Pro druhou sezónu se Riot rozhodl pro urychlení hry, převážně aby streamy z turnajů byly zábavnější a akčnější. Jak toho hodlají dosáhnout, ptáte se? Začneme od nejméně používaných summoner spellů.
Rally bude ze hry odstraněno a nahrazeno novinkou s prozatimním názvem „surge.“ Ta bude mít přibližně stejný efekt, jako její předchůdce, ale není za potřebí položit vlajku, jenž může být v pozdější fázi hry zničena jedním výstřelem.Místo toho se bude jednat o auru vycházející z hrdiny, díky čemuž bude mobilní. Přesnější informace o délce trvání a síle ještě nebyly zveřejněny.
Stejný osud jako Rally potká i fortify, které je sice hráči vyjímečně používáno, ale jde do protisměru se záměrem Riotu urychlit hru. Jeho vymazáním zmizí spell, jenž může jediným stistknutím knoflíku naprosto zastavit push. Nahrazeno bude skillem promote, který můžete znát z Dominionu, případně z prvních verzí League of Legends beta. Co pár minut bude možné proměnit siege miniona (katapult) na super-verzi s bonusovým útokem proti věžím.
Heal a cleanse dostanou extrémní buff, aby byly alespoň zvažovány jako přijatelný summoner spell. Healu poroste síla podle úrovně postavy mnohem rychleji než doteď. Přesná čísla si můžeme jen domýšlet, ale není vyloučeno vyléčení tisíce HP vlastníka a pěti set pro zbytek týmu. Cleanse, jenž doteď shazoval pouze slow, hold, stun, fear, blind, silence a taunt, bude ve druhé sezóně schopen odstranit i Exhaust a Ignite. (Znám minimálně jednoho hráče, který si tuhle legraci bude brát na mid)
Jako další bylo zasaženo Claivorance. Zvýšeným cooldownem a zkrácenou dobou trvání se Riot pokouší vynutit více taktické využívání. Přecejen třicetipěti vteřinový cooldown je málo a umožňuje téměř spam (Kdo někdy hrál proti dvěma claivorance, ví o čem mluvím). Vzhledem k oslabení bychom se mohli konečně dočkat assistů za fragy, jenž padnou v oblasti odkryté za pomoci claivorance.
Na závěr nejvíce kontroverznější změna... Flash prochází opět oslabením. Snížený dosah, zvýšený cooldown. Tuto změnu vítám, pokud jste někdy viděli stream z turnaje, nebo hrajete delší chvíli, tak jistě víte proč. Ve hře je desetkrát flash, stala se z něj povinnost. Pokud ho má protivník a vy ne, jste nahraní. S plánovanou změnou bude dosah flashe tak nízký, že jeho použití na otevřeném prostoru naprosto ztratí smysl (Tedy alespoň Riot v to doufá) a tudíž bude používán jen pro úniky přes linii lesa. Problém u této změny nastává převážně pro mágy a carry. Ti po provedení změn začnou hrát ještě pasivněji, než doteď a Riot se tak plácá sám přes prsty. Změnou jednoho kouzla prakticky vynulovali všechny ostatní úpravy a pokud se hra urychlí, bude to pro mě velké překvapení...
Jaký je váš názor na chystané změny? Souhlasíte? Podělte se snámi v komentech pod článkem.