Přejít k hlavnímu obsahu

Blizzcon: Nové info o HotS

25. 10. 2011 | 12:36 StarCraft 2
Asi vám to neuniklo. O tomto víkendu se konal v americkém Anaheimu konal další Blizzcon, v pořadí již šestý. Na tomto festivalu bylo představeno spoustu novinek o všech třech hlavních artiklech Blizzardu, konkrétně tedy Diabla III, WoW a StarCraftu, respektive datadisku Heart of the Swarm. Rovněž se zde konaly dva velké turnaje StarCraftu 2. Global battle.net Invitational 2011 a finále GSL October. O nich se zmíníme v příští novince.
Výchozí obrázek

Asi vám to neuniklo. O tomto víkendu se konal v americkém Anaheimu konal další Blizzcon, v pořadí již šestý. Na tomto festivalu bylo představeno spoustu novinek o všech třech hlavních artiklech Blizzardu, konkrétně tedy Diabla III, WoW a StarCraftu, respektive datadisku Heart of the Swarm. Rovněž se zde konaly dva velké turnaje StarCraftu 2. Global battle.net Invitational 2011 a finále GSL October. O nich se zmíníme v příští novince.

To co nás zajímalo nejvíc, bylo další odhalení již zmiňovaného datadisku HotS. Určitě jste si všimli začerněných obrázků, které Blizzard zveřejnil jako nové jednotky a které místy připomínaly spíše pokemony. Nicméně sranda všechny přešla ve chvíli, kdy se začalo s ukázkou nových jednotek a změn. Je jich skutečně hodně a dovolím si tvrdit, že současný styl hry na datadisku nevydrží.

Singleplayer se bude logicky točit kolem zergů. Bude navazovat na události z předešlé kampaně. Děj v HotS asi nebude takový, jaký by si Jim Raynor představoval, když na konci WoL zachránil Kerriganovou.

Teď ale k multiplayeru a k novým jednotkám, které Blizzard představil.

Zerg

Než se dostaneme k některým změnám jednotek současných, ukážeme si zbrusu nové výtvory. Blizzard přidá hned několik jednotek pro každou z ras, i když to v některých případech bude jako náhrada za jednotky předešlé. Jelikož se datadisk týká zergů, začneme zde.

Hned na začátku poruším to, co jsem právě řekl. Ultralisk zažije podstatnou změnu. Důvody ke změnám je problematický pohyb ultraliska, který svou velikostí blokoval většinu zergské armády. Byl mu tedy přidán burrow charge. Ultralisk se zkrátka zahrabe a vyrazí pod zemí přímo proti protivníkovi a vynoří se v řadách soupeře.

Novou jednotkou je Viper. Ten přichází jako náhrada za overseera, který tak končí. Viper je zergský vzdušný caster a bude mít několik podstatných abilit. První z nich je Blinding Cloud. Po jeho vhození na jednotky nepřítele, budou mít všichni pod tímto mrakem zredukovaný dosah svých zbraní na 1. Je to pouze na dobu pobytu v tomto mraku, ale přidá to soupeři nejdednu vrásku na čele. Druhou abilitou je možnost přitáhnutí jekékoliv jednotky pod Vipera. Názorná ukázka je ve videu. Zkrátka Viper přitáhne jednotku například z cliffu pod sebe a tím zruší její výhodu postavení. Viper je tak primárně určený k redukování výhody postavení.

Jestliže byl Viper náhrada, Swarm host je něco úplně jiné. Zergská dalekonosná zbraň, kterou na Blizzconu popsali jako "Very Zerg". O co jde? Tyto jednotky se zahrabou nedaleko pozic soupeře a začnou vypouštět několik menších a pomalejších stvoření. Jak ukazuje video, je to efektivní především když má soupeř siege tanky, které se svým splashem udělají pomalu větší škody než "locusty", jak se tyto malé potvory jmenují.

 

 

 

Terran

Možná jste si toho všimli, ale ve většině videí u zergských jednotek dostávají na frak Terrani. Aby jim to nebylo líto, budeme pokračovat jimi.

