blink stalkery proti armádě, která musí bránit i expu,
to je jiná, problesklo možná
Puzzlovi hlavou a zahájil operaci blink stalker harras. Tu pylon, tu collossus, až se harrasujícímu
Puzzlovi zdálo, že má armádu větší a že
Tassadar zatím nenasbíral "kritickou" masu collosů... a zaútočil. Blink micro jako z filmu "Blinkáš jako Bůh" znamenalo konec i pro zbytek collosů. Masou
Tassadarových stalkerů se zase úspěšně prokousali immortalové a po krátké bitvě se skrz GG dostal
Puzzle do vedení.
Hezký positioning collosů... kdyby Puzzle neměl blink
Xel'Naga Fortress (Tassadar 2:3 Puzzle)
První match point ve hře. Ä kdo by si pomyslel po prvních dvou hrách, že ho bude mít Puzzle... Mapa Xel'Naga Fortress naštěstí přináší další "non-4gate" možnost. Oba hráči ji využili, ale o stejnou strategii nešlo. Zatímco
Tassadar, uchvácen blink stalker micrem
Puzzla, zvolil tuto strategii nyní pro sebe,
Puzzle sám si vybral rychlého immortala. Ani po úmorné snaze se ovšem
Tassadarovi zlomit obranu založenou na immortalech nepodařilo a když i
Puzzle dokončil svůj blink upgrade, karty se skokem obrátily. Pouze několik minut trvalo, než donutil svého rivala
Tassadara napsat GG a odnést si tak trofej nejvyšší - Code S status.
Vítěz GSL Červenec Code A ZeNEX_Puzzle
"Co dál?"
"Co dál? Já Ti řeknu, co dál. Zavolám pár zfetovanejch negrů s kleštěma a ledlampou pro pana domácího. Aby si tady hoši trochu zablbli."
"Já myslel co dál v Code A."
"Jo todle co dál. Povím Ti, co dál v Code A. Už není Code A, je šmitec."
Nejsme ale v Pulp Fiction, takže nějaká ta dohra ještě bude. Sice je konec Code A, ale rozhodně ne konec částečně úspěšných Code A hráčů. Všichni, kteří se dostali alespoň do Ro8 (mimo šampiona, logicky) postupují do "Up n' Down". Tam se utkají s neúspěšnými Code S hráči, kteří skončili poslední ve svých skupinách. Více už ve speciální newsce :)
gL n' hF Blink Micro HWAITING!