Helion je opět jednotka, která tu již je, ale změna, kterou zažije je tak velká, že ji musíme ukázat hned. Stejně jako viking se i Helion muže transformovat do druhého módu, kterým je battle helion. V tom je helion mnohem účinější, má větší splash, je odolnější, ale postrádá mobilitu. Původní teze byla, že bude sloužit do lategame proti chargelotům.

Další jednotkou je Warhound. Pozor, tento pejsek kouše. Je to nová mechanická jednotka, která nahrazuje na svém postu Thora (o něm později). Je to primárně anti-mech, takže bude účinná zejména v TvT. Má k dispozici i protiletecké zbraně.

A nyní něco opravdu, ale opravdu new. Shredder je nová radiační jednotka. To ale bude potřeba upřesnit. Sice ji můžete přesunovat, efektivní je ale pouze když je tato hračka rozložená. Poté se ale stává smrtící zbraní. Je určena k obraně, kdy se na daném místě rozloží a začne vytvářet radiaci v určitém dosahu. Jakákoliv nepřátelská jednotka, která přes toto pole přejde, dostane velký damage. Nevýhodou je, že pokud se v dosahu nachází zpřátelené síly, Shredder se automaticky vypne. Z tohoto důvodu bude její využití v útoku problematické, ale dal by se s ní krýt ústup a teoreticky by měla zdržet postup soupeře.


Protoss

Že protossové nic nepotřebují? Velký omyl. Hlavní problém na který se vývojáři zaměřili bylo, že protoss měl velmi omezené možnosti co se týče harassu těžby. Rovněž byl problém s airem. Minimální vzušný AoE dělal neplechu především v boji s velkým počtem mutalisků. Proti přišlo několik změn, které ovšem značně překopali protosský air.

Tempest je nová vlajková loď protosské flotily. Je určena především na obranu proti velkému počtu leteckých jednotek, díky svému vzdušnému AoE útoku. Může také útočit proti pozemním cílům.

Zapomeňme teď na Červeného trpaslíka. Replicant je totiž další ukázkou protosského techu. Tato jednotka se může změnit v jakoukoliv jinou, na kterou narazí. Může se změnit na naprosto cokoliv, i když se hovoří o pouze nemasivních jednotkách. Využití je otázkou, protože je poměrně drahá (200/200 a 4 suply). Může ale posloužit k doplnění protosského arzenálu o nějakou zajímavou jednotku. Další věcí je, že dostanete jednotku plně vybavenou. Pokud tedy replikujete banshee, která nemá cloak, budete mít banshee s cloakem. Osobně mě nejvíce zajímá, že když zreplikujete ravena, měli by jste dostat ravena i se seeker misile, což se nemusí zdát nic moc, ale mariňáci by asi mluvili trochu jinak, až na ně bude pípat tato kulička.

Třetí a poslední je Oracle. Ta bude především podpůrná jednotka, ale má svá kouzla. Bude například schopná zjistit, co se v jednotlivých budovách dělá. Hlavní zbraní ale bude možnost zablokovat minerály pomocí forcefieldů, takže z nich nebude možné těžit. Tato schopnost nezabíjí přímo těžaře, ale znemožňuje na nějakou dobu těžbu. Tyto forcefieldy by měli jít zničit ještě před vypršením. Poslední abilitou je možnost přerušit činnost budov, něco jako contaminate u overseera.

 

Změn je velké množství. Většina z nich se stále ještě testuje a o jejím zařezení bude rozhodovat i beta. Některé změny v dosavadních jednotkách tu pro vás máme (další můžete naleznout na teamliquidu):

  • Carrier a Mothership končí
  • Z Thora bude Hero unit. Budete moci mít pouze jednoho. Pochopitelně bude účinnější a odolnější a měl by mít AoE útok.
  • Toto asi vyvolá velký flame. Burrow move pro banelingy.
  • Hydry budou mít upgrade rychlosti. Stejně jako pohyb pod zemí pro banelingy, bude i tento upgrade až v Hivu.
  • Reapeři budou mít regeneraci HP, když nebudou v boji
  • Nexus získá schopnost mass recall. Další abilitou bude, že na krátký čas dá obranyschopnost jakékoliv budově.
  • Podpora LANu se neplánuje pro celou trilogii